Operation i øjenmuskler/skelen! PANIK !!! Jeg er nervøs:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.935 visninger
63 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

Muffin_girl

Ja piger nu sidder jeg her og panikker lidt !!! 

Jeg har ALTID døjet med skelen og brugt briller... 
Jeg skeler på mit venstre øje og har altid være så ked af det .. Det har kostet mange tårer.

Men nu har jeg døjet med hovedpine i et års tid, og tog til øjenlægen.. Mit skele øje skal opereres.. Og han kunne ikke forstå det ikke var blevet gjort før, men er der jo ikke noget og gøre ved

Men så fik jeg en tid i Aalborg december 2012 !!! Det kunne jeg ikke acceptere.. Så ringede til enheden for sygehus valg. Og de sender mig så nu videre til Thy/thisted.. Da der kun er 2 ugers ventetid..

Det er jo KANON fedt ! Men nu begynder jeg at blive skide nervøs, hvs nu hvis det går galt.. Hva med bagefter ? Smerter? Osv !

Og man kan vælge ambulant eller fuld narkose? Men jeg kan ikke fordrage tanken om at nogen skal rode i mine øjne imens jeg er vågen 

Men jeg er så bange for fuld narkose.. For at jeg ikke vågner, har jeg en dårlig krop der ikke kan tåle det, er jeg for tyk til narkose.. BLA BLA BLA.. 

Har du erfaring med øjenoperationer, eller kender nogen ?

Kender du nogen der har fået fuld narkose eller har du selv? 

Hjælp mig med at holde op med at panikke ?!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

kirsti

M blev lagt i fuld nakose da han skulle have fjernet mandler. Først blev han lagt i narkose så vækket men da der var en blødning de ikke havde fået stoppet var det tilbage i narkose igen. Han synes vidst ikke det var slemt!

Jeg selv har været meget i narkose som lille grundet hjerteoperation men jeg kan ikke huske det.

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

kirsti skriver:

M blev lagt i fuld nakose da han skulle have fjernet mandler. Først blev han lagt i narkose så vækket men da der var en blødning de ikke havde fået stoppet var det tilbage i narkose igen. Han synes vidst ikke det var slemt!

Jeg selv har været meget i narkose som lille grundet hjerteoperation men jeg kan ikke huske det.

Jeg er bare så nervøs.. Og ved godt de har styr på det.. Men trot bare jeg bliver lidt bange når det kommer tæt på nu.

Anmeld

14. oktober 2011

kirsti

AalborgPigen skriver:

Jeg er bare så nervøs.. Og ved godt de har styr på det.. Men trot bare jeg bliver lidt bange når det kommer tæt på nu.

Det er da også forståeligt. Øjnene er jo også en ret essentiel del af ens hverdag!

Det skal nok gå bare vent og se

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

kirsti skriver:

Det er da også forståeligt. Øjnene er jo også en ret essentiel del af ens hverdag!

Det skal nok gå bare vent og se

Ja og jeg bryder mig bare slet ikke om at nogen skal røre ved mine øjne  

Men ja du har nok ret 

Anmeld

14. oktober 2011

Krussedulle

AalborgPigen skriver:

Jeg skeler på mit venstre øje og har altid være så ked af det .. Det har kostet mange tårer.

Men nu har jeg døjet med hovedpine i et års tid, og tog til øjenlægen.. Mit skele øje skal opereres.. Og han kunne ikke forstå det ikke var blevet gjort før, men er der jo ikke noget og gøre ved

Men så fik jeg en tid i Aalborg december 2012 !!! Det kunne jeg ikke acceptere.. Så ringede til enheden for sygehus valg. Og de sender mig så nu videre til Thy/thisted.. Da der kun er 2 ugers ventetid..

Det er jo KANON fedt ! Men nu begynder jeg at blive skide nervøs, hvs nu hvis det går galt.. Hva med bagefter ? Smerter? Osv !

Og man kan vælge ambulant eller fuld narkose? Men jeg kan ikke fordrage tanken om at nogen skal rode i mine øjne imens jeg er vågen 

Men jeg er så bange for fuld narkose.. For at jeg ikke vågner, har jeg en dårlig krop der ikke kan tåle det, er jeg for tyk til narkose.. BLA BLA BLA.. 

Jeg er blevet opereret i mine øjne 2 gange.. Blev født med løse linser, som blev fjernet da jeg var 1 1/2 år ca.. Min ene pupil, blev i den sammenhæng, noget som minder om en æggeblomme, og "flød ud" i mit øje.. .. Da jeg så blev 15, skulle jeg have sat nye linser i, og min pupil skulle "rettes" til .... Jeg kom i fuld narkose, og det var på ingen måde slemt! man mærker det kun ganske kort, og så sover man det gjorde heller ikke ondt i mit øje bagefter! Kun de små sygninger der irriterede mit øjenlåg en smule, når jeg skulle blinke

Anmeld

14. oktober 2011

Toshiba

min dreng blev opr. da han var 8-9 år - han var i fuld nakose - og han pev slet ikke bagefter - så aner ikke om det ikke gør særlig ondt - han tog det i stiv arm i hvert fald

Held og lykke - du vil elske det... det hjalp SÅ meget på min dreng - selv om det ikke er helt væk - da de ikke  turde rette alle graderne - i frygt for han så ville kigge den anden vej med alderen

Anmeld

14. oktober 2011

piap

AalborgPigen skriver:

Du har overhovedet ikke noget at være nervøs for, man kan godt forstå du er det  min bedstemor har fået ordnet hendes øjne i thy/thisted og de er så dygtige  og hun var under fuld narkose og da hun vågnede op, var der ingen smerter, lidt øm i øjene, hun fortrød ikke hun fik det gjort

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

piap skriver:

Du har overhovedet ikke noget at være nervøs for, man kan godt forstå du er det  min bedstemor har fået ordnet hendes øjne i thy/thisted og de er så dygtige  og hun var under fuld narkose og da hun vågnede op, var der ingen smerter, lidt øm i øjene, hun fortrød ikke hun fik det gjort

Det var lige det jeg havde brug for at høre  

jeg er simpelthen så nervøs.. men dejligt at høre, du har gode anbefalinger 

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

Toshiba skriver:

min dreng blev opr. da han var 8-9 år - han var i fuld nakose - og han pev slet ikke bagefter - så aner ikke om det ikke gør særlig ondt - han tog det i stiv arm i hvert fald

Held og lykke - du vil elske det... det hjalp SÅ meget på min dreng - selv om det ikke er helt væk - da de ikke  turde rette alle graderne - i frygt for han så ville kigge den anden vej med alderen

Kiggede han indad eller udad ? 

Jeg er simpelthen så nervøs.. Hvor gammel er han nu ? Bruger han briller? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.