hvor mange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

JeNoVa

Jeg har så travlt i hverdagen med 3 små børn, at jeg ikke nemt finder tid og overskud til at lave maden selv, så derfor bruger jeg glasmad.

Til morgenmad får alle børnene havregrød, og det laver jeg selv med økologiske havregryn.

Resten af dagen spiser den store almindelig mad, mens babyerne spiser glasmad. For mig at se, er det en kort overgangsperiode i deres liv, at de skal leve af glasmad, og de lader da til at kunne lide det.

Dog skal det lige siges, at i en perfekt verden ville jeg selv lave al deres mad fra bunden af udlukkende økologiske produkter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

henh01

Hejsa.

Jeg laver Noams mad fra bunden - undtagen da vi skulle på ferie der købte vi glasmad med til ham, så vi var sikre på at han fik mad..

Jeg laver alt fra frugtmos til grød,øllebrød og aftensmad osv og har altid gjort det..

Jeg har hørt at købe pulver grød indeholder meget skjult sukker og der er frugt i hele molevitten.. Noam får kun frugt i sin mos indimellem og jeg synes det er rart at kunne variere. Tja.. kan egentlig ikke helt komme med et argument for hvorfor jeg ikke vil købe pulvergrød, jeg er bare sikker på at hjemmelavet er sundere og nu har jeg en dreng på 12.5 kg så han har bestemt ikke brug for alt det unødvendige

Anmeld

13. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

JA !

Morgen: Hj. havregrød, men det er først nu her hun gider det, så indtil nu (hun er 7,5 mdr.) har hun fået pulvergrød.

Middag: Pulvergrød (har for 1. gang i dag prøvet rugbrød )

Eftermiddag: Youghurt evt. med most banan

Aften: Kartoffel/gulerodsmos (hj.) med glasmad til - ex lasagne eller andet.

Frugtmos på glas får hun hvis grøden ikke glider ned eller på sutten, hvis hun er overtræt og hysterisk (ja, tænk en dårlig mor jeg er...frugtmos på sutten...) Men min søster har lavet hj. æblemos, så det får hun selvfølgelig også

Er slet ikke købe-mads-forskækket - tværtimod tror jeg faktisk ikke det indeholder meget andet end det må, bare kald mig naiv, men tror simpelthen ikke på, at de må putte alt muligt "grimt" i det

Og jeg synes faktisk ikke det smager dårligt (ta'r tit selv en bid...), så har det slet ikke dårligt med at hun spiser det.

//Mette

Anmeld

13. oktober 2011

Dorthe1986

Da jeg ikke selv vil leve af mad der er lavet af pulver og ej glasmad laver jeg maden til Emil selv. Desuden tager det ikke mange minutter og lave en grød selv eller en gang grontsagsmos og indtil videre har jeg bare revet et æble eller en pære ud over grøden jeg har dog haft købt det der lovemade babymad, men der er heller ikke noget i jeg ikke selv ville putte i

Anmeld

13. oktober 2011

birthee

Jeg giver pulvergrød... kan bare ikke lige finde overskuddet til at lave grød fra bunden - selv om det ikke tager længere tid... men satser da på snart at prøve havregrød til hende, og øllebrøden er lavet og i fryseren... pt. får hun kun 1 måltid grød om dagen (aftensmaden) - hun er først nu begyndt at vise tegn på muligvis at skal have et måltid grød mere... hun er 6 mdr og 10 dage, og startede første med grød 3. marts... så det er ikke så lang tid hun har fået mere fast føde...

Anmeld

13. oktober 2011

mortilflere

Alberte levede af købe mad ind til hun var 2½ år , og der efter 2 år på ½ af det ..

Og jeg har det fint med det , hun for det i perioder stadig hvs vi ik kan få andet i hende  , og med alle de blodprøver det barn har været igennem , har altid vist at vitamin osv har hun været super dækket ind 

Anmeld

13. oktober 2011

nathja

mine 2 unger har også bare fået pulver og glas mad. snakkede om det med min sp og hun sagde at det var udemærket for der er allerede tilsat diverse ting der skal være i og det er tilpasset til dem der skal have det.. begge mine unger har da fungeret fint på det og det kommer nr. 3 sgu også til, har hverken overskud eller tid til at stå med alt muligt forskelligt..

Anmeld

13. oktober 2011

Maise

lavede det he´le selv da jeg gik hjemme. tog  måske 1 min. længere at lave hjemmelavet grød selv.

Anmeld

13. oktober 2011

Maja_4000

Caroline får pulvergrød .. Dog laver jeg selv havregrød og øllebrød
Laver selv al mos .. Både af grøntsager og frugt .. Når vi er ude , får hun som regel et glas .. Det kommer lidt an på hvor vi er .. Men nu er hun begyndt at spise næsten al det vi også spiser .. Så nu får hun kun et glas , hvis hun er sulten inden maden er færdig Hehe

Anmeld

13. oktober 2011

Rødhætte

Loa skriver:

Isabella spiser godt nok ikke det længere, men kan da lige sige hvad vi gjorde da hun skulle have grød...

Vi brugte pulver grød... Måske er det ikke bedste, sundeste, mest økologiske alternativ, men det var bare ikke lige mig at stå at bikse alle mulige grøntsager og frugter sammen, så det blev pulvergrød... Og hun lever da endnu

Ja det er faktisk underligt at vi andre som kommer fra den tid hvor det var iorden at komme honning på sutten, røg i graviditeten osv at vi overhoved har overlevet!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.