hvor mange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

Benjamins'mor

Grød laver jeg selv, men frugtmos køber jeg for det meste på glas fordi han ikke kan lide ren frugt endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Valle81

Loa skriver:

Og jeg er desværre ingen overskudsmor der kan stå timevis og koge og mose grøntsager og frugt.....

Så jeg klarede det på den nemme måde.. Og jeg er sikker på hun ikke har taget skade....

Jeg er bestemt heller ikke overskudsmor, men vi får kartofler og grønt hver aften, så jeg koger jo bare lidt ekstra og frugtmos laver jeg en gang om måneden og fryser ned i portioner i fryseposer. Når en er brugt en ny op.

Det tager 15 minutter at skrælle frugten og så skal de selv stå at koge på komfur, stavblender i og så færdig og i poser - køle af og i fryser. Det tager nok sammenlagt 30 minutter:0)

Anmeld

13. oktober 2011

Chr-Hei

Anonym skriver:

hvor mange af jer giver jeres børn færdig købte grød og frugtmos. hvorfor og hvorfor ikk

Min knægt har i snart fjorten dage fået grød, vi har købt pulvergrød indtil nu, men har lige kigget lidt i en bog med børnemadsopskrifter og gud hvor ser det nemt ud selv at lave det fra bunden, så når weekenden er ovre går vi her igang med masse produktion af grød og mos, for man kan jo bare lave en stor portion af gangen og fryse det ned i isterningeholder i små portioner så skal der bare sådan en op når han skal have mad..

Og har tilmed hørt at købe babymad ikke giver nok næring samt der er alt for meget sukker i.

Men det jo helt op til den enkelte da de ikke laver babymad for sjov og det jo også er godkendt på kryds og tværs

Anmeld

13. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

hvor mange af jer giver jeres børn færdig købte grød og frugtmos. hvorfor og hvorfor ikk

Da Anton startede på grød, lavede jeg det selv - jeg kogte også selv frugt og lavede frugtmos. Frugtmosen synes han godt om, men da han havde spist min hjemmelavede grød i 1½ måned var det ikke interessant mere, så der gik vi over til købegrød.

Jeg har også haft købt frugtmos til ture ud af huset

Da han blev 6 måned, begyndte han at få havregrød og det lavede/laver jeg selv, jeg tilsætter lidt kanel og så en smørklart og han ELSKER det - han er i dag 14 måneder

Anmeld

13. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Nu er jeg ikke mor endnu, Men når betten kommer regner jeg med at det bliver hj. grød som kan fryses i portioner, og så noget mos på glas hvis vi er på farten. 

Anmeld

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg er bestemt heller ikke overskudsmor, men vi får kartofler og grønt hver aften, så jeg koger jo bare lidt ekstra og frugtmos laver jeg en gang om måneden og fryser ned i portioner i fryseposer. Når en er brugt en ny op.

Det tager 15 minutter at skrælle frugten og så skal de selv stå at koge på komfur, stavblender i og så færdig og i poser - køle af og i fryser. Det tager nok sammenlagt 30 minutter:0)

tilsætter du noget sødt i din frugtmos ?

Anmeld

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

Chr-Hei skriver:

Min knægt har i snart fjorten dage fået grød, vi har købt pulvergrød indtil nu, men har lige kigget lidt i en bog med børnemadsopskrifter og gud hvor ser det nemt ud selv at lave det fra bunden, så når weekenden er ovre går vi her igang med masse produktion af grød og mos, for man kan jo bare lave en stor portion af gangen og fryse det ned i isterningeholder i små portioner så skal der bare sådan en op når han skal have mad..

Og har tilmed hørt at købe babymad ikke giver nok næring samt der er alt for meget sukker i.

Men det jo helt op til den enkelte da de ikke laver babymad for sjov og det jo også er godkendt på kryds og tværs

måske du kan dele lidt grød opskrifter ?

Anmeld

13. oktober 2011

Valle81

Anonym skriver:

tilsætter du noget sødt i din frugtmos ?

Nej det gør jeg ikke,

Jeg skræller æble og pærer og skræer i små stykke, så putter jeg masser af banan i evt en mango skåret i stykker. Koger med lidt vand:0)

Bananen søder og gør det lidt tykt:0)

Christina

Anmeld

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Nej det gør jeg ikke,

Jeg skræller æble og pærer og skræer i små stykke, så putter jeg masser af banan i evt en mango skåret i stykker. Koger med lidt vand:0)

Bananen søder og gør det lidt tykt:0)

Christina

banan må man jo ikk fryse :s

Anmeld

13. oktober 2011

stm2812

Jeg koger selv frugt til mos og prøver også at lave grød selv. Dog gider Ronja slet ikke at spise min risgrød eller hirsegrød, køber jeg det færdige så vil hun heller end gerne spise det. Og har prøvet at putte frugtmos, kanel og smage til med sukker i det hjemmelavede, men hun gad det simpelthen ikke.

Snakkede med SP om det for en måneds tid siden, og hun sagde at der intet var galt i at de fik det færdige mad, da det er lavet til dem og der er det deri som der skal være.

Selv har jeg dog også haft den holdning at jeg ikke ville servere noget for hende som jeg ikke selv gad spise, men hun synes åbenbart at det smager bedre end det jeg laver så må give mig lidt på det punkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.