hvor mange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

Nettemor

Valle81 skriver:

Hejsa,

Først vil jeg sige at jeg ikke er dømmende over for at man vælger at bruge købegrød.

Men der er to væsentlige grunde til at jeg ikke gør det.

Den første og den mest væsentlige er at jeg ikke vil servere noget for mit barn, som jeg ikke selv ville spise. Og jeg ville ikke spise pulvergrød eller glasmad.

Den anden væsentligste grund er prisen, i Bilka kan du købe 15 stykker frugt til 29 kroner og selv koge frugtmos af som kan fryses ned i små potioner og vil skyde på der blive mellem 1-2liter ud af det, skulle jeg købe tilsvarende på glas,så ville jeg blive ruineret. Og med pulvergrød er det igen prisen, 500 gram hirseflager koster ca 20 kroner og der er nok til 20 portioner i, og en pakke med 8 portioner i pulverform koster hvad 30-35 kroner?? Og det tager mig lige så lang tid at lave grøden i gryse som først at koge vandet og så røre rundt:0)

Christina

helt enig med dig her..

vores dreng har fået glas mad meget få gange.. men han gad det ikke rigtig og det var billigere med vores mad.. grøs har jeg også altid lavet selv da det var meeeeget billigere og tager lige så lang tid (bare en lille bitte smule ekstra opvask) og så hader jeg lugten af pulver grød.. det dufter alt for sødt.. syns desuden det var nemmere at variere det man laver selv..

og så ville Sebastian slet ikke ha pulvergrøden.. han nægtede at åbne munden efter han havde fået en skefuld engang da vi var i byen og ikke havde fået noget med selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Jeia

Min søn fik pulvergrød en overgang, han var rigtig besværlig at få til at spise. Han ville kun spise, hvis han fik mad lige efter, at han havde givet udtryk for, at han var sulten, ikke før og ikke 5 min efter. Og det var ikke på samme tidspunkt hver dag, så jeg har lavet en masse hjemmelavet grød, der bare blev smidt ud, fordi jeg gættede mig til, hvornår han burde være sulten. Det kan godt være at hjemmelavet grød ikke tager meget længere tid at lave end købegrød, men den tager meget længere tid at køle ned, selv om jeg puttede frosset frugtmos i. Vandet til købegrøden varmede jeg kun op til ca 50 grader, som der står på pakken, så den kunne spises lige efter at pulveret var rørt i. Da vi var kommet ind i en godt rytme med mad, begyndte jeg at lave grøden selv igen, og han spiste den gerne Mad på glas fik han kun, hvis vi var ude hvor jeg ikke kunne lave mad.

Min pige var været så dejlig nem at få til at spise, så hun har kun fået pulvergrød og mad på glas, når vi har været på tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.