Ville du amme en andens barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

Carina1977

Nej det ville jeg godt nok aldrig kunne  og det gælder begge veje 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

132319

Ja hvis det handlede om liv eller død, så kunne jeg sagtens.

Anmeld

8. oktober 2011

NJN

An&Jo skriver:

altså hvis man nu tænker så ekstremt som det der skete i vinters ovre på bornholm, hvor en lille drengs mor var blevet fanget i et hus væk fra barnet, og søsteren som sad tilbage med den lille dreng som var nyfødt og sin egen dreng og ingen chance havde for at få fat i MME.. JA så ville jeg sagtens kunne amme en anden kvindes barn, og ville være fuldt ud taknemmelig hvis det var mit eget barn der skulle ammes af en anden i sådan et tilffælde

men udover situationer der er SÅ ekstreme, så ville jeg helt sikekrt ikke kunne gøre det.. så i mit tilfælde ville det komme meget an på situationen..
Hvis det bare er for at mor kan gå i byen, så ville jeg ikke gøre det..

enig.

Anmeld

8. oktober 2011

-Sigrid-

Tja, jeg kan huske da min mor ammede min fætter (der er et par måneders forskel på min bror og fætter) fordi min tante skulle ud og ridde, så i min verden er det meget normalt at ligge en andens barn til, eller at min lille pige skulle ammes af andre... Meeen, nu har jeg heller ikke født endnu, så meget kan forandres

Anmeld

8. oktober 2011

Tvillingemor80

Jeg kunne sagtens amme en andens baby, men ville havde svært ved at andre skulle amme mine børn, men hvis jeg var virkelig syg eller sådan så ville jeg selvfølgelig tage imod det hvis barnet ikke ville drikke fra flaske.. men aldrig for at tage i byen ..

Anmeld

8. oktober 2011

Muffin_girl

Stefanie8 skriver:

Nå tøser, nu sidder jeg lige og tænker lidt. Fik en besked fra min veninde igår aftes, hvor hun skrev, at hun godt nok trængte til at komme ud en aften SNART. Men hun har en datter på 4 måneder, som slet ikke vil tage en sutteflaske med brystmælk, så hun er rimelig fanget. Så skrev jeg tilbage til hende, "ja det hele ville da også bare være nemmere, hvis vi ammede hinandens børn ligesom de gør nogle steder i Afrika"..... 

Hvad synes I? Hvem ville kunne amme en andens lille baby og have det 100 % fint med det? Ville I lade Jeres baby blive ammet af en anden mor mens I tog en tur i byen, fødselsdag m. m ?

Hvad hvis I blev indlagt (med noget der gjorde at I havde det MEGET skidt og ikke kunne have baby med) ? Ville I så lade en anden mor tage over med amningen, for at Jeres baby ikke skulle have mme?

Jeg kan da starte med mine følelser omkring dette emne; Jeg ville have det 100 % fint med at amme en anden mors barn, slet ikke nogle problemer. Jeg ved dog ikke lige hvordan jeg ville have det med at en anden mor skulle amme mit barn!! Men jeg tror at hvis jeg kendte hende rigtig godt og var af den klare overbevisning at hun var et kærligt menneske, god mor, spiste forholdsvist sundt, ikke drak og røg mens hun ammede osv, - ja så tror jeg faktisk godt at jeg kunne "låne" mit barn til andre bryster en enkelt aften og helt 100 % hvis jeg skulle indlægges. Vi kan jo ikke helt komme udenom, at det er SUPER smart at mødre i Afrika hjælper hinanden på den måde OG det har jo vist sig, at de babyer som bliver ammet af flere, kan modstå 100 % flere sygdomme.. Det er da lidt fantastisk at tænke på. 

Knus

Stefanie 

Altså jeg ville ikke lade mit barn blive ammet af andres bryster .. Jeg ved selv "hvad jeg indeholder".. Hvis man kan sige det sådan.. Jeg ryger fx ikke, drikker måske engang om året max, og spiser kun fuldkorn.. Ved godt det lyder fjollet.. Men det er nogle ting der betyder noget for mig 

Og jeg kunne heller ikke amme andre børn.. Desværre.. Sådan er min mening bare..

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

AalborgPigen skriver:

Altså jeg ville ikke lade mit barn blive ammet af andres bryster .. Jeg ved selv "hvad jeg indeholder".. Hvis man kan sige det sådan.. Jeg ryger fx ikke, drikker måske engang om året max, og spiser kun fuldkorn.. Ved godt det lyder fjollet.. Men det er nogle ting der betyder noget for mig 

Og jeg kunne heller ikke amme andre børn.. Desværre.. Sådan er min mening bare..

Du behøver slet ikke skrive "desværre". Det er interessant at høre andres "følelser" omkring dette og kan godt forstå at du ville være "nervøs" for hvad andre indeholder. Sådan har jeg det også 100 % 

Knus

Stefanie 

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

AalborgPigen skriver:

Du behøver slet ikke skrive "desværre". Det er interessant at høre andres "følelser" omkring dette og kan godt forstå at du ville være "nervøs" for hvad andre indeholder. Sådan har jeg det også 100 % 

Knus

Stefanie 

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

-Sigrid- skriver:

Tja, jeg kan huske da min mor ammede min fætter (der er et par måneders forskel på min bror og fætter) fordi min tante skulle ud og ridde, så i min verden er det meget normalt at ligge en andens barn til, eller at min lille pige skulle ammes af andre... Meeen, nu har jeg heller ikke født endnu, så meget kan forandres

Det tror jeg du er den første der har skrevet. 

Anmeld

8. oktober 2011

MorDk

Jeg kunne ikke amme en andens barn og jeg ville have det skidt med en anden skulle amme mit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.