Stefanie8 skriver:
Nå tøser, nu sidder jeg lige og tænker lidt. Fik en besked fra min veninde igår aftes, hvor hun skrev, at hun godt nok trængte til at komme ud en aften SNART. Men hun har en datter på 4 måneder, som slet ikke vil tage en sutteflaske med brystmælk, så hun er rimelig fanget. Så skrev jeg tilbage til hende, "ja det hele ville da også bare være nemmere, hvis vi ammede hinandens børn ligesom de gør nogle steder i Afrika".....
Hvad synes I? Hvem ville kunne amme en andens lille baby og have det 100 % fint med det? Ville I lade Jeres baby blive ammet af en anden mor mens I tog en tur i byen, fødselsdag m. m ?
Hvad hvis I blev indlagt (med noget der gjorde at I havde det MEGET skidt og ikke kunne have baby med) ? Ville I så lade en anden mor tage over med amningen, for at Jeres baby ikke skulle have mme?
Jeg kan da starte med mine følelser omkring dette emne; Jeg ville have det 100 % fint med at amme en anden mors barn, slet ikke nogle problemer. Jeg ved dog ikke lige hvordan jeg ville have det med at en anden mor skulle amme mit barn!! Men jeg tror at hvis jeg kendte hende rigtig godt og var af den klare overbevisning at hun var et kærligt menneske, god mor, spiste forholdsvist sundt, ikke drak og røg mens hun ammede osv, - ja så tror jeg faktisk godt at jeg kunne "låne" mit barn til andre bryster en enkelt aften og helt 100 % hvis jeg skulle indlægges. Vi kan jo ikke helt komme udenom, at det er SUPER smart at mødre i Afrika hjælper hinanden på den måde OG det har jo vist sig, at de babyer som bliver ammet af flere, kan modstå 100 % flere sygdomme.. Det er da lidt fantastisk at tænke på.
Knus
Stefanie 

Min mor fortalte at hun gjorde det med naboen dreng der var på alder med mig, da moderen ikke havde særlig meget mælk og min mor havde nærmest fløde - så jeg tror måske det var mere acceptabel for små 30 år siden..
jeg ville ikke have et problem i dag med at amme en andens barn hvis moderen af en eller anden grund virkeligt havde brug for det, mht at det var mit barn - så ville jeg nok foretrække at det ikke blev aktuelt - så ville jeg blive hjemme, men hvis nu at jeg sad fast et sted og ikke kunne hjem til min baby fx. før efter et par timer, så ville jeg da have foretrækket at min søster (som havde en lille samtidigt med mig) havde ammet min datter, men jeg tror ikke min psyke var til jeg ville have været okey med det lige efter hun blev født, men skulle der komme en nr. 2, ja så ville jeg ikke have nogen problemer med det - hvis det var en nødvendighed.