Ville du amme en andens barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

-Sigrid-

132319 skriver:

Fornemmer jeg en negativ tone?

Jeg forstår bare ikke problemet. Må andre så heller ikke de hende nøgen?

Jeg ved ikke om du læste den debat om en bedstefar der havde forulempet mit barnebarn og givet hende kønsvorter, men det fik mig til at tænke at jeg ikke kunne se nogen grund til at andre skulle skifte bleen på min datter  Der er stor forskel på en prof der passer mange børn igennem årene og så på et "almindeligt" menneske 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

132319

-Sigrid- skriver:

Jeg ved ikke om du læste den debat om en bedstefar der havde forulempet mit barnebarn og givet hende kønsvorter, men det fik mig til at tænke at jeg ikke kunne se nogen grund til at andre skulle skifte bleen på min datter  Der er stor forskel på en prof der passer mange børn igennem årene og så på et "almindeligt" menneske 

Nej det har jeg ikke læst men jeg tror som hovedregel bare på det bedste i mennesker.

Jeg ville i hvert fald være ked af, ikke at kunne lade mit barn passe af sin moster, onkel, morfar og alle de andre min søn i tidens løb har været hos, pga. noget der sker sjældent af syge syge mennesker.

Jeg har i hvert fald fuld tillid til dem jeg omgås og jeg ville godt nok også undre mig hvis jeg ikke måtte skifte min nevøs eller en venindes søns ble hvis jeg passede dem.

Forulempelser kan også ske af forældre, hvor ulækkert det end er. Og de kan også ske i andre episoder end end ved bleskift.

Anmeld

8. oktober 2011

-Sigrid-

132319 skriver:

Nej det har jeg ikke læst men jeg tror som hovedregel bare på det bedste i mennesker.

Jeg ville i hvert fald være ked af, ikke at kunne lade mit barn passe af sin moster, onkel, morfar og alle de andre min søn i tidens løb har været hos, pga. noget der sker sjældent af syge syge mennesker.

Jeg har i hvert fald fuld tillid til dem jeg omgås og jeg ville godt nok også undre mig hvis jeg ikke måtte skifte min nevøs eller en venindes søns ble hvis jeg passede dem.

Forulempelser kan også ske af forældre, hvor ulækkert det end er. Og de kan også ske i andre episoder end end ved bleskift.

Ja, det er fint for dig at du kan, jeg kan bare ikke?

Anmeld

8. oktober 2011

132319

-Sigrid- skriver:

Ja, det er fint for dig at du kan, jeg kan bare ikke?

Det synes jeg bare er rigtig ærgerligt og tror du vil møde en del skuffede og undrende mennesker på din vej, med den holdning.

Skal dit barn så heller ikke passes af fx. sin morfar, før det smider bleen når det er 3-4 år?

Som veninde eller søster, ville jeg i hvert fald finde det dybt mærkeligt at blive mistænkeliggjort på den måde.

Anmeld

8. oktober 2011

-Sigrid-

132319 skriver:

Det synes jeg bare er rigtig ærgerligt og tror du vil møde en del skuffede og undrende mennesker på din vej, med den holdning.

Skal dit barn så heller ikke passes af fx. sin morfar, før det smider bleen når det er 3-4 år?

Som veninde eller søster, ville jeg i hvert fald finde det dybt mærkeligt at blive mistænkeliggjort på den måde.

Nej, det skal hun nok ikke, og det har jeg private grunde til som jeg ikke har lyst til at snakke med en kvinde som jeg ikke kender med om, i et offentligt forum? 

Min point med mit første indlæg var egentlig at jeg ikke ville have noget imod at amme en anden persons barn, eller at min prinsesse blev ammet af andre, hvis du har lyst til at snakke om det er du meget velkommen, men jeg har ikke lyst til at snakke om det andet.

Anmeld

8. oktober 2011

132319

-Sigrid- skriver:

Nej, det skal hun nok ikke, og det har jeg private grunde til som jeg ikke har lyst til at snakke med en kvinde som jeg ikke kender med om, i et offentligt forum? 

Min point med mit første indlæg var egentlig at jeg ikke ville have noget imod at amme en anden persons barn, eller at min prinsesse blev ammet af andre, hvis du har lyst til at snakke om det er du meget velkommen, men jeg har ikke lyst til at snakke om det andet.

Bevares, det kunne du jo blot have startet med at skrive.

Anmeld

8. oktober 2011

N&J

Stefanie8 skriver:

Jeg har også hørt historier fra min mormor, hvor de hjemmegående hjalp hinanden ved fx sygdom, da manden jo ikke lige blev hjemme fra arbejde pga en influenza. Men det er, som debatten herinde jo også viser, ikke længere lige noget der falder i de flestes smag. Jeg er dog meget enig med dig. 

Herligt at dig og din søster havde små børn samtidigt. Ville også så gerne have at min søster fik en lille en, det kunne bare være så hyggeligt. 

Det er enentlig utroligt hvor meget tingene har ændret sig, dengang måtte man køre uden sele, amme andres børn, lave ungerne løbe ude selv.. osv.. lidt af den frihed fra dengang savner jeg lidt, bestemt ikke det hele, men lidt af det..

Ja, det var rigtig dejligt og især nu hvor ungerne er blevet lidt større.. men en stor tilfældighed, da det begge var uplanlagte og der er 6 år mellem os, så måske det bare var skæbnen.. måske din søster er klar når og hvis I vælger at få en mere.. så kunne I jo følges af der.. 

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

lærkes_mor skriver:

Ja...
Men ikke af hvem som helst.
Men en person jeg kender godt og føler mig tryg ved!
Jeg har selv haft en datter som nægtede flaske, og faktisk kun ville have bryst (intet mad af nogen slags) indtil hun var 9 mdr. Hvis jeg havde haft en i min vennekreds / familie som havde tilbudt at amme hende, sådan jeg kunne få en fridag ville jeg helt 100% havde taget i mod det!!!
Og lige ledes ville jeg gerne hjælpe, hvis det var nødvendigt.
Jeg tænker ikke at jeg ville sidde og "bytte" baby bare fordi det kan lade sig gøre, men hvis der af den ene eller anden grund kunne være brug for det ville jeg ikke være i tvivl om at jeg ville gøre det!!!

Aj hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste som har det sådan 

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

N&J skriver:

Det er enentlig utroligt hvor meget tingene har ændret sig, dengang måtte man køre uden sele, amme andres børn, lave ungerne løbe ude selv.. osv.. lidt af den frihed fra dengang savner jeg lidt, bestemt ikke det hele, men lidt af det..

Ja, det var rigtig dejligt og især nu hvor ungerne er blevet lidt større.. men en stor tilfældighed, da det begge var uplanlagte og der er 6 år mellem os, så måske det bare var skæbnen.. måske din søster er klar når og hvis I vælger at få en mere.. så kunne I jo følges af der.. 

Aj hvor vildt når de begge var uplanlagte. Du er heldig. Jeg har jo allerede 2 børn, så om der kommer en 3. ja det er faktisk op til min kære mand, jeg vil gerne, men han er lidt skeptisk, he he... 

Anmeld

8. oktober 2011

132319

N&J skriver:

Jeg ville virkelig gerne have været forældre dengang jeg var barn. Dengang var der ikke lige så meget hysteri som der er i dag. Det er virkelig FOR meget så meget folk pakker sine børn ind i vat, i dag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.