Ville du amme en andens barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

MortilAyah

Ved ikke, om jeg kunne amme en andens barn..

Har kun én veninde, som jeg i nød ville lade amme mit barn, men ellers nej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

An&Jo

altså hvis man nu tænker så ekstremt som det der skete i vinters ovre på bornholm, hvor en lille drengs mor var blevet fanget i et hus væk fra barnet, og søsteren som sad tilbage med den lille dreng som var nyfødt og sin egen dreng og ingen chance havde for at få fat i MME.. JA så ville jeg sagtens kunne amme en anden kvindes barn, og ville være fuldt ud taknemmelig hvis det var mit eget barn der skulle ammes af en anden i sådan et tilffælde

men udover situationer der er SÅ ekstreme, så ville jeg helt sikekrt ikke kunne gøre det.. så i mit tilfælde ville det komme meget an på situationen..
Hvis det bare er for at mor kan gå i byen, så ville jeg ikke gøre det..

Anmeld

8. oktober 2011

Lisbeth1985

NEJ!! Jeg mener, at en baby skal ammes af sin mor - og kun sin mor

Med mindre det er livsnødvendigt, som i scenariet beskrevet ovenfor..

Lisbeth

Anmeld

8. oktober 2011

Maja88

An&Jo skriver:

altså hvis man nu tænker så ekstremt som det der skete i vinters ovre på bornholm, hvor en lille drengs mor var blevet fanget i et hus væk fra barnet, og søsteren som sad tilbage med den lille dreng som var nyfødt og sin egen dreng og ingen chance havde for at få fat i MME.. JA så ville jeg sagtens kunne amme en anden kvindes barn, og ville være fuldt ud taknemmelig hvis det var mit eget barn der skulle ammes af en anden i sådan et tilffælde

men udover situationer der er SÅ ekstreme, så ville jeg helt sikekrt ikke kunne gøre det.. så i mit tilfælde ville det komme meget an på situationen..

har det på præcis samme måde som dig

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

An&Jo skriver:

Jeg tror de fleste ville være meget taknemmelige for hvis baby fik mad i sådan ekstrem situation. Det er et rigtig godt svar du er kommet med her synes jeg 

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

SjeBets skriver:

nope kunne jeg ikke.

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

Fru Aagaard skriver:

Ingen andre skal amme mit barn Og nej, jeg kunne ikke amme andres.

Men, sådan er vi jo så forskellige

Ja heldigvis for det, ellers ville verden være meget kedelig 

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

Lullaby skriver:

Kunne sagtens amme andre babyer men ville ikke kunne acceptere at andre ammede mit

Anmeld

8. oktober 2011

1000Ben

Babymor2010 skriver:

Nej, det ville jeg ikke kunne... Jeg ville heller ikke lade andre amme mit barn. Måske hvis der ikke fandtes MME, så blev jeg "nødt" til det, hvis jeg blev alvorligt sygt. 

Ja så ville der ikke være nogen vej udenom, men heldigvis findes der jo mme 

Anmeld

8. oktober 2011

VIPpigen

Jeg har INTET problem med nogen af delene. Jeg havde allerede sagt at kunne jeg ikke amme når Lilje kom til verden, så ville jeg spørge min svigerinde om hun ville tage Lilje når vi var sammen.

Jeg er selv blevet ammet af min moster, min mor havde INGEN mælk til mig, overhovedet. Så min mor og moster var sammen rigtig ofte så jeg kunne få en tår ovre ved hende, og jeg lærte hurtigt at der var mad når jeg var derovre. Jeg fik selvfølgelig erstatning også.

Så amning af børn, hvor det bliver ammet ved andre end mor ser jeg ikke noget problem af. Dog ville jeg kun gøre det hvis det er fordi at jeg ikke selv kan amme, eller en veninde ikke kan amme og jeg har mælk nok... Jeg ville ikke amme bare for at en veninde kan gå i byen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.