Bruger I "glasmad" (til forældre til børn imellem 6-12 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

kirsti

lyder jo skide nemt - det vel bare at springe ud i det .. men mos hvis jeg laver feks æble mos og pæremos , så skræller jeg dem , ned i en gryde og venter på de bliver helt bløde , skal de os over i en blender `? skal jeg ikke tilsætte noget sukker ? .

jep lige præcis sådan (: det kan være du er nød til at putte en smule vand i for at få blenderen til at tage fat men det afhænger lidt af konsistensen på æblerne (:

Hvad angår sukker har jeg aldrig puttet det i men du kan jo selv vurdere hvis du synes det er meget surt.

Jo mindre stykker du skærer dem i jo hurtigere er de kogt bløde bare et tip hvis du f.eks damp koger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Den lykkelige

ville også gerne selv lave til storm. har du opskrifter på mos og grød og fremgangs måde er ikke den største haj i et kækken.

Jamen min datter vil ikke spise "små bidder" endnu.. hun kløjs i det.. men klumpet mos kan hun bedre..
Men jeg laver bare alle slags ting og blender det.. de må jo spise alt i den alder.. så det jo bare at blende det i spiser.. ellers får min f.eks. øllebrød og havregrød, avokado/hytteret mos, eller får små bidder rugbrød med leverpostej, avokado, eller lignende på (blødt op i lidt sødmælk i bunden af tallerknen)..
Ellers blender jeg bare det mad vi får..
Hun elsker f.eks. frikadelle/kartoffel/ærter blendet.. Eller laks/ris/majs.. eller lasagne blendet, kødsovs med ris eller pasta blendet, eller hvad som helst..
Også andre grønsager er gode.. f.eks. kogt gulerod, blomkål, broccoli osv osv..

Anmeld

7. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe

ja vi bruger engang imellem glasmad, men ikke grød i glas. Det skal være middagsmad gerne lasagne eller noget med kylling, det kan Mie nemlig godt lide. Vi bruger det hvis vi er på tur eller hvis vi får noget aftensmad som hun ikke kan/må spise så som kål, pizza og såvidere.

Anmeld

7. oktober 2011

Den lykkelige

Babyklar skriver:

ville også gerne selv lave til storm. har du opskrifter på mos og grød og fremgangs måde er ikke den største haj i et kækken.

F.eks. kan du jo også lave din egen frugt mos af friske frugter og fryse ned..
Du skræller bare f.eks. pærene (hvis det er det du vil lave) også en smule vand i og kog i 5 min ca.. så bruger jeg bare stavblender også fryser jeg det ned i sterningbakker.. så tager jeg lige en eller to "isterninger" op og putter i hendes f.eks. havregrød og hun ELSKER det.. og du kan jo lave med lige de frugter du synes..  

Anmeld

7. oktober 2011

Isabella_mor

jeg har ikke givet villads glasmad.. men jeg har givet ham det der øko frost mad.. det der love halløj... det er ikke tilsat konservering og holder sig kun på frost.. og det kan jeg bedre forholde mig til.

Anmeld

7. oktober 2011

Caroline86

Nu er Laura jo som bekendt liiidt mere end et år nu Men hun har faktisk aldrig smagt glas mad Jeg har en enkelt gang lavet sådan noget pulvergrød som vi havde fået gratid i en af de der babypakker, men jeg syntes det var så ulækkert og tapetklister agtigt at hun ikke fik lov at smage det

Så hun er sådan en forkælet lille myre der altid har fået hjemmelavet mad! Grød, mos, øllebrød osv har altid været noget jeg selv lavede!

Så længe næringsbalancen er rigtig i de der glas (det går jeg da ud fra at den er?) er det jo fint at I giver hende sådan et hvis det hele brænder på altså - hellere det end at hun får noget der ikke er ligeså sundt og hvis hun er helt vild med det og bliver mæt, jamen så kan jeg ikke se hvorfor ikke!?

Anmeld

7. oktober 2011

VIPpigen

Har ALDRIG givet min datter det selv, eller brugt penge på det. Min svigermor havde købt noget til Lilje en gang hun havde hende en eftermiddag, og hun sagde at Lilje ikke kunne li det i starten, men spiste det okai. Jeg fik glasset med hjem. Tænkte en dag at vi skulle prøve det nu jeg havde glasset og jeg mener seriøst der var MAX taget 5 skefulder. Nå, jeg prøvede at give Lilje noget, og hun spyttede det hele ud igen, så smagte jeg på det, og glasset røg lige i skralderen. Satme om min datter skal spise noget jeg heller ikke vil have.

Der er forskel på om vi snakker madvare som jeg ikke kan li, men hun skal have/ smage på, eller "glas mad".....

Anmeld

7. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg har stemt ja. For bruger det når vi får noget mad han ikke må spise, eks. MEGET stærk mad. Ellers ikke.

Anmeld

7. oktober 2011

Moar2011

kirsti skriver:

jep lige præcis sådan (: det kan være du er nød til at putte en smule vand i for at få blenderen til at tage fat men det afhænger lidt af konsistensen på æblerne (:

Hvad angår sukker har jeg aldrig puttet det i men du kan jo selv vurdere hvis du synes det er meget surt.

Jo mindre stykker du skærer dem i jo hurtigere er de kogt bløde bare et tip hvis du f.eks damp koger

når der står der skal fedtstof i - hvad er det så for noget fedtstof ?

Anmeld

7. oktober 2011

Livas mor

Herhjemme har Liva aldrig fået glasmad.

Jeg ahdve en sød mor som kom ca. 1 gang om måneden og så brugte vi en hel dag på at lave mad til Liva.. Kartoffelmos med forskellige ting, koge fisk, kødboller, lave forskellige frugtmos osv osv. Købte en masse beholdere, så det kunne fyses ned portionsvis og så var der til en hel måned af gangen, det eneste jeg skulle var at tage det ud hver morgen, så det kunne tø op.

Jeg ved godt det var et meget større arbejde, men brugte 1-2 dage pr. måned.. Og det var bedre, billigere og havde en god følelse når hun fik maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.