Bruger I "glasmad" (til forældre til børn imellem 6-12 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

Dorthe1986

Nej jeg laver det selv - en gang grød tager jo ingen tid hvis vi har varet til fødselsdag har jeg dog brugt lovemade babymad, da det kun indeholder det man selv putte i - det fås på frost

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

MaleneJensen

HAr stemt nej men det fordi min datter ikke vil have det

Anmeld

7. oktober 2011

kirsti

Nu er Noah jo 5 efterhånden men da han var lille fik han aldrig glasmad. Han har faktisk ikke fået det en eneste gang hele hans liv. Jeg synes det var ligeså nemt at lave færdige portioner og fryse ned og så lige tø en portion op når han skulle have mad

Anmeld

7. oktober 2011

MorEllen

Nei, jeg har aldrig prøvet "glasmad". Det er jo så nemt at blende det vi skal have til aftensmad.  Hvis vi har nogle små ræster efter afstensmaden så blender jeg det og kommer det i fryseren, så er der nemt at ta op de dage vi har noget "ublendbart" til aftensmad Men hvis vi nu var et eller andet sted hvor jeg ikke havde mulgihed til at give hende andet, så ville jeg da give "glasmad", som en nødløsning. 

Anmeld

7. oktober 2011

Janni.

Jeg kan godt finde på at bruge det til Silas, han kan li det meste af det han får serveret, men jeg har nu heller ikke indtryk af at han er kræsen (endnu da) 

Anmeld

7. oktober 2011

Silja&Noam

Lavede alt selv da Silja var lille og gør det os når lillebror skal ha grød og mos.

Anmeld

7. oktober 2011

Silas&Mille

Nadia&Daniel skriver:

F.eks. som aften igår - min mand er til fodbold kl. 18-20 og er først hjemme omkring kl. 20.30

Da vi bare ville tage toast, varmede jeg noget "glasmad" op til min datter (havde lige et glas tilbage)..

Nogle gange putte jeg lidt ekstra i, såsom ris,pasta eller katofler vist det er i glasset allerede..

Men kan I finde på at bruge "glasmad" som en nem løsning engang imellem??

Har stemt ja.

Ved slet ikke om Silas vil have 'glasmad', for har ikke prøvet endnu, men kunne såmænd godt finde på at bruge det som en sidste ud vej

Anmeld

7. oktober 2011

kirsti

Babyklar skriver:

ville også gerne selv lave til storm. har du opskrifter på mos og grød og fremgangs måde er ikke den største haj i et kækken.

Det er meget nemt jeg lavede typisk flg da Noag var lille.

Kartoffelmos, gulerodsmos, blomkålsmos, æblemos, abrikosmos ja generelt bare forskellige grøntsager og frugter

Fremgangsmåden er den samme.

Du skræller frugt/grønt hvis der er behov for det, så koger du det, det skal koges lidt ekstra i forhold til når man normalt koger grøntsager/frugt. Jeg dampkogte tingende for at holde på smag og vitaminer men alm kogning er også fint.

Bagefter fyrer du skidtet i blenderen til det bliver til mos.

Jeg købte små bøtter hvor jeg så lagde en klat kartoffelmos i hver og så klatter af anden grønt/frugtmos så der var lidt variation i måltiderne.

Du kan også køber bøger om det, apoteket er det vist der bla har lavet en bog

Anmeld

7. oktober 2011

Moar2011

kirsti skriver:

Det er meget nemt jeg lavede typisk flg da Noag var lille.

Kartoffelmos, gulerodsmos, blomkålsmos, æblemos, abrikosmos ja generelt bare forskellige grøntsager og frugter

Fremgangsmåden er den samme.

Du skræller frugt/grønt hvis der er behov for det, så koger du det, det skal koges lidt ekstra i forhold til når man normalt koger grøntsager/frugt. Jeg dampkogte tingende for at holde på smag og vitaminer men alm kogning er også fint.

Bagefter fyrer du skidtet i blenderen til det bliver til mos.

Jeg købte små bøtter hvor jeg så lagde en klat kartoffelmos i hver og så klatter af anden grønt/frugtmos så der var lidt variation i måltiderne.

Du kan også køber bøger om det, apoteket er det vist der bla har lavet en bog

lyder jo skide nemt - det vel bare at springe ud i det .. men mos hvis jeg laver feks æble mos og pæremos , så skræller jeg dem , ned i en gryde og venter på de bliver helt bløde , skal de os over i en blender `? skal jeg ikke tilsætte noget sukker ? .

Anmeld

7. oktober 2011

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Sjovt Jeres babyer/børn ikke kan lide det - Laura ELSKER det, især vist der er ekstra ris (den som hedder middagsret med kylling, ris, grøntsager og mild karry) , pasta (den med lasagne) eller katofler (den med kartofler med laks og grøntsager) i.. Men okay, børne er forskellige

Ja det gør vi .. Oscar eeelsker det .. Men vi gør det ikke så meget mere .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.