Jeg har også haft hest, en skøn vallak der var blanding af en shire og en jyde, han var rolig og omgængelig, så rolig at jeg kunne gå med ham udenfor uden træktov eller noget, han tøffede bare bagved mig ogkom når jeg kaldte.

Bastian HADEDE mænd, han blev derfor mest brugt som skovturs hest og da han gik på "pension" blev han brugt som handicap hest, der hvor han stod. det sjove var at når det var handicappede mænd der skulle ride ham, var der ingen problemer, overhovedet. han blev brugt meget som handicap hest til spastisk lammede børn, da han var den eneste hest der kunne bære to ryttere.
Bastian vejede 995 kg i sine velmagtsdage og var 191cm i stang.
desværre blev han aflivet to dage efter dette billede af taget, da han, ifølge dyrlægen, fik en hjerneblødning under en hygge ride tur, heldigvis var det mig der red ham den dag (som det også er på billedet), midt i galoppen begyndte han at bukke og bremsede så brat op at jeg var ved at ryge over halsen på ham, men blev da siddende, og derefter stejlede han, og jeg kunne mærke at han ville ryge bagover, jeg syntes det føltes som om han væltede bagover mod venstre og ville derfor springe af mod højre, men uheldet ville at han desværre væltede mod højre, han landede oven på mig, men jeg var MEGET heldig og brækkede kun en finger og slog underkroppen ret voldsomt, Bastian kunne ikke komme op igen, og derfor blev dyrlægen tilkaldt, han afgjorde efter 10 min at bastian skulle aflives på stedet da alt andet var uforsvarligt, jeg tog sadlen af ham og hentede hans tæppe, det fik han over sig og 25 minutter senere var han væk,

da falck kom for at hente mig, ville jeg ikke med, før jeg havde været oppe og sidde på en hest igen, da jeg ved hvilke konsekvenser det kan have at styrte så voldsomt, det kom jeg, men har ikke været ude og ride i galop siden den dag, da jeg ikke tør

Bastian blev23 år gammel.

Linda, som meget gerne ville ud og ride igen