Har i Hest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2009

Pia.

Og forresten skønne heste I alle sammen har/havde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2009

Tina2

AEldur skriver:

Jeg er islænder/spring rytter min hest den springer rimlig godt, vi har haft lidt uheld med skader også blev jeg gravid så blev det kun til rolige hyggeture men inden det lå vi og sprang 85 cm, som snart nok bliver højerer overvejer at prøve og stille op til et stævne for sjov,

Ja, det er da flot:-) Min var en svensk varmblod, den var kun 151 cm i stang, så faktisk var jeg lidt langbenet til den (180 cm) men vi sprang LB og LA (110 og 120 cm) på distriktsplan:-) Super sjov tid:-)

Fik en anden hest på 175 cm i stang, som skulle tilrides, men den var desværre ikke helt ok oveni hovedet.... Uhyggelig ondskabsfuld og var 5 forskellige steder henne for at blive tilredet (kunne på ingen måde selv) og det var hos rigtig dygtige beridere, men de måtte opgive, den ene blev endda indlagt pga dens spark:-(

Så vi fik den aflivet.... Det var ellers en fantastisk flot hest og sprang kanon flot og højt i løsspring, men var simpelthen sindssyg i hovedet:-(

Knus Tina

Anmeld

29. januar 2009

Muffinmus

Både og...min mor har sådan set købt en islænder til mig, men er jo gravid og får den ikke brugt...
Hun har 3 islændere og en pony
Har haft en anden før den også som jeg havde nogle år, men han krævede for meget aktivitet og det havde jeg ikke tid til dengang.
Så nu kan jeg tgae ud til de gamle og ride der når lysten melder sig....måske igen når bettefisen er ude igen

Anmeld

29. januar 2009

Sebastians Mor

MariaE skriver:

Både og...min mor har sådan set købt en islænder til mig, men er jo gravid og får den ikke brugt...
Hun har 3 islændere og en pony
Har haft en anden før den også som jeg havde nogle år, men han krævede for meget aktivitet og det havde jeg ikke tid til dengang.
Så nu kan jeg tgae ud til de gamle og ride der når lysten melder sig....måske igen når bettefisen er ude igen

ok.

Anmeld

29. januar 2009

Lulle25

Har også haft hest. En blandingshest frederiksborg mm, som jeg red dressur på og så har jeg reddet mange forskellige heste også dressur. Min store datter går nu til ridning og det kriller i mig for at komme ud og ride, men er jo gravid med nr. 3 så nu vare det jo nok et stykke tid før jeg får tid til det

Og sikke nogle fine heste i har eller har haft
Kh Louise

Anmeld

29. januar 2009

DK

Jeg har også haft hest for mange mange år siden.

En super dejlig haflinger, god som dagen var lang!!!

Anmeld

29. januar 2009

Mimic

Jeg har også haft hest, en skøn vallak der var blanding af en shire og en jyde, han var rolig og omgængelig, så rolig at jeg kunne gå med ham udenfor uden træktov eller noget, han tøffede bare bagved mig ogkom når jeg kaldte. Bastian HADEDE mænd, han blev derfor mest brugt som skovturs hest og da han gik på "pension" blev han brugt som handicap hest, der hvor han stod. det sjove var at når det var handicappede mænd der skulle ride ham, var der ingen problemer, overhovedet. han blev brugt meget som handicap hest til spastisk lammede børn, da han var den eneste hest der kunne bære to ryttere.
Bastian vejede 995 kg i sine velmagtsdage og var 191cm i stang.
desværre blev han aflivet to dage efter dette billede af taget, da han, ifølge dyrlægen, fik en hjerneblødning under en hygge ride tur, heldigvis var det mig der red ham den dag (som det også er på billedet), midt i galoppen begyndte han at bukke og bremsede så brat op at jeg var ved at ryge over halsen på ham, men blev da siddende, og derefter stejlede han, og jeg kunne mærke at han ville ryge bagover, jeg syntes det føltes som om han væltede bagover mod venstre og ville derfor springe af mod højre, men uheldet ville at han desværre væltede mod højre, han landede oven på mig, men jeg var MEGET heldig og brækkede kun en finger og slog underkroppen ret voldsomt, Bastian kunne ikke komme op igen, og derfor blev dyrlægen tilkaldt, han afgjorde efter 10 min at bastian skulle aflives på stedet da alt andet var uforsvarligt, jeg tog sadlen af ham og hentede hans tæppe, det fik han over sig og 25 minutter senere var han væk, da falck kom for at hente mig, ville jeg ikke med, før jeg havde været oppe og sidde på en hest igen, da jeg ved hvilke konsekvenser det kan have at styrte så voldsomt, det kom jeg, men har ikke været ude og ride i galop siden den dag, da jeg ikke tør

Bastian blev23 år gammel.

Linda, som meget gerne ville ud og ride igen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. januar 2009

Pia.

Linda skriver:

Jeg har også haft hest, en skøn vallak der var blanding af en shire og en jyde, han var rolig og omgængelig, så rolig at jeg kunne gå med ham udenfor uden træktov eller noget, han tøffede bare bagved mig ogkom når jeg kaldte. Bastian HADEDE mænd, han blev derfor mest brugt som skovturs hest og da han gik på "pension" blev han brugt som handicap hest, der hvor han stod. det sjove var at når det var handicappede mænd der skulle ride ham, var der ingen problemer, overhovedet. han blev brugt meget som handicap hest til spastisk lammede børn, da han var den eneste hest der kunne bære to ryttere.
Bastian vejede 995 kg i sine velmagtsdage og var 191cm i stang.
desværre blev han aflivet to dage efter dette billede af taget, da han, ifølge dyrlægen, fik en hjerneblødning under en hygge ride tur, heldigvis var det mig der red ham den dag (som det også er på billedet), midt i galoppen begyndte han at bukke og bremsede så brat op at jeg var ved at ryge over halsen på ham, men blev da siddende, og derefter stejlede han, og jeg kunne mærke at han ville ryge bagover, jeg syntes det føltes som om han væltede bagover mod venstre og ville derfor springe af mod højre, men uheldet ville at han desværre væltede mod højre, han landede oven på mig, men jeg var MEGET heldig og brækkede kun en finger og slog underkroppen ret voldsomt, Bastian kunne ikke komme op igen, og derfor blev dyrlægen tilkaldt, han afgjorde efter 10 min at bastian skulle aflives på stedet da alt andet var uforsvarligt, jeg tog sadlen af ham og hentede hans tæppe, det fik han over sig og 25 minutter senere var han væk, da falck kom for at hente mig, ville jeg ikke med, før jeg havde været oppe og sidde på en hest igen, da jeg ved hvilke konsekvenser det kan have at styrte så voldsomt, det kom jeg, men har ikke været ude og ride i galop siden den dag, da jeg ikke tør

Bastian blev23 år gammel.

Linda, som meget gerne ville ud og ride igen

Jeg blev helt rørt af din historie ...

Hvor er det sørgeligt....

Knus Pia, som håber du en dag har mod på igen at ride galop.

Anmeld

29. januar 2009

Mimic

PiaR skriver:

Jeg blev helt rørt af din historie ...

Hvor er det sørgeligt....

Knus Pia, som håber du en dag har mod på igen at ride galop.

jeg håber også at komme ud og ride rigtigt igen, men har ikke store forhåbninger om det... jeg kan sagtens komme op på hesten og skridte/trave rundt, men defra går jeg fuldkommen i panik og vil bare af igen

fra linda

Anmeld

30. januar 2009

Pia.

Linda skriver:

jeg håber også at komme ud og ride rigtigt igen, men har ikke store forhåbninger om det... jeg kan sagtens komme op på hesten og skridte/trave rundt, men defra går jeg fuldkommen i panik og vil bare af igen

fra linda

Der er ikke noget at sige til, det det har jo været en rigtig grim opleelse ....

Måske du skulle se om du kunne låne en gammel rideskole hest, de er tit de bedste at starte op på igen - jeg taler af erfaring.... for mange mange år siden red vi juleoptog i den by jeg boede i, det var en fast tration hvert år og jeg havde redet med mange år - men lige det her år stod min egen hest stille og jeg lånte en andens hest som jeg ikke rigtig kendte.... Når men kort fortalt der styrtede jeg på en landevej, da han løb med mig, han blev bange og tog simpelthen bidet og LØB, pludselig drejer han og faldt lige så lang han var - heldigvis lander han kun på mit underben men jeg slår min ryg rigtig voldomt og min ride hjelm flækkede midt over Godt jeg havde den på - jeg kom desværre ikke op på en hest igen den dag, da jeg havde meget ondt ....

Der gik flere uger før jeg "tog mig sammen" fandt gerne en masse undskyldninger. Men en dag måtte jeg bare, kunne godt se hvor det bar hen - så jeg lånte en meget gammel skov turs hest og red ca. 15 minutter kun i skridt og så lidt mere næste dag o.s.v - men jeg var SÅ BANGE og slet ikke tryg, men langsomt med tiden blev jeg tryg igen ... Nu rider jeg ikke så meget mere - men jeg startede da et par stævner efter på min egen hest og var ikke bange, men selve oplevelsen sad i mig længe ... Ja faktiske endnu !

Nå det blev et langt indlæg, men ville bare fortælle dig at det kan lade sig gøre... selve den grimme oplevelse glemmer man aldrig, men man kan godt komme videre...

Stort knus fra Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.