Jeg tænker bare... jo der er sikkert en grund til han har gjort som han har, men hvis hun har brug for tryghed og hengivenhed fra hans side, og han føler sig låst fast og mistænkelig gjort, så er det jo der man skal reagere og snakke tingene igennem. finde ud af om problemerne kan løses eller ej. Det er da slet ikke en undskyldning for at ødelægge hendes haltende tillid endnu mere. Det gør kun situationen endnu værre!
Der er mennesker der passer sammen og nogle der ikke gør. Jeg har selv været utrolig jaloux, men er nu i et forhold hvor det slet ikke er et problem. jeg tjekker aldrig telefoner længere og ringer ikke når kæresten er i byen for at tjekke op på ham, jeg stoler 100% på ham. og tro mig... det gjorde jeg ved min X, og det var der en grund til.
Jeg har understreget i mt indlæg at jeg ikke mener at det er en undskyldning. Det er en forklaring. Og den skal tages med i overvejelserne. Folk begår fejl ind imellem. Det betyder ikke at de skal brændes på bålet.
De kvinder der skriver UD MED HAM herinde kender ikke hverken TS, hendes kæreste eller deres relation. Så man risikerer altså at ødelægge et forhold der måske kunne reddes ved så entydigt at vende sig imod kæresten og stemple ham som et dumt svin selvom det eneste kendskab man har til ham er en tråd på et internetforum hvor der står at han har kysset med en anden kvinde end sin kæreste. Man risikerer at vende TS mod sin kæreste og overbevise hende om at han er et dumt svin, selvom han måske ikke er det. Det synes jeg er ret kritisabelt.
Det kan godt være at det er det rigtige for TS at gå fra sin kæreste. Men det kan så sandelig også være at det er det rigtige at blive i relationen og arbejde sig igennem problemerne. Jeg har som sagt prøvet at være i en relation til en person med meget lavt selvværd og med stor mistillid. Det er virkelig hårdt. Jeg har også prøvet at være hende med det lave selvværd og den store mistillid. Og det er OGSÅ skidehårdt. Det er min nuværende relation, hvor vi virkelig kæmpede meget med min jalousi og mit mindreværd. Men det er vi kommet over nu, via kommunikation, dialog, terapi.
Manden siger at han elsker hende og at han vil være sammen med hende. Han har begået en fejltagelse, ja. Men så absolut ikke en fejltagelse der ikke kan tilgives og rettes op på. Hvis begge parter er interesserede i at gøre en indsats.
Og til jer der skriver at hvis man én gang har kysset med en anden, ja så vil man bare altid være utro. Come on. Det er en totalt urealistisk og firkantet indstilling til livet og mennesker. Jo, nogle mænd og kvinder er utro igen og igen, fordi de synes det er sjovt og det giver dem et kick. Andre gør det fordi de savner noget i deres relation. Bekræftelse, balance, tryghed, lidenskab, whatever. Det er IKKE fordi de er dumme svin, men fordi de er mennesker med behov og længsler, og disse mennesker behøver bestemt ikke at gentage de fejltagelser, hvis der bliver arbejdet med de problemer der nu engang kan befinde sig i relationen.