Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

-Sigrid-

M (: skriver:

Uh ja, det er da også sandt! Har han oldebørn i forvejen? Selvom det altid er stort! Hvornår har du termin? (Ej, nu får jeg vist ødelagt din debat )..

Ja men kun én, som han aldrig har mødt og hun (moderen - hans barnebarn) er adobteret, så den her er den første biologiske... Resten af familien syntes det er kæmpestort at hun er den første, men det syntes han ikke hun er - og det syntes jeg er virkelig stort

Til januar (det generer mig ikke, jeg er altid villig til at snakke om min lille pige &nbsp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

-Sigrid-

1012lmp skriver:

Nej nej det er helt okay deler gerne min mening... Og som organdonor er det jo heller ikke altid familien har et valg.. det kommer an på om man har skrevet på de der papirer at familie skal have indflydelse..

Men det har jeg f.eks. skrevet at mine IKKE skal... det er noget JEG bestemmer at JEG gerne vil...

Kan ikke se hvorfor familien skal tage stilling til om man vil dø eller ej det må være ens egen beslutning og ikke familiens.

Det er jo så iorden, men jeg syntes bare at man kunne vælge at lave sådan et kort ligesom man gør som organdonor, og hvis man så ligger i den der koma hvor ens organer fx ville kunne bruges, eller man ikke kan vågne op, så syntes jeg næsten det er det samme

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

1012lmp skriver:

Men de personer der ligger i koma eller er hjernedøde har vi jo "aktiv dødshjælp" til... der får man jo ofte muligheden for at slukke for eftersom de bliver holdt kunstigt i live

Ja okay, fair nok 

Anmeld

3. oktober 2011

FamilenStorm

-Sigrid- skriver:

Hvordan har I det med det?

Personligt har jeg det med aktiv dødhjælp lidt som abort - okay men kun hvis livet ikke er værd at leve, og det er jo en individuel beslutning 

Oprettede selv en debat omkring det for godt en uge siden.. På daværende tidspunkt sad jeg ved siden af min døende mormor.. Efter denne oplevelse er jeg klart FOR aktiv dødshjælp..

At se min kære mormor ligge og kæmpe for at få fred, gjorde virkelig ondt inde i, og det eneste hun ønskede og bad om var at få lov at sove ind...

Hun var terminalpatient og havde også fået plads på hospice, men nåede det desværre/heldigvis ikke..

Men når man ligger som min mormor gjorde til sidst ville jeg ønske at aktiv dødshjælp var tilladt i Danmark, for det var ikke værdigt, det var ikke det bedste for hende.. Hun skulle have haft fred noget før..

Tænk at vi afliver vore kære kæledyr fordi de har ondt og lider, men vores kære medmennesker skal lide og kæmpe for at få fred..

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

FamilenStorm skriver:

Oprettede selv en debat omkring det for godt en uge siden.. På daværende tidspunkt sad jeg ved siden af min døende mormor.. Efter denne oplevelse er jeg klart FOR aktiv dødshjælp..

At se min kære mormor ligge og kæmpe for at få fred, gjorde virkelig ondt inde i, og det eneste hun ønskede og bad om var at få lov at sove ind...

Hun var terminalpatient og havde også fået plads på hospice, men nåede det desværre/heldigvis ikke..

Men når man ligger som min mormor gjorde til sidst ville jeg ønske at aktiv dødshjælp var tilladt i Danmark, for det var ikke værdigt, det var ikke det bedste for hende.. Hun skulle have haft fred noget før..

Tænk at vi afliver vore kære kæledyr fordi de har ondt og lider, men vores kære medmennesker skal lide og kæmpe for at få fred..

Ej den så jeg slet ikke 

Jeg er meget ked af det med din mormor, og det du beskriver beviser jo bare at ... nogle gange er det bedste bare at få det "overstået" 

Det kunne være vi skulle hive fat i Helle Torning, og sige det skulle være den første "store lov" hun skulle have indført

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

-Sigrid- skriver:

Så du kan pleje uden ansvar, smart  

Jeg vil være JM, men mon ikke man også husker de syge og døde tydligere end de raske 

Det tror jeg er et generelt problem for mennesker, der vælger at arbejde i den sektor.

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

-Sigrid- skriver:

Ja men kun én, som han aldrig har mødt og hun (moderen - hans barnebarn) er adobteret, så den her er den første biologiske... Resten af familien syntes det er kæmpestort at hun er den første, men det syntes han ikke hun er - og det syntes jeg er virkelig stort

Til januar (det generer mig ikke, jeg er altid villig til at snakke om min lille pige &nbsp

Det er da fantastisk af ham - han lyder som en SKØN oldefar.. Og kærlighed betyder da mere end gener <3

Uh, det kan det da snart blive! Hvor er det spændende! Og det er så hyggeligt at følge med i jer andres graviditeter, når jeg nu må vente lidt endnu på PB (:

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

-Sigrid- skriver:

Det er jo så iorden, men jeg syntes bare at man kunne vælge at lave sådan et kort ligesom man gør som organdonor, og hvis man så ligger i den der koma hvor ens organer fx ville kunne bruges, eller man ikke kan vågne op, så syntes jeg næsten det er det samme

Det er en god løsning - og med organdonation er der jo også altid (indtil ens død naturligvis) mulighed for at ændre mening! (:

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

M (: skriver:

Det tror jeg er et generelt problem for mennesker, der vælger at arbejde i den sektor.

Ja, men jeg tror også det er en af de mest givende sektore 

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

-Sigrid- skriver:

Ja, men jeg tror også det er en af de mest givende sektore 

Ja, helt sikkert! Man får så meget tilbage, og selv en lille (for os ubetydelig handling) kan betyde hele verden for en patient! (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.