Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Lisbeth85

Jeg synes den er rigtig svær i de tilfælde, hvor den person, som gerne vil dø, ikke selv kan sige noget, og så skal de pårørende tage stilling dertil. Det er svært!

Men i de tilfælde, hvor der har været enighed om, hvad den, som er tilskadekommet har ønsket, så synes jeg man bør yde den hjælp. Tænk at leve flere år ulykkelig og med smerter og måske intet kunne? nej tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

-Sigrid-

1012lmp skriver:

Nu kan en multihandicappet godt være ved sin fulde 5 inde i hovedet trods den patient har fysiske begrænsninger

Selvom personen ikke kan tale kan han/hun jo godt udtrykke sig måske enten via skrift computer eller andet!

Og en psykolog ville jo kunne vurdere hvor egnet personen selv er til at træffe dette valg.

Ja, det kan de jo godt, mente også mere folk som lå i koma eller var helt hjernedød  

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

M (: skriver:

Nej, og kan skyggen fra de fejl, der uundgåetligt vil blive begået, overstråles af solstrålehistorierne?

Nemlig ... Ligesom soldater; hvad tænker de mest på, de 30 menneskeliv de har reddet eller de 5 de har taget 

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Pyha, det er da dejligt at høre! Og så længe der er mod på livet, er der jo noget at leve for - trods sygdom!

Ja, nemlig

Og han har et kommende oldebarn som også fylder meget i bevistheden 

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

-Sigrid- skriver:

Nemlig ... Ligesom soldater; hvad tænker de mest på, de 30 menneskeliv de har reddet eller de 5 de har taget 

Ja, det er også bl.a. derfor jeg har valgt "kun" at blive sygeplejerske og ikke læge.. Puha, at have det sidste endegyldige valg og ansvar.. Puha, det ville jeg ikke egne mig til!

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Lisbeth85 skriver:

Jeg synes den er rigtig svær i de tilfælde, hvor den person, som gerne vil dø, ikke selv kan sige noget, og så skal de pårørende tage stilling dertil. Det er svært!

Men i de tilfælde, hvor der har været enighed om, hvad den, som er tilskadekommet har ønsket, så synes jeg man bør yde den hjælp. Tænk at leve flere år ulykkelig og med smerter og måske intet kunne? nej tak!

Ja 

Bare et par uger er mere end rigeligt 

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

-Sigrid- skriver:

Ja, nemlig

Og han har et kommende oldebarn som også fylder meget i bevistheden 

Uh ja, det er da også sandt! Har han oldebørn i forvejen? Selvom det altid er stort! Hvornår har du termin? (Ej, nu får jeg vist ødelagt din debat )..

Anmeld

3. oktober 2011

1012lmp

-Sigrid- skriver:

Ja det kan jeg godt se

Men er det ikke lidt som at blive organdonor? Det kan familien fx tage stillingen om de skal doneres væk - der vil familien jo heller helst ikke sprætte deres elskede op

- og jeg vil bare gerne høre din menning

Nej nej det er helt okay deler gerne min mening... Og som organdonor er det jo heller ikke altid familien har et valg.. det kommer an på om man har skrevet på de der papirer at familie skal have indflydelse..

Men det har jeg f.eks. skrevet at mine IKKE skal... det er noget JEG bestemmer at JEG gerne vil...

Kan ikke se hvorfor familien skal tage stilling til om man vil dø eller ej det må være ens egen beslutning og ikke familiens.

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Ja, det er også bl.a. derfor jeg har valgt "kun" at blive sygeplejerske og ikke læge.. Puha, at have det sidste endegyldige valg og ansvar.. Puha, det ville jeg ikke egne mig til!

Så du kan pleje uden ansvar, smart  

Jeg vil være JM, men mon ikke man også husker de syge og døde tydligere end de raske 

Anmeld

3. oktober 2011

1012lmp

-Sigrid- skriver:

Ja, det kan de jo godt, mente også mere folk som lå i koma eller var helt hjernedød  

Men de personer der ligger i koma eller er hjernedøde har vi jo "aktiv dødshjælp" til... der får man jo ofte muligheden for at slukke for eftersom de bliver holdt kunstigt i live

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.