Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2011

-Sigrid-

FamilenStorm skriver:

Er helt ok De forsvinder jo også hurtig i mængden..

Tak.. Det var en hård omgang, men er glad for at vi var hos hende s side, da hun endelig fik fred.. Men ja hun burde have fået det noget før..

Ja, kunne ske vi skulle skrive det forslag til hende, og se om det er noget hun tør begive sig ud i..

Det lyder dejligt 

Tja, det lader til der er god opbakning her inde fra - hvorfor så ikke fra resten af DK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

-Sigrid- skriver:

Hvorfor ikke?

Tror desværre ikk der er nogen der ville gå med til så noget

Anmeld

4. oktober 2011

FamilenStorm

-Sigrid- skriver:

Det lyder dejligt 

Tja, det lader til der er god opbakning her inde fra - hvorfor så ikke fra resten af DK

Tror faktisk også der vil være stor opbakning fra det meste af DK.. Alle de har siddet ved en dødsleje hvor den døende bare ligger og venter, tror jeg går ind for det..

Men det er jo mere det etiske råd, man skal have fat i. Det er jo dem der diskutere for og i mod det..

For hvis det blev lovligt, vil der da være nogle der vil "udnytte" det og evt ikke nå at få dem hjælp de har brug for (her tænker jeg selvmordofrene)

Og hvem skal bestemme og man skal dø i dag eller i morgen? Og hvem vil give den dødlige dosis? Vil der kommer titler som doktor død mv. Til de læger/sygeplekerske der ofte vil komme ud for at skulle yde aktiv dødshjælp?

Tror der er mange dilemmaer der skal tages højde for, før man kan gøre det lovligt uden for mange kedelige episoder..

Så der er jo både for og imod, men er stadig FOR.. Men der skal også bare være nogle klare linier omkring det...

Vil dog så også sige, at der på en eller anden måde også bliver ydet aktiv dødshjælp her i Dk.. Det er bare lige nogle dage for meget der går..

Anmeld

4. oktober 2011

Sabina

-Sigrid- skriver:

Hvordan har I det med det?

Personligt har jeg det med aktiv dødhjælp lidt som abort - okay men kun hvis livet ikke er værd at leve, og det er jo en individuel beslutning 

Jeg går 100% ind for aktiv dødshjælp.

Synes f.eks at en som min oldemor, som har fået en blodprop som blevet opdaget for sent, til at man kunne redde den. Skulle have lov til at, få noget der kunne få hende til at sove stille ind.

Blodproppen har ramt hendes talecenter, og hun kommer aldrig til at kunne snakke igen (Hun er 86 år gammel , og har altid nydt at snakke ørene af os andre) Så det er rent tortur for hende, at hun ikke kan udtrykke sig med ord.

Ved sådanne tilfælde og lign. synes jeg det er iorden

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

MillesMor111010 skriver:

Tror desværre ikk der er nogen der ville gå med til så noget

Prøv at kig på svarene i denne debat - alle vil gerne have det 

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

Sabina skriver:

Jeg går 100% ind for aktiv dødshjælp.

Synes f.eks at en som min oldemor, som har fået en blodprop som blevet opdaget for sent, til at man kunne redde den. Skulle have lov til at, få noget der kunne få hende til at sove stille ind.

Blodproppen har ramt hendes talecenter, og hun kommer aldrig til at kunne snakke igen (Hun er 86 år gammel , og har altid nydt at snakke ørene af os andre) Så det er rent tortur for hende, at hun ikke kan udtrykke sig med ord.

Ved sådanne tilfælde og lign. synes jeg det er iorden

Jamen så må det jo næsten være en fordel at hun ikke kunne mere  Ej, selvfølgelig skal hun have lov til at dø hvis hun gerne vil det, det er ikke mange som har lyst til at ligge på hospital uden at kunne udtale sig og være så afhængig af andre til alt 

Anmeld

4. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

-Sigrid- skriver:

Prøv at kig på svarene i denne debat - alle vil gerne have det 

Har kigget, men det er ikk os der bestemmer lige nu  DESVÆRRE!!!

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

FamilenStorm skriver:

Tror faktisk også der vil være stor opbakning fra det meste af DK.. Alle de har siddet ved en dødsleje hvor den døende bare ligger og venter, tror jeg går ind for det..

Men det er jo mere det etiske råd, man skal have fat i. Det er jo dem der diskutere for og i mod det..

For hvis det blev lovligt, vil der da være nogle der vil "udnytte" det og evt ikke nå at få dem hjælp de har brug for (her tænker jeg selvmordofrene)

Og hvem skal bestemme og man skal dø i dag eller i morgen? Og hvem vil give den dødlige dosis? Vil der kommer titler som doktor død mv. Til de læger/sygeplekerske der ofte vil komme ud for at skulle yde aktiv dødshjælp?

Tror der er mange dilemmaer der skal tages højde for, før man kan gøre det lovligt uden for mange kedelige episoder..

Så der er jo både for og imod, men er stadig FOR.. Men der skal også bare være nogle klare linier omkring det...

Vil dog så også sige, at der på en eller anden måde også bliver ydet aktiv dødshjælp her i Dk.. Det er bare lige nogle dage for meget der går..

Der er en der har skrevet et indlæg om at i schweiz, hvor den døende drikker "dødsdrikken" selv, så det er personen selv der selv gør det

Ja, der er selvfølgelig mange ting som skal på plads, men ... 

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

MillesMor111010 skriver:

Har kigget, men det er ikk os der bestemmer lige nu  DESVÆRRE!!!

Ja, desværre 

Anmeld

4. oktober 2011

FamilenStorm

-Sigrid- skriver:

Der er en der har skrevet et indlæg om at i schweiz, hvor den døende drikker "dødsdrikken" selv, så det er personen selv der selv gør det

Ja, der er selvfølgelig mange ting som skal på plads, men ... 

Jag har jeg også hørt om... Og at I Holland bliver der stillet 2 piller ind og så skal den døende selv tage dem, hvor det bliver filmet... 

Ved så bare ikke hvad de gør med dem der er så svage at de ikke kan sluge piller... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.