Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.366 visninger
130 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

-Sigrid-

Hvordan har I det med det?

Personligt har jeg det med aktiv dødhjælp lidt som abort - okay men kun hvis livet ikke er værd at leve, og det er jo en individuel beslutning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Lisbeth1985

Jeg er 100% for aktiv dødshjælp! 

Anmeld

3. oktober 2011

Mikkel's mor <3

-Sigrid- skriver:

Personligt har jeg det med aktiv dødhjælp lidt som abort - okay men kun hvis livet ikke er værd at leve, og det er jo en individuel beslutning 

altså jeg går ind for det på sin vis, har arbejdet med ældre, og når de ligger på deres dødsleje og bare beder om en pille for meget er det virkelig svært, at sige desværre.

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Mikkel's mor <3 skriver:

altså jeg går ind for det på sin vis, har arbejdet med ældre, og når de ligger på deres dødsleje og bare beder om en pille for meget er det virkelig svært, at sige desværre.

Ja, det må være forfærdeligt 

Syntes det er SÅ synd at de ikke har det valg, enten så ender de med ikke at nyde slutningen og bare vente på den, eller bede familiemedlemmer om hjælp, hvilket de så også må afslå 

Anmeld

3. oktober 2011

MorTilEn2013Dreng

jeg synes så dem der ligger og lider og ved de dør og bare vil have en pille eller en sprøjte så for gud skyld lade dem.. det jo synd at lade dem lide ligesom det er syndt at lade dyr lide 

Anmeld

3. oktober 2011

Fam. Madsen

jeg er 100% for aktiv døds hjælp. 

jeg har oplevet min farfar lide lige ind til det sidste og jeg ser det på mit arbejde hvordan mange bare ønsker og død fordi de har mange smerter. 

Anmeld

3. oktober 2011

Laura.

-Sigrid- skriver:

Jeg er inde for aktiv dødshjælp. Jeg kan ikke rigtig forstå at de ikke vil gøre det lovligt i DK..
Hver gang jeg læser sådan en overskrift som denne tråd, tænker jeg på den kræftsyge mand som måtte tage til Thailand/Kina/Japan (kan ikke lige huske hvor, helt præcist) for at få dødsprøjten. Han ønskede at dø, og jeg forstod ham egentlig godt. Der er intet værdig i at ligge døende i en seng på sygehuset og bare vente på at hjertet siger stop.. og så når patienten selv ønsker det.. :/

Anmeld

3. oktober 2011

Mikkel's mor <3

-Sigrid- skriver:

Ja, det må være forfærdeligt 

Syntes det er SÅ synd at de ikke har det valg, enten så ender de med ikke at nyde slutningen og bare vente på den, eller bede familiemedlemmer om hjælp, hvilket de så også må afslå 

Ærligtalt er det, det værste jeg har været ude for.. hun fik heldigvis fred samme aften.
men der er jo intet værdigt i bare at ligge og få smertestillende, efter smertestillende for at fjerne smerterne..

Anmeld

3. oktober 2011

Clisolka

Jeg er 100% for aktiv døshjælp! 

Jeg har set min mormor ende som en "grøntsag" efter en blodprop i hjernen. Hun sultede sig selv ihjel til det sidste pga. at hun intet kunne  Det var hårdt.....

Anmeld

3. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Dk Lady skriver:

Jeg er inde for aktiv dødshjælp. Jeg kan ikke rigtig forstå at de ikke vil gøre det lovligt i DK..
Hver gang jeg læser sådan en overskrift som denne tråd, tænker jeg på den kræftsyge mand som måtte tage til Thailand/Kina/Japan (kan ikke lige huske hvor, helt præcist) for at få dødsprøjten. Han ønskede at dø, og jeg forstod ham egentlig godt. Der er intet værdig i at ligge døende i en seng på sygehuset og bare vente på at hjertet siger stop.. og så når patienten selv ønsker det.. :/

Tror det ligger i at hvis familien fx ikke er enig, tænk at opfylde den døendes ønske men så blive stemplet som morder af familien.
eller hvis nogen påstår at vedkommende bad om sprøjten, selvom at dette ikke var tilfældet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.