Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Laura.

-Sigrid- skriver:

Tror der er mange med den menning 

Ja, det tror jeg også..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Dk Lady skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvorfor det ikke er lovligt... men tror heller ikke at det bliver det...

heller ikke jeg, men det er måske også godt nok, for igen hvem skal godkende det osv, som skrevet ovenover

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

-Sigrid- skriver:

Nemlig! 

Hvis man kunne få en optagelse hvor de siger at den døende ønsker at få det overstået, og at det så bliver gjort humant og lidt mere ærefuldt 

Sådan foregår det på Dignitas i Schweiz - der skal man selv gentagne gange bekræfte på video, at man ønsker hjælp til at dø. Og derudover skal man selv kunne indtage (læs: drikke) den dødelige mikstur (dette bliver også filmet). 

Evt. se filmen "The Suicide Tourist" (Selvmordsturisten), den belyser emnet ganske godt! (:

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

1012lmp skriver:

Mener at jeg ikke mener en multi dement mand kan forstå hvad aktiv dødshjælp vil sige, eller en svært hjerneskadet!

Mener at man stadig skal vide hvem folk og hvad ting er før man kan tage stilling til om man vil dø.

Det er sikkert bare mig som er dum, men siger du at det kan bruges til selvmord hvis man ikke er dement, eller hvordan?

Anmeld

3. oktober 2011

Laura.

Mikkel's mor <3 skriver:

heller ikke jeg, men det er måske også godt nok, for igen hvem skal godkende det osv, som skrevet ovenover

Man kunne evt. starte med at lave en undersøgelse og finde ud af, hvor mange af DK`s befolkning som går ind for aktiv dødshjælp.. og så tage den videre i Folketinget...? - dunno...

Anmeld

3. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Dk Lady skriver:

Man kunne evt. starte med at lave en undersøgelse og finde ud af, hvor mange af DK`s befolkning som går ind for aktiv dødshjælp.. og så tage den videre i Folketinget...? - dunno...

Jaaa det var jo ikke en helt dum idé du fik der det kunne man jo gøre..

Anmeld

3. oktober 2011

Laura.

Mikkel's mor <3 skriver:

Jaaa det var jo ikke en helt dum idé du fik der det kunne man jo gøre..

Jeg tror at der er flere danskere som går ind for aktiv dødshjælp end man umidbart tror.. så jeg tænker at sådan en lov nok godt kunne blive lovlig i DK hvis nogle i Folketinget ville gå ind for det.. men tiden må vise om det bliver lovligt engang..

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

M (: skriver:

Synes aktiv dødshjælp må betegnes som et etisk dilemma, og jeg ved ikke rigtig om jeg er for eller imod.

Selvfølgelig synes jeg ikke man skal trække døden i langdrag, og går bestemt ikke ind for, at døende skal lide. 

Men på den anden side, hvem skal have det erhverv det er at godkende hvem der skal leve eller dø? Hvem er "uddannet" Gud? Og hvem skal føre sprøjten, hvis det er en patient som ikke selv kan?

Skal patienten være ved sit fulde fem for at blive godkendt, eller skal familien kunne sige fra? Begge dele er problematisk da man kunne forestille situationer, hvor patienten pga. demens, koma, parkinsons, skelrose eller lignende ikke er i stand til at sige til eller fra og selv hvis de kunne, kan de hårdest ramte skelrose patienter ikke selv føre nålen.

Man kunne også forestille sig situationer, hvor ældre ville frabede sig livet, da "de ikke vil være til last" for deres familier...

Hvis det omvendt var muligt at familien kunne sige sige til, er det så utænkeligt at det kan blive misbrugt? Og hvordan kan familien vide, om det er til patientens bedste?

Jeg synes, det er en meget svær debat, men jeg synes også det er vigtigt, at den bliver taget!

Fint uddybbende svar 

Etisk råd, syntes jeg, ligesom abort 

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

M (: skriver:

Sådan foregår det på Dignitas i Schweiz - der skal man selv gentagne gange bekræfte på video, at man ønsker hjælp til at dø. Og derudover skal man selv kunne indtage (læs: drikke) den dødelige mikstur (dette bliver også filmet). 

Evt. se filmen "The Suicide Tourist" (Selvmordsturisten), den belyser emnet ganske godt! (:

Ja, det er fornuftigt

Og så have selve dødsstunden for sig selv og familien

Anmeld

3. oktober 2011

132319

Jeg er 100% for og har også skrevet bachelor om emnet. Den grundlæggende holdning er for og jeg forstår ikke hvorfor det ikke bare bliver lovliggjort.

Ved livet start gør læger og sundhedspersonale alt for at lege Gud og redde præmatures liv men ved livets slutning vil man ikke hjælpe, nej nej da

Det er uetisk og forkert at folk skal lide uden at få hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.