Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

-Sigrid-

Malou&Anders skriver:

jeg synes så dem der ligger og lider og ved de dør og bare vil have en pille eller en sprøjte så for gud skyld lade dem.. det jo synd at lade dem lide ligesom det er syndt at lade dyr lide 

Det lyder til der er en generel enighed om det 

Ja, det er sjovt at man ikke vil lade dyr lide, men godt vil det med mennesker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

-Sigrid-

Fam. Madsen skriver:

jeg er 100% for aktiv døds hjælp. 

jeg har oplevet min farfar lide lige ind til det sidste og jeg ser det på mit arbejde hvordan mange bare ønsker og død fordi de har mange smerter. 

Det er da forfærdeligt 

Anmeld

3. oktober 2011

Fam. Madsen

-Sigrid- skriver:

Det er da forfærdeligt 

ja det var det.. og jeg ville ønske han kunne have fået noget hjælp. 

Anmeld

3. oktober 2011

1012lmp

Jeg er 110% for aktiv dødshjælp, især efter jeg har været på plejehjem og sygehus i forbindelse med min uddannelse...

Har set 2 familiemedlemmer lide op til døden pga sygdom.

Ville så meget ønske at jeg kunne have hjulpet dem godt, hurtigt og smertefrit over på den anden side.

Men det skal også kun være for dem der stadig er ved deres fulde 5 og ved hvad det er de går ind til og hvad det handler om.

Anmeld

3. oktober 2011

MorTilEn2013Dreng

-Sigrid- skriver:

Det lyder til der er en generel enighed om det 

Ja, det er sjovt at man ikke vil lade dyr lide, men godt vil det med mennesker 

lige præcis det synes jeg virkelig er synd for dem som virkelig lider og faktisk bare gerne vil dø

Anmeld

3. oktober 2011

baby012

-Sigrid- skriver:

Hvordan har I det med det?

Personligt har jeg det med aktiv dødhjælp lidt som abort - okay men kun hvis livet ikke er værd at leve, og det er jo en individuel beslutning 

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Dk Lady skriver:

Jeg er inde for aktiv dødshjælp. Jeg kan ikke rigtig forstå at de ikke vil gøre det lovligt i DK..
Hver gang jeg læser sådan en overskrift som denne tråd, tænker jeg på den kræftsyge mand som måtte tage til Thailand/Kina/Japan (kan ikke lige huske hvor, helt præcist) for at få dødsprøjten. Han ønskede at dø, og jeg forstod ham egentlig godt. Der er intet værdig i at ligge døende i en seng på sygehuset og bare vente på at hjertet siger stop.. og så når patienten selv ønsker det.. :/

Den har jeg ikke hørt om ... 

Det er da underligt at der er så mange måder at dø på, og så bliver man nød til at tage så langt væk for at gøre det med værdighed 

Anmeld

3. oktober 2011

Laura.

Mikkel's mor <3 skriver:

Tror det ligger i at hvis familien fx ikke er enig, tænk at opfylde den døendes ønske men så blive stemplet som morder af familien.
eller hvis nogen påstår at vedkommende bad om sprøjten, selvom at dette ikke var tilfældet..

Såvidt jeg husker, så accepterede familien mandens ønske om at dø, og så synes jeg det er fint.
Hvis vi engang får dødshjælp i DK, kunne man sætte retningslinier, så det kun kan lade sig gøre efter godkendelse af både patient og familie..

Det skulle - efter min mening - så slet ikke kunne lade sig gøre, hvis det er en bekendt/familie medlem som ønskede det.. Patienten skal selv have ønske for det..

bare min mening..

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Babymor2010 skriver:

Jeg er 100% for aktiv døshjælp! 

Jeg har set min mormor ende som en "grøntsag" efter en blodprop i hjernen. Hun sultede sig selv ihjel til det sidste pga. at hun intet kunne  Det var hårdt.....

Lige præcis sådan et eksempel jeg tænkte på 

Anmeld

3. oktober 2011

Laura.

-Sigrid- skriver:

Den har jeg ikke hørt om ... 

Det er da underligt at der er så mange måder at dø på, og så bliver man nød til at tage så langt væk for at gøre det med værdighed 

Det var i nyhederne sidste år. Faktisk, så endte manden med at sige at dyr har det bedre end mennesker. Han sagde noget i stil med: Lider dyr, får de sprøjten. Lider mennesker, må de bare lide og vente på døden.

Og det er jo også rigtigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.