Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2011

-Sigrid-

FamilenStorm skriver:

Jag har jeg også hørt om... Og at I Holland bliver der stillet 2 piller ind og så skal den døende selv tage dem, hvor det bliver filmet... 

Ved så bare ikke hvad de gør med dem der er så svage at de ikke kan sluge piller... 

Fornuftigt

Nej, det er også der mit dilemma ligger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har flere gange siddet  vagt ved døende personer i forbindelse med arbejdet. Og når man sidder 8 timer sammen med et menneske, der er ved at dø - enten pga sygdom eller alderdom, ja så ønsker man virkelig at de var hjulpet herfra noget før.

Men nej, man sidder bare og holder øje med vejrtrækning og andre tegn på at nu slutter det (jeg kommer først til når de er et stykke henne i dødsprocessen)

Så jeg går 100% ind for aktiv dødshjælp

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

Jeanne skriver:

Jeg har flere gange siddet  vagt ved døende personer i forbindelse med arbejdet. Og når man sidder 8 timer sammen med et menneske, der er ved at dø - enten pga sygdom eller alderdom, ja så ønsker man virkelig at de var hjulpet herfra noget før.

Men nej, man sidder bare og holder øje med vejrtrækning og andre tegn på at nu slutter det (jeg kommer først til når de er et stykke henne i dødsprocessen)

Så jeg går 100% ind for aktiv dødshjælp

Du har et job som går ud på at sidde ved døende personer? 

Anmeld

4. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
-Sigrid- skriver:

Du har et job som går ud på at sidde ved døende personer? 

Bl.a ja - det er en del af min arbejdsbeskrivelse Jeg er vikar i ældreservice, og det er vores team, der sidder ved de døende og eller andre med behov for døgnservice

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

Jeanne skriver:

Bl.a ja - det er en del af min arbejdsbeskrivelse Jeg er vikar i ældreservice, og det er vores team, der sidder ved de døende og eller andre med behov for døgnservice

Det er da skønt at der bliver sat løn af til dig så du kan være der 

Anmeld

4. oktober 2011

KarinOM

Jeg synes det er en meget svær debat...og kan ikke sige at jeg er hverken 100 % for eller imod! 

Min mormor var stærkt dement de sidste år, og kunne til sidst absolut ingenting...det havde måske være mere værdigt hvis hun var kommet herfra lidt før...er ret sikker på at hun selv ville have ønsket det!

På den anden side så kender jeg også ældre mennesker som har det fysisk godt, men som har fået den ide i hovedet, at de bare er til byrde for samfundet og deres familier...er bange for at den slags mennesker kunne føle sig presset til at "sige farvel" fordi de ville føler at de "burde". Kan lige høre den ene sige "ja, men jeg gør jo heller ingen gavn, og så skal mine børn heller ikke køre den lange vej for at besøge mig". Og gad vide om ikke der findes familier som lige ville ligge lidt verbale stikpiller for at komme af med deres "ældrebyrde"?

Det er sgu svært...for hver gang der bliver lavet en lov som skal gavne de svage, er der nogle der finder ud af at udnytte det...og det her er en af de ting som bare ikke må kunne udnyttes!

...men som sagt...har selv oplevet et tilfælde hvor jeg synes det skulle være lovligt!

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

KarinOM skriver:

Jeg synes det er en meget svær debat...og kan ikke sige at jeg er hverken 100 % for eller imod! 

Min mormor var stærkt dement de sidste år, og kunne til sidst absolut ingenting...det havde måske være mere værdigt hvis hun var kommet herfra lidt før...er ret sikker på at hun selv ville have ønsket det!

På den anden side så kender jeg også ældre mennesker som har det fysisk godt, men som har fået den ide i hovedet, at de bare er til byrde for samfundet og deres familier...er bange for at den slags mennesker kunne føle sig presset til at "sige farvel" fordi de ville føler at de "burde". Kan lige høre den ene sige "ja, men jeg gør jo heller ingen gavn, og så skal mine børn heller ikke køre den lange vej for at besøge mig". Og gad vide om ikke der findes familier som lige ville ligge lidt verbale stikpiller for at komme af med deres "ældrebyrde"?

Det er sgu svært...for hver gang der bliver lavet en lov som skal gavne de svage, er der nogle der finder ud af at udnytte det...og det her er en af de ting som bare ikke må kunne udnyttes!

...men som sagt...har selv oplevet et tilfælde hvor jeg synes det skulle være lovligt!

Ja du har selvfølgelig ret, men med aktiv dødshjælp mener jeg at man kun "hjælper" når man er dødssyg - ligesom din mormor, ikke noget man kan få før det er nødvendigt 

Anmeld

15. november 2011

mlqvist

132319 skriver:

Jeg er 100% for og har også skrevet bachelor om emnet. Den grundlæggende holdning er for og jeg forstår ikke hvorfor det ikke bare bliver lovliggjort.

Ved livet start gør læger og sundhedspersonale alt for at lege Gud og redde præmatures liv men ved livets slutning vil man ikke hjælpe, nej nej da

Det er uetisk og forkert at folk skal lide uden at få hjælp.

Hej.....

Jeg er ved at læse til sygeplejerske, og sidder netop og skriver bachelor nu! Jeg vil gerne skrive om aktiv dødshjælp i min perspektiviring, men sys dælme, at det er svært

Læste at du havde skrevet bachelor omkring emnet, og ville høre dig om jeg måtte læse din opgave til inspiration?? Forstår udemærket godt, hvis du syntes at det er for privat!!

Kh Maria

Anmeld

15. november 2011

PsychedeliC

Nogle gange er det okay men jeg synes ikke det skal indføres i Danmark da jeg tror chancen for at snyde med det er stor. At folk misbruger det og der måske vil kunne begå mord 

Anmeld

15. november 2011

132319

mlqvist skriver:

Hej.....

Jeg er ved at læse til sygeplejerske, og sidder netop og skriver bachelor nu! Jeg vil gerne skrive om aktiv dødshjælp i min perspektiviring, men sys dælme, at det er svært

Læste at du havde skrevet bachelor omkring emnet, og ville høre dig om jeg måtte læse din opgave til inspiration?? Forstår udemærket godt, hvis du syntes at det er for privat!!

Kh Maria

Ja, det kan du tro at du må

Kan du sende din mail til mig i en besked, så mailer jeg den til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.