Jeg synes det er en meget svær debat...og kan ikke sige at jeg er hverken 100 % for eller imod!
Min mormor var stærkt dement de sidste år, og kunne til sidst absolut ingenting...det havde måske være mere værdigt hvis hun var kommet herfra lidt før...er ret sikker på at hun selv ville have ønsket det!
På den anden side så kender jeg også ældre mennesker som har det fysisk godt, men som har fået den ide i hovedet, at de bare er til byrde for samfundet og deres familier...er bange for at den slags mennesker kunne føle sig presset til at "sige farvel" fordi de ville føler at de "burde". Kan lige høre den ene sige "ja, men jeg gør jo heller ingen gavn, og så skal mine børn heller ikke køre den lange vej for at besøge mig". Og gad vide om ikke der findes familier som lige ville ligge lidt verbale stikpiller for at komme af med deres "ældrebyrde"?
Det er sgu svært...for hver gang der bliver lavet en lov som skal gavne de svage, er der nogle der finder ud af at udnytte det...og det her er en af de ting som bare ikke må kunne udnyttes!
...men som sagt...har selv oplevet et tilfælde hvor jeg synes det skulle være lovligt!
Anmeld