Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Mumto3

hader det ord 'aktiv dødshjælp' For hvem kan være imod AKTIV og HJÆLP ???

Næ, du...kald det heller noget andet. F.eks. mord, det er jo ikke selvmord i den forstand, men måske offentlig mord, eller lægeligt bevilligt mord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

SussieThyssen

-Sigrid- skriver:

Hvordan har I det med det?

Personligt har jeg det med aktiv dødhjælp lidt som abort - okay men kun hvis livet ikke er værd at leve, og det er jo en individuel beslutning 

Jeg synes helt bestemt at det må være op til det enkelte menneske, selv at bestemme om livet er værd at leve eller ej, og hvis et menneske har brug for hjælp til at afslutte livet på en værdig måde, ja så skal h*n også have hjælpen.

Men andre har INGEN ret til at tage en andens liv, med mindre vedkommende selv skriftligt i et livstestamente og med fx organdonation eller et direkte ønske, hvis vedkommense selv er ved sine fulde fem, giver udtryk for det.

Jeg har det fx selv sådan, at hvis jeg nu faldt død om af et hjerteslag, så skal ingen bryde sig om at genoplive mig. Til gengæld skal ingen slukke for en respirator eller andet, selvom lægerne mener jeg evt skulle være hjernedød..for det ved ingen medicinsk instans om man vitterligt er.

Derfor er det så vigtigt at man over for sine pårørende sørger for at have givet udtryk for hvordan man vil have det i den slags tilfælde, så man ikke sætter dem man elsker i et etisk dilemma.

Men som sådan går jeg bestemt ind for dødshjælp, ligesom jeg sørger for at mit gamle kæledyr går videre, når det bliver uværdigt for det.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

15. november 2011

Isabella_mor

-Sigrid- skriver:

Personligt har jeg det med aktiv dødhjælp lidt som abort - okay men kun hvis livet ikke er værd at leve, og det er jo en individuel beslutning 

forskællen på aktiv dødshjælp  og abort er det den der skal have sprøjten selv vælger det..

jeg er for. fordi at nogle mennesker er så uhelbredeligt død syge at de aldrig vil få sig et liv og bare ligger og venter på at dø, og har enormt mange smerter at de skal ligge og have smertestillende konstant.. hvad er det for et liv at have... 

Anmeld

22. november 2011

mlqvist

132319 skriver:

Ja, det kan du tro at du må

Kan du sende din mail til mig i en besked, så mailer jeg den til dig

Det er jeg godt nok glad for, tusind tak min mail er

mlqvist1@hotmail.com

MVH. Maria

Anmeld

22. november 2011

FrkAnnette

Jeg er helt klart for det. Min mormor døde for 3 år siden af kræft, og lå i 3 måneder og blev svagere og svagere før hun døde. Hun og andre i lignende situation, skal helt klart have muligheden for at sige stop, hvis der alligevel ikke er noget at gøre.

Anmeld

22. november 2011

Hasselnødden

Min morfar spurgte min mormor hver gang hun kom på besøg om hun ikke bare kunne medbringe et våben og gøre det forbi med ham, for han kunne ikke mere - han lå på sygehuset i 2 måneder... dagen før han skulle hjem til mormor og de havde indrettet stuen med en sygehusseng, så han kunne dø derhjemme, gik han bort! Savnet er stort! Men hvor var det svært at se ham sygne bort og mere og mere ligne et skelet... han som var aktiv, gik hånd i hånd med mormor om Brabrandsøen hver dag, lavede aftensmaden hver aften og kunne alt selv, til ikke at kunne styre sin egen krop og dens funktioner og pludselig have unge piger til at hjælpe ham med bleskift... det har været så svært for ham og det udtrykte han også...

Jeg er splittet i spørgsmålet - på den ene side klart for, men på den anden nej, for det kan misbruges... og hvem skal stå for ansvaret for at gøre det forbi... og kan man være sikker på patienten er ved sine fulde fem... at familiemedlemmerne er... der er mange problemstillinger..

Anmeld

22. november 2011

Hasselnødden

Jeanne skriver:

Bl.a ja - det er en del af min arbejdsbeskrivelse Jeg er vikar i ældreservice, og det er vores team, der sidder ved de døende og eller andre med behov for døgnservice

Det er et meget smukt arbejde du udfører - min mor er indimellem besidder på hospice. Det kunne jeg godt tænke mig at arbejde med på frivillig basis på et senere tidspunkt. Skal lige have bachelor i hus og et job.

Anmeld

23. november 2011

1977

Profilbillede for 1977
Hasselnødden skriver:

Det er et meget smukt arbejde du udfører - min mor er indimellem besidder på hospice. Det kunne jeg godt tænke mig at arbejde med på frivillig basis på et senere tidspunkt. Skal lige have bachelor i hus og et job.

Mange tak Det er et dejligt arbejde, men det er dæleme hårdt. Jeg er begyndt på skole nu, så jeg kommer ikke til at få den type vagter de næste 20 måneder - desværre Men jeg vender frygtelig tilbage, bare med flere kompetencer

Anmeld

23. november 2011

Jonatansmor

-Sigrid- skriver:

100% for aktiv dødshjælp!

Vi accepterer at vi kan vælge at aflive vores dyr, både pga sygdom men også ustraffet fordi man bare ikke kan håndtere ansvaret (Som burde være en selvfølge) men vi accepterer endda også i nogle "frie" lande at der er dødsstraf, at man som samfund kan vælge din eksistens fra.

Men man kan ikke selv vælge hvornår det skal være slut?

Underligt.

Anmeld

23. november 2011

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
1012lmp skriver:

Men de personer der ligger i koma eller er hjernedøde har vi jo "aktiv dødshjælp" til... der får man jo ofte muligheden for at slukke for eftersom de bliver holdt kunstigt i live

Min veninde har forsøgt at tage sit eget liv, men i stedet for at dø er hun blevet svært hjerneskadet. Hun trækker selv vejret, derfor er der ikke noget at slukke for. Men hun kan INTET. Kan ikke spise, bevæge sig, snakke eller på nogen måde gøre sig forståelig. Hun har ofte smerter og klager sig, så får hun selvfølgelig drop med morfin.

Skulle hun ikke have lov til at dø? Synes det er frygteligt at hun bare får lov til at ligge der uden at kunne få fred. Hun er absolut ikke ved sine funde fem og kan ikke give udtryk for at hun vil dø, men der er heller ikke noget at slukke for så hun kan få fred.

Er 100% for aktiv dødshjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.