container mad ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2011

Sphynxlover

Det der med at det er for klamt det er i mit hoved ikke andet en noget snobberi fordi vi er så forkælede her i norden.

Så længe man kun benytter hele fødevarer der hverken lugter eller smager grimt, og ikke har været i besiddelse af skadedyr.

Det var noget andet hvis det var råddent eller på anden måde for gammelt og brugte varer..

Det kan jo vaskes og koges så alle bakterier forsvinder og det er som nyt.. tænk på alt det frugt og grønt i supermarkederne/grønthandlerne hvor mange bakterier tror i de er fyldt med - der er jo en grund til vi vasker dem inden vi spiser dem

Det skal lige siges jeg ikke selv skralder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

ChipChap

Det er da møgklamt . Jeg ville da være seriøst bange for at blive syg 

Sad med de samme tanker da jeg så programmet.

Anmeld

22. september 2011

Mutti2B

Sophie26 skriver:

Det der med at det er for klamt det er i mit hoved ikke andet en noget snobberi fordi vi er så forkælede her i norden.

Så længe man kun benytter hele fødevarer der hverken lugter eller smager grimt, og ikke har været i besiddelse af skadedyr.

Det var noget andet hvis det var råddent eller på anden måde for gammelt og brugte varer..

Det kan jo vaskes og koges så alle bakterier forsvinder og det er som nyt.. tænk på alt det frugt og grønt i supermarkederne/grønthandlerne hvor mange bakterier tror i de er fyldt med - der er jo en grund til vi vasker dem inden vi spiser dem

Så må du da meget gerne kalde mig for snob. Nu er det jo sjældent at det man kan bruge ligger øverst i containeren og jeg skal dælme ikke rode rundt i alt det skrald . Jeg får brækfornemmelser bare ved at åbne containeren til vores eget skrald .

Nej, så sørger jeg hellere for at jeg ikke selv smider mad ud, men i stedet får brugt det inden det bliver for gammelt eller også fryser jeg det ned

Anmeld

23. september 2011

Chris86

Puuha synes også det er grumt..
Ingen ved hvad der ellers ligger i de containere eller hvorfor det er smidt ud!!! (mider i melposer osv, DEJLIGT!) Nogle ting icontaineren har fået dommen: "skal destrueres"-hvilket der tit er en go grund til... Så nej tak, skal IKKE ha noget fra en container!

Christina - som arbejder i butik og godt ved hvad og hvorfor ting ryger i containeren!

(vores er lukket inde, så folk ikke rager rundt i dem)

Anmeld

23. september 2011

december-babyen

Jeg kunne ikke selv finde på det men synes det er utrolig fedt af de mennesker som skralder.

Som hende i Bubbers program sagde så skralder hun jo kun det allerbedste, det som er rent og ikke fordærvet

Virkelig et godt program som satte noget lys over alt det spild butikkerne har

Anmeld

23. september 2011

Stjernestoev

Arg, jeg har det altså lidt blandet med det

Jeg synes det er forfærdeligt at nogle mennesker er så fattige, at de er nødt til det! Og jeg synes det er endnu mere forfærdeligt at de har børn, som til tider er nødt til at spise det. Her snakker jeg om statens ansvar for de fattige.

Jeg synes det er klamt, og selvom det er pakket ind, så må der stadig være nogle bakterier i luften, og "dampen" der nede fra. Jeg nægter simpelthen at tro på det er sundt.

Men madspild, ja! Men samtidig gør det mig tryg at de smider det ud, hvis det er for gammelt, eller fejler det mindste.

Anmeld

23. september 2011

morethanperfect

Hmm , jeg ved ikke helt hvad jeg syns .. 

Jo, jeg syns det klamt og kunne ikke selv finde på det ! Det er synd nogle mennesker har så lidt penge de blir nød til det ..

Det er også synd at vi i Danmark smider alt det mad ud! Men det blir jo lavet om nu her ..

Min kæreste arbejder i Netto, og de hælder alt muligt i den container .. Wc rens hælder de ud af bøtten, og alt sådan noget, og så syns jeg det er synd for de folk der går og spiser det mad :/

Men igen, vi burde gøre noget mere for det ikk bare blir smidt ud , alt det mad. 

Anmeld

23. september 2011

L.J.L

Sophie26 skriver:

Kunne ikke være mere enig!

Jeg synes det er så fedt at en mindre bemidlet familie på 5 kan få et festmåltid ud af at skralde, hurra for det! De skralder jo kun det bedste af det bedste, og jeg er sikker på at de går lige så meget op i sundhed og renlighed som os andre.

Anmeld

17. december 2011

mmj

JEG TAGER FRA cONTAINER DA JEG EFTER ET HÅRDT ÅR HAR MISTET ALT, OG ER PÅ KONTANTHJÆLP OG MANGLER NOGET AT KØBE MAD FOR.

Men kun varer der er vakum pakket, brød osv, som stadig er ok. Man kan faktisk spise godt, fik en 1,8 kg okse mørbra med et par dage igen af holdbarheds datoen, så det var lækkert

Var da lidt ked af hvis nogen skulle se mig hvis jeg tog noget, men skal jo overleve :-)

Anmeld

18. december 2011

Sukkerblomst

mmj skriver:

JEG TAGER FRA cONTAINER DA JEG EFTER ET HÅRDT ÅR HAR MISTET ALT, OG ER PÅ KONTANTHJÆLP OG MANGLER NOGET AT KØBE MAD FOR.

Men kun varer der er vakum pakket, brød osv, som stadig er ok. Man kan faktisk spise godt, fik en 1,8 kg okse mørbra med et par dage igen af holdbarheds datoen, så det var lækkert

Var da lidt ked af hvis nogen skulle se mig hvis jeg tog noget, men skal jo overleve :-)

Pyyyh... Pas nu på mavsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.