Sukkerblomst skriver:
Hvad siger du til skraldespands mad ???
Jeg kunne aldrig selv finde på det, men fedt der nogen der gør det for at spare penge, selom det er meget klamt.
jeg vil faktisk indrømme at det får mit pis i kog.. men nok fordi jeg har arbejdet i supermarkeder hvor der var skraldere hver dag og hvis jeg bedte dem om at gå blev de enormt sure og meget ubehagelige verbalt. og har stået i situationer hvor jeg er blevet utrolig bange for de personer der har gjort det.
men det der irriterede mest var at de kom lim i låsene (vi kom altid lås på vores skraldespande pga at nogle af de der skralder bare smider det de alligevel ikke vil have på jorden og det tiltrækker rotter og det er altså bare en skidt ting at have når man arbejder i supermarked..) og når der var lim i måtte vi jo få en låsesmed ud og åbne for låsene så vi kunne komme til dem igen..
så fik vi bure til skraldespandene så de ikke kunne brydes op, og der kom ingen rotter efterfølgende..
jeg skærer selvfølgelig ikke alle over en kam, men man må jo ligesom gøre noget for at det ikke bliver et problem. for dem man skralder hos..
men jeg kan også godt se det fra en anden vinkel.. ja de sparer penge på at skralde, men på den anden side så er der også en mindre madspild, især fordi at supermarkederne smider TIT varer ud der ikke fejler noget, men pga en sidste salgsdato er tvunget til at smide varene ud ellers får de en meget sur smiley fra fødevarestyrrelsen.. så fra den vinkel kan jeg SAGTENS se at det gavner miljøet og det støtter jeg, men de igen er dårlige til at rydde op efter sig, og det rammer butikkerne.. og derfor lukker de tit containerne ind i bure..
og jeg ved at her i kbh bliver der skaldet for mange penge og det er jo skrald, det er smidt ud..
butikkerne betaler penge pr kg når deres containere bliver tømt, så der sparer butikkerne også penge.
og jeg ved meget af det mad der bliver skraldet i kbh går til folkekøkken hvor de hjemløse bla kan få et måltid mad til ingen penge.. og det er også dejligt for så vil de få mad i mausen og stjæle lidt mindre.. ( og jo jeg vil æde min hat på at ALLE hjemløse stjæler i nød og abstinenser) men det er ikke den diskution vi har.. så det kører jo rundt i en god cirkel kan man sige.. det eneste negative er at der er nogle der er dårlige til at rydde op efter sig og derved bliver butikkerne nødsaget til at tage drastiske midler i brug..
vi gjorde bla det for at undgå skralder at vi hældte rengøringsmiddel eller andet i containeren for at de ikke ville have fra containeren imens den var ulåst fordi at de svinede..
de forsøgte ikke engang at lave en aftale med os at de skraldede om natten og det ville de blive ved med og at vi så kunne stille det krav at de i det mindste skulle rydde op efter sig og ikke flytte rundt på containerne.. at det skulle se pænt ud når de gik..
men de var faktisk ret ligeglade, og det var jo shame on them..