container mad ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2011

Mor til Mike

Sukkerblomst skriver:

Hvad siger du til skraldespands mad ???

Jeg kunne aldrig selv finde på det, men fedt der nogen der gør det for at spare penge, selom det er meget klamt.

Jeg synes det er direkte ulækkert! ser tit folk rode i containerne tæt på det center jeg bor ved, og jeg er ved at brække mig når jeg ser det! PLUDS de får deres små børn til at hoppe op i containerne og samle mad og blomster .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Clisolka

Zeus skriver:

Jeg synes det er fedt nok, at nogen gør det, det rører mig slet ikke. Jeg synes det der er trist, er at vi smider SÅ meget spiseligt mad ud Det belaster miljøet, og synes det er at pisse på folk, der i dette øjeblik er ved at sulte ihjel..

Jeg ville ikke selv gøre det, men det er mest pga frygten for bakterier, da containerne jo sikkert ikke er med indbygget køl

Men jeg holder mig ikke tilbage for at købe mad, der bliver solgt til en 5'er, fordi udløbsdatoen er idag..

Enig 

Anmeld

22. september 2011

Sukkerblomst

isabellamor skriver:

jeg vil faktisk indrømme at det får mit pis i kog.. men nok fordi jeg har arbejdet i supermarkeder hvor der var skraldere hver dag og hvis jeg bedte dem om at gå blev de enormt sure og meget ubehagelige verbalt. og har stået i situationer hvor jeg er blevet utrolig bange for de personer der har gjort det.

men det der irriterede mest var at de kom lim i låsene (vi kom altid lås på vores skraldespande pga at nogle af de der skralder bare smider det de alligevel ikke vil have på jorden og det tiltrækker rotter og det er altså bare en skidt ting at have når man arbejder i supermarked..) og når der var lim i måtte vi jo få en låsesmed ud og åbne for låsene så vi kunne komme til dem igen..

så fik vi bure til skraldespandene så de ikke kunne brydes op, og der kom ingen rotter efterfølgende..

jeg skærer selvfølgelig ikke alle over en kam,  men man må jo ligesom gøre noget for at det ikke bliver et problem. for dem man skralder hos.. 

men jeg kan også godt se det fra en anden vinkel.. ja de sparer penge på at skralde, men på den anden side så er der også en mindre madspild, især fordi at supermarkederne smider TIT varer ud der ikke fejler noget, men pga en sidste salgsdato er tvunget til at smide varene ud ellers får de en meget sur smiley fra fødevarestyrrelsen..  så fra den vinkel kan jeg SAGTENS se at det gavner miljøet og det støtter jeg, men de igen er dårlige til at rydde op efter sig, og det rammer butikkerne.. og derfor lukker de tit containerne ind i bure..

og jeg ved at her i kbh bliver der skaldet for mange penge og det er jo skrald, det er smidt ud..

butikkerne betaler penge pr kg når deres containere bliver tømt, så der sparer butikkerne også penge.

og jeg ved meget af det mad der bliver skraldet i kbh går til folkekøkken hvor de hjemløse bla kan få et måltid mad til ingen penge.. og det er også dejligt for så vil de få mad i mausen og stjæle lidt mindre.. ( og jo jeg vil æde min hat på at ALLE hjemløse stjæler i nød og abstinenser) men det er ikke den diskution vi har..  så det kører jo rundt i en god cirkel kan man sige.. det eneste negative er at der er nogle der er dårlige til at rydde op efter sig og derved bliver butikkerne nødsaget til at tage drastiske midler i brug.. 

vi gjorde bla det for at undgå skralder at vi hældte rengøringsmiddel eller andet i containeren for at de ikke ville have fra containeren imens den var ulåst fordi at de svinede.. 

de forsøgte ikke engang at lave en aftale med os at de skraldede om natten og det ville de blive ved med og at vi så kunne stille det krav at de i det mindste skulle rydde op efter sig og ikke flytte rundt på containerne.. at det skulle se pænt ud når de gik.. 

men de var faktisk ret ligeglade, og det var jo shame on them.. 

Faktisk meget godt at høre det fra en anden vinkel - giver go menning 

Anmeld

22. september 2011

Sujan

Har lidt delte meninger om det..

Har en gammel kollega som altid gik til bageren efter lukketid og hentede det rugbrød de smed ud.. Det er egentlig okay... Og hvis man lige ser et eller andet der lige er løbet på datoen kan jeg måske forstå det.. Men hvis vi alle levede sådan, var der jo ingen til at købe de vare i butikken.

Jeg kommer fra en meget lille by. Vi har en brugs og der handler jeg for at støtte da jeg ville være så ked af det hvis den lukkede.

Jeg bor så ved siden af Brugsen og kan se deres skraldespand fra mit stue vindue. Der kommer ofte en mor med sine 2 små børn. Parkere sin store Mercedes og får børnene udstyret med plastik handsker o.s.v og så går de ellers i gang... Og der bliver jeg altså foraget... Skal også siges at selvom dette er en meget lille by så er der utrolig mange der roder i de skraldespande... Ville ikke kunne få mig selv til det.

Anmeld

22. september 2011

katrineoerum

Jeg nok heler ikke lige den der gør det, men hold op hvor de spare mange penge. Tit smider forretningerne jo ting ud bare fordi der er gået hul på emballagen...

Anmeld

22. september 2011

Sukkerblomst

katrineoerum skriver:

Jeg nok heler ikke lige den der gør det, men hold op hvor de spare mange penge. Tit smider forretningerne jo ting ud bare fordi der er gået hul på emballagen...

ja, eller den har fået et lille slag så der er kommet buler i den.

Anmeld

22. september 2011

Isabella_mor

Sukkerblomst skriver:

Faktisk meget godt at høre det fra en anden vinkel - giver go menning 

det var godt at det gav mening det er et tungt emne for der vil altid være mange der er på den fløj hvor det er klamt, og dem der er på den fløj at det er acceptabelt og sådan, så det er svært at overbevise folk om at det ikke er klamt, jeg syntes også selv at det var klamt, men jeg syntes ikke det er klamt længere, fordi at det var så tæt på som det var at jeg også vidste hvad der blev smidt ud.. og det er for mange tusinde kroner om dagen i kød, grøntsager, ja selv slik, chips. (cola og lign. blev dog sendt retur til der hvor det kom fra og vi fik refunderet pengene osv, sådet var ikke noget problem) og hvorfor kan andre så ikke få gavn af det.. de tager jo det som de kan spise, det er jo ikke råddent alt den mad der bliver smidt ud.. meget bliver smidt ud fordi at det er løbet på dato, og det er jo ikke ens betydning at det er for gammelt så længe der ikke er åbnet for hvad der er smidt ud så går det nok

Anmeld

22. september 2011

Frøken J.

Sukkerblomst skriver:

Hvad siger du til skraldespands mad ???

Jeg kunne aldrig selv finde på det, men fedt der nogen der gør det for at spare penge, selom det er meget klamt.

Ser det også! Jeg kunne ikke drømme om det. Jeg kan MÅSKE forstå sådan noget med olie i emballage, men grøntsager der bare har ligget? Der er SÅ mange farlige coli-bakterier i sådanne containere! Og æg, der ikke har stået på køl. Det er jo for fanden farligt for helbreddet..

Anmeld

22. september 2011

Loa

Jeg syntes simpelthen ikke at det på nogen måde er fedt at gøre medmindre man IKKE har andre muligheder...... Bare at gøre det for at spare syntes jeg simpelthen er for langt ude.....
Det er jo også børn der spiser det

Anmeld

22. september 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Ser det også! Jeg kunne ikke drømme om det. Jeg kan MÅSKE forstå sådan noget med olie i emballage, men grøntsager der bare har ligget? Der er SÅ mange farlige coli-bakterier i sådanne containere! Og æg, der ikke har stået på køl. Det er jo for fanden farligt for helbreddet..

der er mange lande hvor æg overhovedet ikke står på køl, så det tror jeg ikke er så farligt, det er bare en luxus at vi har dem på køl herhjemme.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.