jeg har en ret dårlig indstilling til det, primært fordi jeg arbejder i supermarket, og skraldere gør bare livet for os der arbejder i supermarkeder besværligt. har MANGE morgener måtte stå og samle alt det DÅRLIGE mad op fra jorden fordi de(nogen) bare smider det fra sig på jorden, hvilket er super irriterende..
jeg ser selv de varer vi smider ud, og mange af de vare er simpelthen bare ikke spiselige! der er så også vare som et totalt spild de bliver smidt ud fx. pynte ting osv hvor emballagen er brudt det jo bare spild men 99,9% af de vare vi destruere (ihvertfald i min butik) destruere vi fordi de bare ikke kan spises mere og slet ikke sælges. hvis vi har kød osv tæt på udløbsdato sætter vi det altid ned så folk kan få det til en billig penge, vi smider ALDRIG kød,pålæg osv ud medmindre det er løbet på dato og det har været sat ned. ved godt at en del mad godt kan spises selvom det er løbet på dato, men det er jo ikke for sjov den dato bliver sat på, hvis man spiser det efterfølgende er der chancer for at man bliver syg, og det der jo ingen der ønsker!
- og på den anden side kan jeg jo sagtens sætte mig ind i folk gør det hvis de bare ikke har andre muligheder, men synes godt nok også det skal være ALLER SIDSTE mulighed fordi der kan være SÅÅ mange bakterier, og rotter i containerne, og det ligger altså side om side med mad der er fordærvet og kan have ligget i containeren i flere dage..

Anmeld