container mad ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

.....

Jeg kunne aldrig selv finde på det , kigger i forvejen meget selv på om varen er gået over datoen og alle de ting..så skraldespands mad er slet ikke mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

FrkZier

jeg har en ret dårlig indstilling til det, primært fordi jeg arbejder i supermarket, og skraldere gør bare livet for os der arbejder i supermarkeder besværligt. har MANGE morgener måtte stå og samle alt det DÅRLIGE mad op fra jorden fordi de(nogen) bare smider det fra sig på jorden, hvilket er super irriterende..

jeg ser selv de varer vi smider ud, og mange af de vare er simpelthen bare ikke spiselige! der er så også vare som et totalt spild de bliver smidt ud fx. pynte ting osv hvor emballagen er brudt det jo bare spild men 99,9% af de vare vi destruere (ihvertfald i min butik) destruere vi fordi de bare ikke kan spises mere og slet ikke sælges. hvis vi har kød osv tæt på udløbsdato sætter vi det altid ned så folk kan få det til en billig penge, vi smider ALDRIG kød,pålæg osv ud medmindre det er løbet på dato og det har været sat ned. ved godt at en del mad godt kan spises selvom det er løbet på dato, men det er jo ikke for sjov den dato bliver sat på, hvis man spiser det efterfølgende er der chancer for at man bliver syg, og det der jo ingen der ønsker!

- og på den anden side kan jeg jo sagtens sætte mig ind i folk gør det hvis de bare ikke har andre muligheder, men synes godt nok også det skal være ALLER SIDSTE mulighed fordi der kan være SÅÅ mange bakterier, og rotter i containerne, og det ligger altså side om side med mad der er fordærvet og kan have ligget i containeren i flere dage..

Anmeld

18. december 2011

Savannah

Jeg synes det er ulækkert. Ikke fordi det er gået 1-2 dage over salgsdato eller fordi der er en fejl i indpakningen (mm.), men fordi det ligger blandt rådne madvarer i skraldespande der er fyldt med bakterier. Det kan få min mave til at vende sig.

Når det så er sagt, så synes jeg DK's madspild er dybt pinligt og jeg er sikker på man kunne bruge al den mad der bliver smidt ud (selvfølgelig ikke det rådne, mugne el. lign) på en meget bedre måde. For eksempel ved at maden SKAL gives til folkekøkkener landet over der så kan give det til de hjemløse, så de kan få mad hver dag. Og dertil også flere folkekøkkener.. Måske man endda skulle kunne købe sig et måltid der. Så kunne supermarkederne evt. trække lidt fra i skat også er alle glade, plus madspildet vil blive mindre. Bare en tanke..

Mvh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.