Hvilken type køber hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

tinasmor

miejen skriver:

Er der nogle der vil beskrive deres tanker om hvem der for eksempel ville købe denne Burberry kjole til deres pige?

Nu ved jeg ikke hvad sådan en sag koster. Men min første tanke ville nok være, at det sikkert var fake, altså købt i Thailand og lign. Hvis jeg derefter fik bekræftet at den var ægte, så ville jeg nok ikke tænke så meget omkring moren der købte den, men nok mere, at sådanne noget slet ikke var noget for os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

tinasmor

miejen skriver:

Hej Alle,

Det er rigtig fedt at i kommer med alle jeres tanker om det med tøj. Jeg tror at min forestilling er, at man gør sig nogle tanker omkring en person når man bare ser på dem.. Jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis jeg for eksempel ser en kvinde i et lækkert sæt tøj fra et mærke jeg ved er dyrt, kan jeg ikke lade være med at tænke... Wow, hende dér, hun ligner en der har styr på økonomi, overskud til at gøre noget ud af sig selv og gerne vil vise udadtil at hun har tjek på hele. 

Jeg tænker at det samme også delvist gælder for hvordan vi klæder vores børn og at dette falder tilbage på moderen, langt mere end faderen. Hvis jeg ser en pige i et sæt lækkert, flot sammensat, farverigt sæt tøj fra Hilfiger, vil jeg umiddelbart tænke at hende der står bag dette, moderen, har lagt lagt tanke bag valget, altså har overskud til at gøre lidt ud af det, har penge til at købe hvad hun vil til hendes barn og jeg ville nok også lave den kobling at hvis barnet ser pænt ud, er det fordi mor tager sig tid og så videre... er det bare mig? 

Jeg tror ikke at jeg automatisk ville tænke sådan. For nogle gange er det jo faktisk sådan at folk som køber meget dyrt mærketøj til f.eks sig selv, slet ikke reelt har råd til det. Derfor tænker jeg aldrig når jeg ser nogle i (dit eksemple) Hilfinger til børn, at det er fordi de har styr på økonomien. Hvis man har en masse ekstra penge til rådighed så synes jeg selvfølgelig man kan gøre præcis som man vil med dem, men dem som har mange penge har ofte ikke brug for at vise det frem på den måde, de kan f.eks købe lækre mærker som ikke alle andre lige ved hvad er.

Anmeld

13. september 2011

serinasmor

miejen skriver:

Er der nogle der vil beskrive deres tanker om hvem der for eksempel ville købe denne Burberry kjole til deres pige?

Mine tanker om denne kjole :

stakkels pige der får denne kjole på i VS/DP/BH

hun må jo ikke blive beskidt .. ikke tumle med alle de andre børn og lege i sandkasser og hoppe i vandpytter ..

prøv at tænk at skulle være pæn og ordentlig ALTID og så lige fra man er helt lille ... forfærdeligt ..

om moderen .. tja .. enten har hun pengene til at kunne bruge kjolen én gang og derefter smide den ud ... eller også har hun ikke et realistisk syn på hvad der fungerer på børneniveau .. en tredje mulighed er selvfølgelig at hun har en datter, der elsker ALTID at sidde helt stille ....

hvad kan jeg sige ... kjolen er dumpet i min bog ... serina ville have ødelagt den allerede inden den kom på ...

så kan man synes den er nok så pæn ... men til prisen holder det altså ikke

Anmeld

13. september 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her er mine tanker...

Vi er en familie på 5... to voksne og 3 børn... et delebarn( 6 dage her, så vi står for hendes tøj her, selvom moderen får børnepengene).. Jeg arbejder i et privat netværk som pædagog og min mand er lige blevet seævstændig... vi sidder stramt pt grundet jeg har være på dagpenge og nu tabt arbejdsfortjeneste, så har ikke min rimelig gode løn...

Meeen jeg køber alle stederne... dog ikke burberry eller hvad det hedder... ikke et mærke som siger mig noget.. ikke engang tøjet... Jeg køber hovedparten i H&M, men har mange mærker til mine børn... MOLO, KATVIG; SMÅFOLK osv... men jeg vil sige, at jeg har en stil, som jeg kører efter... så om jeg køber i bilka, er bedøvende bare, det er det som jeg kan li..... køber en del brugt, da jeg har den generelle holdning, at mine børn skal kunne bevæge sig frit og udfolde sig, som de har lyst til... de skal heller ikke tage hensyn til om der kommer maling på... det er enormt vigtigt for mig... og mine børn er velopdragne selvom de leger med mudder og ikke går med burbarry....

Jeg tror faktisk for nogle år siden, at MOLO, KATVIG var for folk som ville signalere, at de havde styr på tingene og det gør de måske stadigvæk, men mange køber det efterhånden brugt eller på lagersalg og så koster det ikke mere end bilka tøjet, så alle har en mulighed for at være med... derfor tror jeg lidt, at tøj som burbery kommer på marked, for at signalere at man har endnu mere styr på tingene... overklassen... Min mening..

Anmeld

13. september 2011

DKA

Kan kun svare for mig selv og sige at:

Vi er en ganske almindelig familie med en normal indkomst.

Forældre med ganske alm. standard tøj (Vero moda, Jack and Jones m.m.) blandet med få "luksus" dele (Hilfiger, armani osv.).

Har alt fra Burberry tøj til tøj fra føtex til vores datter, jeg ser ikke specielt på mærkerne men køber, når hun mangler, det tøj jeg falder over som virker brugbart og som, jeg, samtidigt mener er smart. - Jeg har en general erfaring med (min egen erfaring) at nogle mærker holder bedre end andre, derfor betaler jeg tit lidt ekstra for det jeg mener hun kan bruge i længere tid!

Jeg tror ikke man kan generalisere på hvem der køber hvad, for tror mange køber det de falder over, gode tilbud m.m.

Anmeld

13. september 2011

DK

Jeg køber alt slags tøj til Richard. Da jeg er studerende sætter det naturligvis grænser for hvad jeg har råd til, men hvis jeg finder noget mærke-halløj der er på udsalg og altså koster det samme som alm. mærker, jamen så køber jeg det, da jeg synes det er lidt mere lækkert og i en lidt bedre kvalitet.

Jeg har købt burberry t-shirts og polo'er til Richard. De var sat ned med -70% og kostede derfor hvad almindelige trøjer koster. Det har jeg det virkelig ikke dårligt med!! Jeg synes det er nogle vildt lækre ting! Jeg har ikke købt det for at signalere at jeg har mange penge (hvilket også vil være ret dumt, da han højst sandsynligt vil få et par H&M bukser på til). Jeg har købt det fordi det var mega lækkert og prisen var god (altså til at betale for mig).

Det er noget fis at sige at mærketøj bliver lavet af børnearbejdere. Det ANER man som forbruger ikke en pind om, og det kan lige så godt være de billige mærker der er det!!

Derudover så synes jeg at folk er MEGET forudindtagede omkring at børn i mærkevarer ikke må lege og blive beskidte?? Altså hvor ved i det fra? Eller er det en fordom/sådan i selv ville have det hvis jeres børn havde sådan noget tøj på?

Jeg har ofte været på cafe og set unger i lækkert tøj, som har kravlet rundt/spist selv osv. uden at de skulle være en fin dukke der ikke måtte noget. Hvis folk har økonomisk overskud til at købe mærkevarer så tror jeg ikke at de passer bedre på tøjet end os andre der køber "alm" tøj. Altså for dem rent økonomisk er det jo alm. tøj! Og de kan bare købe nyt. Så om kjolen er fin fra H&M eller Burberry tror jeg altså er ligegyldigt! (nu synes jeg så at burberry kjolen var hæslig, men det er en anden sag).

Mht fordommene ang de forskellige typer tøj, så har jeg ikke rigtig nogen da jeg selv ejer alt fra købt brugt til nyt burberry der stadig ligger med mærkatet på i skuffen Jeg er aldeles ligeglad med hvad børn har på, så længe det passer til årstiden, ikke er sundhedsskadeligt at have på, og passer barnet i størrelsen! Så må mødre iklæde deres unger hvad de vil!

Anmeld

13. september 2011

mth1987

Går opgaven ud på hvilke meninger/holdninger eller "fordomme" vi har om de typer eller hvad. For ville du ikke få mere ud af at spørge hvad VI gør? Jeg tænker bare vi har jo alle meninger om hvorfor der nogen der gør som de gør men det ikk ens betydning med at det holder stik jo!! Jeg er studerende og køber generelt bare det jeg syntes er pænt. Jeg har både det billige tøj men også det dyrere dog syntes jeg mange gange at det billigere faktisk er pænere. Og tænker da helt sikkert også på pris og kvalitet men det første er altså om jeg syntes det pænt.

Anmeld

13. september 2011

DKA

serinasmor skriver:

Mine tanker om denne kjole :

stakkels pige der får denne kjole på i VS/DP/BH

hun må jo ikke blive beskidt .. ikke tumle med alle de andre børn og lege i sandkasser og hoppe i vandpytter ..

prøv at tænk at skulle være pæn og ordentlig ALTID og så lige fra man er helt lille ... forfærdeligt ..

om moderen .. tja .. enten har hun pengene til at kunne bruge kjolen én gang og derefter smide den ud ... eller også har hun ikke et realistisk syn på hvad der fungerer på børneniveau .. en tredje mulighed er selvfølgelig at hun har en datter, der elsker ALTID at sidde helt stille ....

hvad kan jeg sige ... kjolen er dumpet i min bog ... serina ville have ødelagt den allerede inden den kom på ...

så kan man synes den er nok så pæn ... men til prisen holder det altså ikke

Altså ligegyldigt hvad jeg gav min datter på så ville jeg ikke regne med at få det rent hjem. Jeg ærger mig aldrigt over beskidt/istykker tøj - LIGEGYLDIGT om det er fra føtex, h&m, molo eller burberry

Anmeld

13. september 2011

miejen

mth1987 skriver:

Går opgaven ud på hvilke meninger/holdninger eller "fordomme" vi har om de typer eller hvad. For ville du ikke få mere ud af at spørge hvad VI gør? Jeg tænker bare vi har jo alle meninger om hvorfor der nogen der gør som de gør men det ikk ens betydning med at det holder stik jo!! Jeg er studerende og køber generelt bare det jeg syntes er pænt. Jeg har både det billige tøj men også det dyrere dog syntes jeg mange gange at det billigere faktisk er pænere. Og tænker da helt sikkert også på pris og kvalitet men det første er altså om jeg syntes det pænt.

Det handler om de tanker og billeder vi danner ud fra hvilket brands vi bærer... Jeg vil nødig kalde det fordomme for det lyder så negativt.

Jeg vil allerhelst høre hvad i gør, men det er ikke aller der vil svare så direkte og meget få vil snakke om at de overhoved har en holdning til mærkerne. Derfor brugte jeg billederne og det at man skulle beskrive andre.

Men som sagt; jo, kom endelig med dine egne tanker og præferencer!

Anmeld

13. september 2011

serinasmor

DKA skriver:

Altså ligegyldigt hvad jeg gav min datter på så ville jeg ikke regne med at få det rent hjem. Jeg ærger mig aldrigt over beskidt/istykker tøj - LIGEGYLDIGT om det er fra føtex, h&m, molo eller burberry

tjaee ... jeg har vist bare lært at det er sådan det er

en trøje er ren ca. 2 sekunder herhjemme ... tilgengæld er hun glad og veltilpas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.