Jeg køber alt slags tøj til Richard. Da jeg er studerende sætter det naturligvis grænser for hvad jeg har råd til, men hvis jeg finder noget mærke-halløj der er på udsalg og altså koster det samme som alm. mærker, jamen så køber jeg det, da jeg synes det er lidt mere lækkert og i en lidt bedre kvalitet.
Jeg har købt burberry t-shirts og polo'er til Richard. De var sat ned med -70% og kostede derfor hvad almindelige trøjer koster. Det har jeg det virkelig ikke dårligt med!! Jeg synes det er nogle vildt lækre ting! Jeg har ikke købt det for at signalere at jeg har mange penge (hvilket også vil være ret dumt, da han højst sandsynligt vil få et par H&M bukser på til
). Jeg har købt det fordi det var mega lækkert og prisen var god (altså til at betale for mig).
Det er noget fis at sige at mærketøj bliver lavet af børnearbejdere. Det ANER man som forbruger ikke en pind om, og det kan lige så godt være de billige mærker der er det!!
Derudover så synes jeg at folk er MEGET forudindtagede omkring at børn i mærkevarer ikke må lege og blive beskidte?? Altså hvor ved i det fra? Eller er det en fordom/sådan i selv ville have det hvis jeres børn havde sådan noget tøj på?
Jeg har ofte været på cafe og set unger i lækkert tøj, som har kravlet rundt/spist selv osv. uden at de skulle være en fin dukke der ikke måtte noget. Hvis folk har økonomisk overskud til at købe mærkevarer så tror jeg ikke at de passer bedre på tøjet end os andre der køber "alm" tøj. Altså for dem rent økonomisk er det jo alm. tøj! Og de kan bare købe nyt. Så om kjolen er fin fra H&M eller Burberry tror jeg altså er ligegyldigt! (nu synes jeg så at burberry kjolen var hæslig, men det er en anden sag
).
Mht fordommene ang de forskellige typer tøj, så har jeg ikke rigtig nogen da jeg selv ejer alt fra købt brugt til nyt burberry der stadig ligger med mærkatet på i skuffen
Jeg er aldeles ligeglad med hvad børn har på, så længe det passer til årstiden, ikke er sundhedsskadeligt at have på, og passer barnet i størrelsen! Så må mødre iklæde deres unger hvad de vil!
Anmeld