miejen skriver:
Hej alle i dejlige mødre!
Jeg er ved at skrive opgave omkring børnetøj og de signaler det sender?
Jeg ville blive glad hvis i ville komme med nogle udtalelser om hvilken slags mor der køber en bestem slags tøj. Jeg ved det er lidt besværligt, men tit er der nogle ting man forbinder med forskellige tøjmærker. (kvindens uddannelse, indkomst, bopæl, udseende/ eget tøj, politisk holdning eller andet) Prøv! alle svar er meget velkomne og i må selv om i svarer på en eller flere typer.
Tusind tak 
Hvilken type kvinde/mor køber Burberry til sit barn?
Hvilken type kvinde/mor køber Nike til sit barn?
Hvilken type kvinde/mor køber Katvig til sit barn?
Hvilken type mor køber Little One fra Tøj og sko til sit barn?
Hvilken type mor køber Friend fra Føtex til sit barn?
Hvilken type kvinde/mor køber Burberry til sit barn?
Hmm.. en der går meget op i hvordan andre opfatter hende. Kender ingen der har det til deres barn.
Hvilken type kvinde/mor køber Nike til sit barn?
Alle slags vel - Nike er blevet en lidt mere normal mærke, jeg ser det ikke som mærketøj.
Hvilken type kvinde/mor køber Katvig til sit barn?
Er det det med æblerne?, dem der enten vil signalere velstand eller dem som bare syntes designet er flot.
Hvilken type mor køber Little One fra Tøj og sko til sit barn?
Fåes også i Bilka - der er dem der aldrig kunne drømme om at handle tøj til deres børn i dagligvareforretninger, simpelthen fordi at de ikke ønsker andre skal tro at de ikke har råd til kvalitet.
Nu er nogle af basisvarene fra Little one faktisk noget af det bedste babytøj jeg nogensinde har haft, men efter 2 år, bliver tøjet ikke billigere end Hm og name it og udvalget er mere begrænset syntes jeg.
Hvilken type mor køber Friend fra Føtex til sit barn?
Det samme som med Bilka.
Jeg er studerende og alene med min datter - læser til lærer og kommer formentlig aldrig til at have en kæmpe månedligt løncheck, men jeg har købt alle billig mærkerne og går ikke op i mærketøj, men op i kvalitet, pris og udseende på tøjet.
Efter min datter er blevet 2 år er priserne på tøjet også fuldt med så jeg køber oftes tøj i hm og name it/andre børnetøj og så jager jeg tilbud på nettet - af mærker køber jeg hummel - jeg elsker hummel og syntes det har fantastisk kvalitet og holder stilmæssigt og så er tøjet ikke dyrere end det normale tøj - ellers havde jeg nok ikke købt nær så meget af det, men køber næsten altid tøj på tilbud og har ingen problemer med at købe tøj i dagligvareforretninger eller ligende, men kunne jeg finde på at købe gucci, burberry eller ligende til mit barn - nej, heller ikke selvom min løncheck viste sig at indeholder langt mere end forventet.
Men jeg har da opdaget at min datter har "mærketøj" - jeg vidste bare ikke det var mærketøj - har bare købt det fordi det var billigt, og havde ikke hørt om mærkerne - det har jeg så nu. 
Men min søster har både bilkatøj og Hillfinger til hendes dreng, så jeg ved ikke helt hvor hun ligger, det virker som om det er blevet mere reelt at mikse billigt med dyrt, men derfor er der stadig nogen der anser dagligvareforretningernes tøj for værende et signal for mangel på penge/status.