miejen skriver:
Hej alle i dejlige mødre!
Jeg er ved at skrive opgave omkring børnetøj og de signaler det sender?
Jeg ville blive glad hvis i ville komme med nogle udtalelser om hvilken slags mor der køber en bestem slags tøj. Jeg ved det er lidt besværligt, men tit er der nogle ting man forbinder med forskellige tøjmærker. (kvindens uddannelse, indkomst, bopæl, udseende/ eget tøj, politisk holdning eller andet) Prøv! alle svar er meget velkomne og i må selv om i svarer på en eller flere typer.
Tusind tak 
Hvilken type kvinde/mor køber Burberry til sit barn?
Hvilken type kvinde/mor køber Nike til sit barn?
Hvilken type kvinde/mor køber Katvig til sit barn?
Hvilken type mor køber Little One fra Tøj og sko til sit barn?
Hvilken type mor køber Friend fra Føtex til sit barn?
Jeg tror der kan være mange forskellige grunde til at man køber det tøj man gør.
Jeg har en veninde som kun køber Burberry, Hilfiger, Wheat osv. til sin dreng, og som en skrev, går hun meget op i opdragelse. Han skal simpelthen kunne alting selv og han er lige blevet 2. Det er simpelthen for meget! Og han må ikke engang hoppe i en vandpyt, for så bliver hans tøj beskidt...
Jeg syntes til at starte med, at det var enormt fascinerende at hun havde alt det lækre tøj til ham, men med tiden savner jeg virkelig noget farve eller et print af et grønt monster lige på maven. Det bliver sku lidt kedeligt med hvide Levis t-shirts og brunt tern.
Jeg gik til psykolog for snart et år siden og der snakkede vi om, hvorfor jeg gik så meget op i mærkevarer. Det har jeg gjort en del tidligere da jeg avde råd til, har rigtig mange Gucci ting f.eks. og fortæller altid folk hvad noget har kostet når jeg viser dem det, hvilket irriterer mig og altid har undret mig. Min psykolog sagde så, at det er fordi jeg i min opvækst kun har fået materielle ting og ingen kærlighed, penge har været det vigtigste og derfor tror jeg at folk omkring mig går op i det også. Kunne f.eks. aldrig drømme om at sætte fødderne i en Tøj & Sko, jeg synes det ville være pinligt at blive set der...
Åhh, ved ikke hvad jeg ville sige med dette, men måske bare, at der kan ligge noget helt grundlæggende psykologisk i det. Har ikke læst alle de andre indlæg, så ved ikke om andre har været inde på samme. Håber du kan bruge det og held og lykke med din opgave