Hvilken type køber hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

miejen

Hej Alle,

Jeg ville bare lige sige til alle der er nervøse for at dette resultere i en ensidig opgave omkring hvem man er kun bedømt udfra et mærke... Bare rolig!

Opgavens handler mere om at påvise hvordan de forskellige tøjmærkers reklamer og ry gør at man tænker på dem der køber det på en bestemt måde... Såsom: Burberry; mange penge, tøjet skal være fint med detaljer, man vil gerne betale mere for udseende og man vil måske ogs¨gerne vise at man har råd.. (de fleste genkender burberry's mønstre)

Molo og Katvig: farveglad, fede mønstre.. her er man også villig til at give lidt mere for design.. osv.

Ingen bliver skåret over en kam i opgaven.. jeg prøver bare at påpege nogle tendenser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Carl-Emil's mor

miejen skriver:

Hej Alle,

Jeg ville bare lige sige til alle der er nervøse for at dette resultere i en ensidig opgave omkring hvem man er kun bedømt udfra et mærke... Bare rolig!

Opgavens handler mere om at påvise hvordan de forskellige tøjmærkers reklamer og ry gør at man tænker på dem der køber det på en bestemt måde... Såsom: Burberry; mange penge, tøjet skal være fint med detaljer, man vil gerne betale mere for udseende og man vil måske ogs¨gerne vise at man har råd.. (de fleste genkender burberry's mønstre)

Molo og Katvig: farveglad, fede mønstre.. her er man også villig til at give lidt mere for design.. osv.

Ingen bliver skåret over en kam i opgaven.. jeg prøver bare at påpege nogle tendenser.

ikke for at slå dig i hovedet, men vil du tages seriøs så bør du svare på folks spørgsmål. Jeg har endnu ikke fået konkret svar på mit f.eks hvilket jeg ønsker da jeg gerne vil bidrage til at kunne hjælpe dig med din opgave. 

Anmeld

13. september 2011

AnnaK89

Super godt formuleret

Fejl

Anmeld

13. september 2011

AnnaK89

Luna F. skriver:

Jeg synes at de mødre der køber dyrt mærketøj til deres børn 1) må have en høj indkomst 2) går meget op i det ydre, altså er meget materialistiske 3) mødre der stiller meget høje krav til deres børn, deres børn får ikke lov til at være børn, men er meget velopdragne. 

Sådan har jeg altid oplevet de mødre der køber så dyrt tøj til deres børn.

Dem der køber det "billige" tøj fra føtex (hvor mærket i øvrigt ikke længere hedder friend , (jeg arbejder der hihi) men Mads&Mette) og tøj og sko , er fornuftige, lader deres børn lege og blive beskidte, de er måske lidt mere open-minded og mere nede på jorden. 

Oftest , dem der har mange børn køber tøj i føtex, tøj og sko osv, fordi de helst gerne vil have så meget tøj som muligt for så få penge som muligt .

Håber det kunne bruges lidt

Jeg er slet ikke enig!

Jeg har ikke en høj indkomst (SU), jeg bekymre mig ikke vildt om det ydre (men de må da gerne være pænt klædt, og billigt tøj kan også være pænt) og jeg ville til enhver tid lade mine børn (hvis jeg havde normale børn) lege som alle andre.

Jeg køber Hummel, Name It, Katvig, Småfolk til min datter og det er ene og alene på grund af at det er tøj jeg synes holder godt på formen, farverne og at jeg godt kan lide det tøj. 

Jeg kunne sikkert også godt finde noget sødt i Bilka (som min datter i øvrigt også har noget fra), men jeg oplever tit at det bare ikke holder formen, og pasformen er bare så ringe!

Jeg er sparsomlig, og der går lang tid imellem jeg køber tøj til min datter, men når jeg så gør, så vil jeg da have lov til at købe det tøj jeg vil, UDEN af blive sat i en bås!

Anmeld

13. september 2011

miejen

Höör skriver:

ikke for at slå dig i hovedet, men vil du tages seriøs så bør du svare på folks spørgsmål. Jeg har endnu ikke fået konkret svar på mit f.eks hvilket jeg ønsker da jeg gerne vil bidrage til at kunne hjælpe dig med din opgave. 

Hej Höör,

Jeg vil meget gerne svare yderligere på dit spørgsmål, men jeg troede at jeg forklarede hvad det handlede om da jeg skrev at det var om forbrug og hvilke billeder reklamer skaber. Hvis du mener hvad mit studie er, så læser jeg min kandidat i markedsføring på Handelshøjskolen i København. Fokus for opgaven er specielt mødre og deres forbrugsvaner og deres billede af hvilke signaler børnetøj sender. 

Håber det gjorde det hele lidt klarere.

Anmeld

13. september 2011

lycly

AnnaKJ skriver:

Jeg er slet ikke enig!

Jeg har ikke en høj indkomst (SU), jeg bekymre mig ikke vildt om det ydre (men de må da gerne være pænt klædt, og billigt tøj kan også være pænt) og jeg ville til enhver tid lade mine børn (hvis jeg havde normale børn) lege som alle andre.

Jeg køber Hummel, Name It, Katvig, Småfolk til min datter og det er ene og alene på grund af at det er tøj jeg synes holder godt på formen, farverne og at jeg godt kan lide det tøj. 

Jeg kunne sikkert også godt finde noget sødt i Bilka (som min datter i øvrigt også har noget fra), men jeg oplever tit at det bare ikke holder formen, og pasformen er bare så ringe!

Jeg er sparsomlig, og der går lang tid imellem jeg køber tøj til min datter, men når jeg så gør, så vil jeg da have lov til at købe det tøj jeg vil, UDEN af blive sat i en bås!

Det var altså slet slet ikke for at sætte nogen i bås . Og med "mærketøj" mente jeg faktisk de dyre mærker, som Burberry, Gucci osv. Jeg køber selv både katvig, Name it, Hummel, Føtex/Bilka osv. Men ville aldrig købe fx burberry. Jeg fortæller bare at jeg har oplevet at dem der har købt de der rigtig dyre mærker, er på den måde jeg beskrev. Undskyld hvis du følte dig ramt

Anmeld

13. september 2011

AnnaK89

Luna F. skriver:

Det var altså slet slet ikke for at sætte nogen i bås . Og med "mærketøj" mente jeg faktisk de dyre mærker, som Burberry, Gucci osv. Jeg køber selv både katvig, Name it, Hummel, Føtex/Bilka osv. Men ville aldrig købe fx burberry. Jeg fortæller bare at jeg har oplevet at dem der har købt de der rigtig dyre mærker, er på den måde jeg beskrev. Undskyld hvis du følte dig ramt

Men nu skrev hun jo også Katvig - og det er jo ikke ligefrem billigt. Så ja, jeg følte mig måske en smule ramt. 

Men det er fint nok at du forklarer dig som du gør 

Anmeld

13. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
AnnaKJ skriver:

Jeg er slet ikke enig!

Jeg tænker bare ikke at dit tøj sender mig nogen som helst signaler

Jeg er total ligeglad med mærkerne, kender dem ikke. Køber hvad jeg føler for lige her og nu.

Men hvis du(eller andre) føler behov for at fremvise, prale, fortælle hvad det hedder og hvad det har kostet, så tænker jeg med det samme : sikke en snob!! (det har intet med dig personligt at gøre), men mere det at man har behov for bekræftelse i at det nu er det og det mærke til den og den pris der pisser mig af. Jeg tænker ihvertfald ikke nærmere over det, hvis jeg bare ser dig i tøjet. I mine øjne kunne det ligeså godt være fra genbrugsen, som fra et eller andet mærke halløj. Jeg ser mere på det der bærer tøjet ...altså håber det er forståeligt.

Anmeld

13. september 2011

maria_wlt

miejen skriver:

Hej alle i dejlige mødre!

Jeg er ved at skrive opgave omkring børnetøj og de signaler det sender?

Jeg ville blive glad hvis i ville komme med nogle udtalelser om hvilken slags mor der køber en bestem slags tøj. Jeg ved det er lidt besværligt, men tit er der nogle ting man forbinder med forskellige tøjmærker. (kvindens uddannelse, indkomst, bopæl, udseende/ eget tøj, politisk holdning eller andet) Prøv! alle svar er meget velkomne og i må selv om i svarer på en eller flere typer.

Tusind tak

Hvilken type kvinde/mor køber Burberry til sit barn?

Hvilken type kvinde/mor køber Nike til sit barn?

Hvilken type kvinde/mor køber Katvig til sit barn?

Hvilken type mor køber Little One fra Tøj og sko til sit barn?

Hvilken type mor køber Friend fra Føtex til sit barn?

Nu svare jeg på det ud fra hvad jeg selv gør Og tror andre gør hvis jeg ikke selv køber det '

Hvilken type kvinde/mor køber Burberry til sit barn?

Kvinder der gåt meget på i kvalitet og hvad deres børn har på. Går helt sikkert efter hvad Burberry signalere.

Hvilken type kvinde/mor køber Nike til sit barn?

Kvinder der godt kan li at det er afslappet

Hvilken type kvinde/mor køber Katvig til sit barn?

Kvinder der godt kan li farver, dejlig kvalitet og signalet

Hvilken type mor køber Little One fra Tøj og sko til sit barn?

Hvilken type mor køber Friend fra Føtex til sit barn?

De to er godt det samme Det er kvinder der skal bruge noget hurtigt og billigt tøj. Som ser tøj som det er. Holde varmen og så er udseendet ikke så vigtigt. .9

Anmeld

13. september 2011

AnnaK89

Tin skriver:

Jeg tænker bare ikke at dit tøj sender mig nogen som helst signaler

Jeg er total ligeglad med mærkerne, kender dem ikke. Køber hvad jeg føler for lige her og nu.

Men hvis du(eller andre) føler behov for at fremvise, prale, fortælle hvad det hedder og hvad det har kostet, så tænker jeg med det samme : sikke en snob!! (det har intet med dig personligt at gøre), men mere det at man har behov for bekræftelse i at det nu er det og det mærke til den og den pris der pisser mig af. Jeg tænker ihvertfald ikke nærmere over det, hvis jeg bare ser dig i tøjet. I mine øjne kunne det ligeså godt være fra genbrugsen, som fra et eller andet mærke halløj. Jeg ser mere på det der bærer tøjet ...altså håber det er forståeligt.

Jamen du har jo så helt sikkert (baseret på det du skriver) set det indlæg jeg havde lavet om det Hummel tøj jeg har købt. 

Og synes egentlig ikke at det er okay, at du stiller det sådan op.

Jeg var bare super glad for at jeg efter et HALVT ÅR havde så jeg kunne forkæle min datter og det havde jeg (ligesom mange andre) lyst til at dele. 

Jeg er på ingen måde en snob eller har brug for bekræftelse - jeg hverken praler eller har behov for at vise mig frem. 

Men hvis man ikke kan få lov til at glæde sig lidt over små ting, så er det sku mange herinde som skal holde tilbage. 

Og hvis du henviser til det "fejl" jeg havde skrevet, så var det altså fordi at jeg var kommet til at citerer dig i stedet for Luna F.

Og så havde jeg bare erstattet det jeg havde skrevet med "fejl" og ikke at jeg mente at det du havde skrevet var fejl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.