Hvilken type køber hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

Chris86

Jeg synes ikke der findes en konklusion på hvem der køber hvad...?

Her er pengepungen ikke vanvittig stor...
Jeg går selv i alm cowboybukser/leggins og alm bluser fra hm eller only... (sådan oftest) :p

Og pigen har både tøj fra Hummel (synes det fedt uden at koste kassen, køber oftest kun på tilbud), tøj fra kvickly/føtex og lign.. Name-it og hvad jeg nu ellers kan li! køber ikke pga det hedder noget smart, men pga. der ER smart... Og gider ikke bruge pokkers mange penge pga af et navn...- sys ik engang at alle de dyre mærker har særlig meget pænt at byde på :p

Ja mit svar ku du nok ik bruge, men i mit tilfælde køber jeg det der er fedt, men også billigt uanset mærke og mode!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Mig med maven

Jeg bliver simpelthen nødt til at svare, selvom jeg får knuder i maven, over IGEN at falde ind i spørgsmålet om at er ok eller ikke ok, at købe dyrt mærketøj.

Jeg kan heller ikke helt forstå din tilkendegivelse  "SUPER GODT FORMULERET" - Vil det sige at du er enig i at folk der køber tøj i føtex og lign er fornuftige. Er folk der ikke gør det så ufornuftige?

Personligt køber jeg ALT slags tøj, vil det så sige at jeg kun er en fornuftig mor nogen gange?

Det er jo logik for burhøns at folk der køber dyrt tøj ofte har en anden økonomi end dem der udelukkende køber tøj i føtex eller lign.
Men nogen gange kan det altså også være smag og pris/kvalitet der er inde over, når ban skal købe ind til sine børn.

For at svare på alle dine spørgsmål på en gang - MIG!

Jeg er privatansat socialpædagog, og min mand er ehvervsrådgiver i et stort firma. Vi tjener ok med penge, men er ikke stinkende rige. Men jeg synes at vi køber det tøj til os selv om til vores datter, som vi synes er flot. Jeg er ligeglad med hvor det kommer fra, hvis jeg godt kan lide det.  

Så jeg tror at din opgave bliver meget svær at skrive, da jeg ikke mener at der er én enkelt faktore der spiller ind i spørgsmålet, køber du dyrt eller billig tøj.

Held og lykke med din opgave!

Anmeld

13. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Mig med maven skriver:

Jeg bliver simpelthen nødt til at svare, selvom jeg får knuder i maven, over IGEN at falde ind i spørgsmålet om at er ok eller ikke ok, at købe dyrt mærketøj.

Jeg kan heller ikke helt forstå din tilkendegivelse  "SUPER GODT FORMULERET" - Vil det sige at du er enig i at folk der køber tøj i føtex og lign er fornuftige. Er folk der ikke gør det så ufornuftige?

Personligt køber jeg ALT slags tøj, vil det så sige at jeg kun er en fornuftig mor nogen gange?

Det er jo logik for burhøns at folk der køber dyrt tøj ofte har en anden økonomi end dem der udelukkende køber tøj i føtex eller lign.
Men nogen gange kan det altså også være smag og pris/kvalitet der er inde over, når ban skal købe ind til sine børn.

For at svare på alle dine spørgsmål på en gang - MIG!

Jeg er privatansat socialpædagog, og min mand er ehvervsrådgiver i et stort firma. Vi tjener ok med penge, men er ikke stinkende rige. Men jeg synes at vi køber det tøj til os selv om til vores datter, som vi synes er flot. Jeg er ligeglad med hvor det kommer fra, hvis jeg godt kan lide det.  

Så jeg tror at din opgave bliver meget svær at skrive, da jeg ikke mener at der er én enkelt faktore der spiller ind i spørgsmålet, køber du dyrt eller billig tøj.

Held og lykke med din opgave!

Altså nu var det så mig der skrev super godt formuleret...og det var fordi jeg var enig i de fleste udsagn og fordi jeg ikke følte at jeg selv kunne sætte de ord på som jeg tænkte, så folk kunne forstå hvad jeg mente

Jeg er IKKE TS!!! Men forsøgte at svare på spørgsmålet ud fra egen erfaring! Og jeg er en af de få der ikke kan nævne et eneste stykke mærketøj!! Jeg ved simpelhen ikke hvad mærkerne hedder! Jeg køber tøj fordi det er nødvendigt!

Anmeld

13. september 2011

Mig med maven

Jamen du svare ikke på spørgsmålet!

Sorry, troede at det var dig!

Anmeld

13. september 2011

Christine

miejen skriver:

Hvilken type kvinde/mor køber Burberry til sit barn?

Hvilken type kvinde/mor køber Nike til sit barn?

Hvilken type kvinde/mor køber Katvig til sit barn?

Hvilken type mor køber Little One fra Tøj og sko til sit barn?

Hvilken type mor køber Friend fra Føtex til sit barn?

Jeg kan også kun svare for mig selv. Jeg læser jura på 4. år og er mor til to og 25 år gammel.

Min ældste søn får Nike sko hver gang han har brug for gode sko, fordi de er dem jeg synes er bedst for hans fod og bedst at gå, løbe og lege i.

Katvig har jeg fået i gave til børnene en enkelt gang og kunne godt finde på at købe det, fordi det efter min mening har en god pasform og er økotex certificeret.

Jeg ville aldrig gå ind i en Tøj og Sko butik fordi jeg har prøvet det og absolut ikke fandt noget der var hverken pænt eller rart at have på, så af dårlig erfaring går jeg ikke derind igen.

Vi har haft tøj fra våde Kvickly og Føtex til vores børn, og kan godt find epå at købe det stadig, men jeg synes desværre NOGLE af modellerne, specielt bodyer, får en mega sær pasform efter vask. Nogle modeller mister også farven efter vask. Men til basis tøj kan jeg sagtens finde på at købe det, jeg synes bare ikke det holder godt nok til at søskende kan arve det.

Mht Burberry så kunne jeg ikke umiddelbart find epå at købe det, da jeg uden at vide det tror det er mega dyrt. Men hvis jeg manglede en bestemt ting, fx en ulddragt der er behagelig at soive ieller lignende og jeg syntes Burberry havde det bedste bud og det samtidig var til at betale, så kunne jeg godt finde på at købe det.

Muligvis er jeg materialistisk, men jeg kan ikke fordrage at give mine børn tøj på der ser forvasket eller slidt ud eller lugter gammelt eller af skyllemiddel eller på anden måde parfumeret. Så genbrugstøj er stort set udelukket. Har dog brugt lidt arvet tøj, men jeg synes generelt det er for slidt og stinker af skyllemiddel. Så hellere købe noget billigt i Føtex

Vil bare lige sige at jeg altså ER fattig (su) og jeg er til venstre for midten politisk, hvis det betyder noget.

Anmeld

13. september 2011

Den lykkelige

Jeg tror det er meget generaliserende
Jeg har mange uddannelser, men er pt arbejdsløs (på barsel).. Vi har ikke særlig mange penge nu.. men vores datter har MEGET hollys, småfolk og katvig.. Men har købt det billigt på messer, udsalg, eller brugt.. Har også masser bilka, name it og h&m osv.. også brugt.. Hvorfor jeg har de mærke ting er ikke pga mærket jo, men fordi jeg lige synes det var fint.. men derfor har man jo ikke bestemt karriere eller er en bestemt type..

Anmeld

13. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Mig med maven skriver:

Og netop fordi jeg ikke kender til mærketøj, svarede jeg ud fra egen erfaring = Jeg svarede på spørgsmålet!

Jeg kan nemlig ikke se forskel på det tøj folk har på, men hvis en kommer og siger til mig direkte : Se min flotte mærke jakke.....ja så tænker jeg at det er synd for kvinden, at hun ikke har andet at gå op!!

Jeg er nemlig personlig flintende ligeglad med hvad tøjet hedder og hvad det har kostet......og der var så lige lidt mere svar

Anmeld

13. september 2011

Christine

Mig med maven skriver:

Er meget enig i at det er svært at sige helt firkantet at man er en materialistisk frådser bare fordi man køber andet en Føtex-tøj til sit barn.

Jeg synes det vigtigste er hvordan det er at have på, det er vel ikke ufornuftigt at gå op i hvordan det er for barnet at have på? Kunne aldrig drømme om at købe noget der indeholder syntetisk materiale, da jeg simpelthen ikke synes det er rart at have på.

Og hvis man synes det er for dyrt, så køber man jo bare to sparkedragter i stedet for fire og så vasker man lidt oftere

Anmeld

13. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Mig med maven skriver:

Og mht om folk der køber tøj i bilka mv er fornuftige......tjaa det er jo en smagssag, men ja det synes jeg de er. Ofte er dyrt mærketøj lavet af børnearbejdere og det støtte man jo ikke ved at købe tøjet i føtex eller bilka. Og ja jeg er enig i at de folk der handler tøj der, kan opfattes som mere nede på jorden!

Anmeld

13. september 2011

henh01

Jeg har ikke læst indlæggene.

Jeg tror ikek man kan stille det op på hvilken person man er ift hvilket tøj man køber til sine børn.

Jeg købte meget blandet til min datter og kun enkelte mærkevarer. f.eks. købte jeg KUN nørregaard rib bluser til hende da det var dem jeg erfarede fungerede bedst og holdt længst.

Nu 6 år efter har jeg fået en dreng og jeg køber meget mere mærketøj til ham, af den årsag at H&M og andre billgere butikker ikke har ret meget drengetøj at byde på, og det der er er ikke min smag, hvorimod H&M har rigtig meget pænt pigetøj. Min søn har ofte hummel, molo, småfolk på kombineret med basis varer fra f.eks. H&M.

Jeg er uddannet pædagog, men er sikker på at man ikke kan generalisere på den måde Tænker I skal passe lidt på i Jeres opgave for ikke at blive haglet ned af censor.

Held og lykke med skrivningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.