Hvilken type køber hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

Carl-Emil's mor

miejen skriver:

Hej Höör,

Jeg vil meget gerne svare yderligere på dit spørgsmål, men jeg troede at jeg forklarede hvad det handlede om da jeg skrev at det var om forbrug og hvilke billeder reklamer skaber. Hvis du mener hvad mit studie er, så læser jeg min kandidat i markedsføring på Handelshøjskolen i København. Fokus for opgaven er specielt mødre og deres forbrugsvaner og deres billede af hvilke signaler børnetøj sender. 

Håber det gjorde det hele lidt klarere.

Det gjorde det absolut meget klare.

Jeg besvare dine spørgsmål ved given lejlighed. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

miejen

Hej Alle,

Det er rigtig fedt at i kommer med alle jeres tanker om det med tøj. Jeg tror at min forestilling er, at man gør sig nogle tanker omkring en person når man bare ser på dem.. Jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis jeg for eksempel ser en kvinde i et lækkert sæt tøj fra et mærke jeg ved er dyrt, kan jeg ikke lade være med at tænke... Wow, hende dér, hun ligner en der har styr på økonomi, overskud til at gøre noget ud af sig selv og gerne vil vise udadtil at hun har tjek på hele. 

Jeg tænker at det samme også delvist gælder for hvordan vi klæder vores børn og at dette falder tilbage på moderen, langt mere end faderen. Hvis jeg ser en pige i et sæt lækkert, flot sammensat, farverigt sæt tøj fra Hilfiger, vil jeg umiddelbart tænke at hende der står bag dette, moderen, har lagt lagt tanke bag valget, altså har overskud til at gøre lidt ud af det, har penge til at købe hvad hun vil til hendes barn og jeg ville nok også lave den kobling at hvis barnet ser pænt ud, er det fordi mor tager sig tid og så videre... er det bare mig? 

Anmeld

13. september 2011

Stjernestoev

Jeg tror det vil være lidt nemmere, hvis folk kontaktede dig privat herinde. Så opstår der ingen misforståelser.

Anmeld

13. september 2011

morethanperfect

miejen skriver:

Hej Alle,

Det er rigtig fedt at i kommer med alle jeres tanker om det med tøj. Jeg tror at min forestilling er, at man gør sig nogle tanker omkring en person når man bare ser på dem.. Jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis jeg for eksempel ser en kvinde i et lækkert sæt tøj fra et mærke jeg ved er dyrt, kan jeg ikke lade være med at tænke... Wow, hende dér, hun ligner en der har styr på økonomi, overskud til at gøre noget ud af sig selv og gerne vil vise udadtil at hun har tjek på hele. 

Jeg tænker at det samme også delvist gælder for hvordan vi klæder vores børn og at dette falder tilbage på moderen, langt mere end faderen. Hvis jeg ser en pige i et sæt lækkert, flot sammensat, farverigt sæt tøj fra Hilfiger, vil jeg umiddelbart tænke at hende der står bag dette, moderen, har lagt lagt tanke bag valget, altså har overskud til at gøre lidt ud af det, har penge til at købe hvad hun vil til hendes barn og jeg ville nok også lave den kobling at hvis barnet ser pænt ud, er det fordi mor tager sig tid og så videre... er det bare mig? 

Enig 

Nu køber jeg selv mærketøj til min søn da jeg syns det meste af det har flotte farver, og andet er bare super god kvalitet

Og nu har jeg for første gang købt mærket burberry fordi jeg har hørt rigtig godt om den flyverdragt . Og IKKE fordi det er navnet, men fordi den skulle være rigtig lækker . 

Men jeg tror at folk der klæder sine børn i Hilfiger, Gucci og dior osv. er nogle der gerne vil vise sine børn frem og signalerer de har styr på det hele .

Anmeld

13. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
miejen skriver:

Hej Alle,

Jeg føler at man er utrolig smålig hvis man dømmer folk udfra deres tøjvalg/stil!! Hel ærligt, Jeg går ikke i mærketøj, men har da klart mere overskud end mange andre! Jeg køber stadig pænt tøj til mine børn, men jeg frygter virkelig ikke hvad folk tænker.

Og jeg har egenlig svært ved at sætte mig ind i den tankegang. Tøj er tøj! En nødvendighed for ikke at fryse! Men på en måde kan jeg følge det, for ser jeg en dame/pige med 15 ringe på hver en finger, 10 i ørene og 13 halskæder.....og dertilhørende krigsmaling ja så tænker jeg på forhånd mit uden at kende vedkommene, og det vil hel sikkert være noget i retning af, at hun er usikker på sig selv, måske en uvidene pige, der føler hun er nødtil at "sælge" sig selv med udsmykningen!

Anmeld

13. september 2011

miejen

Er der nogle der vil beskrive deres tanker om hvem der for eksempel ville købe denne Burberry kjole til deres pige?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. september 2011

miejen

Eller dette tøj fra småfolk til deres børn? Hvis man ikke kender mærkerne, så bare lad den være.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. september 2011

morethanperfect

miejen skriver:

Er der nogle der vil beskrive deres tanker om hvem der for eksempel ville købe denne Burberry kjole til deres pige?

Nogen der gerne vil vide hvad ens barn går i, og som gerne vil ha andre til at tro(måske er det sandt) at pengene er i orden og man er stilbevidst . Bestemt ikke en lille pige der skal ud og lege i sandkassen ! Hun skal være ren og pæn .

Anmeld

13. september 2011

miejen

Stjernestoev skriver:

Jeg tror det vil være lidt nemmere, hvis folk kontaktede dig privat herinde. Så opstår der ingen misforståelser.

Hej Stjernestoev,

Jeg tror du har ret og alle er selvfølgelig meget velkomne til at skrive en besked til mig i stedet for at svare på denne tråd.

Anmeld

13. september 2011

tinasmor

Her er min holdning:

Jeg har pengene men er nok for nærrig til at købe alt for dyrt tøj til ungerne. Dog har jeg også mærketøj fordi når man køber det på udsalg så bliver det måske 150 kr for en bluse som jo næsten er det samme som en bluse købt i H og M. Jeg er fuldstændig ligeglad med mærket men køber det hvis jeg synes det er flot.

Nok har jeg selv kun få styks mærketøj til min datter og meget tøj er købt brugt, men jeg kan dog ikke helt forlig mig med tanken om at dem som køber mærker som f.eks MOLO eller Katvig eller hvad det nu hedder er overfladiske og ikke vil lade deres børn lege (eller hvad der nu blev skrevet tidligere i tråden) Jeg tænker på, at mange mødre jo også køber noget dyrt tøj til sig selv en gang i mellem- simpelthen fordi man synes det er flot eller lækkert. Selvfølgelig er der den forskel at børn kun kan bruge det et stykke tid. Men er de 3-4 år kan de dog alligevel godt bruge det måske et år hvis man køber det i en størrelse de kan vokse i, så kan godt forstå at man måske istedet for at købe meget, så køber lidt med noget man er glad for.

Personligt køber jeg ikke så meget, for min datter har sådanne stærke holdninger til sit tøj at noget aldrig kommer på. Derfor gider jeg ikke bruge en masse penge på tøj når det alligevel altid er de samme 10 ting hun vil have på Jeg køber ofte fine ting på loppemarkedet og så længe det er pænt og rent så synes jeg, at det er bedre at bruge pengene på en masse andre ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.