Egenbetalingen. Hvor er den henne i valgdebatten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

otlitrom

-Sigrid- skriver:

Tja, hvis det skete tror jeg godt nok jeg lige kunne holde en hovedpine ud, eller hoste et par uger 

Ja, altså det er jo ridset meget groft op, da jeg ikke kender de eksakte priser. Men jeg fik mange scanninger, meget medicin og ja.. havde hver enkelt del kostet, så havde det være dyrt!

Vi må allerede nu tænke på nr 2, for det kræver en opsparing... Men det er vores lod, hvis vi vil have børn.. At betale ved kasse 1.. Desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Kofoed.

kitty skriver:

ICSI er en af de lange behandlinger, II er insemination og ikke så omkostningesfuld (Det er en jungle, jeg forstår godt I ikke forstår det!!)

Boas er ICSI barn. Har har kostet 3400 kr (ca) i medicin.. Det er alt.. Idag vil han have kostet omkring 35.000 vil jeg gætte på... for 1 forsøg!! Det er en tidobling af prisen.. Mon ikke folk ville studse lidt hvis der også skete en tidobling af prisen på panodil eller penicilin??

Jo det tror jeg bestemt de ville, men synes nu også de kan være dyre nok, her piver jeg over 250 kr, når andre skal bruge 15000, før de for et tilskud.

Det er altså en jungel, spurgte også indtil en oversigt for nogle måneder til, men blev hakket ind med link til baby.dk arktiler og der står altså ikke alle de der forkortelser og hvad de lige betyder og sådan, er mega interseret i det, for synes da det er spændende at føgle med i, selvom det er en numse sygdom.

Men så er det da bare det man skal tilbage til. En LILLE selvbetaling af medicinen og fjerne selvbetalingen på undersøgelserne osv.

Anmeld

10. september 2011

nielsen80

Kofoed. skriver:

Kender godt den regl med 15000. Men synes netop at det bør være det samme for alt recept pligtig medicin, at så og så meget skal du selv betale og resten betaler staten eller i hvert fald giver samme tilskud til alle.

Altså fx der er 25% tilskud på alt medicin indtil 3000, derefter stiger procentdelen og så ingen fx ved 5000, og fx ved 10000 bliver tilskudet 100%, så uanset hvilken sygdom man har, så kommer man aldrig af med mere end 10000 om året til medicin.

Arh OK, tror jeg misforstod dig så - sorry!. Er enig med dig i, at medicinen til barnløshedsbehandling skal følge de samme regler som medicin til enhver anden sygdom. Det var vist det den gjorde inden loven blev lavet. Troede du skrev, at alt medicin til barnløshedsbehandling var gratis nu, så blev lige lidt forvirret

Anmeld

10. september 2011

SHERO

Savner det virkelig også... Synes det er et svært emne det med egenbetaling. Nogen siger vi bør betale lidt for at gå til alm. læge, men det vil jo igen bare ramme de ældre og småbørnsfamilierne hårdest. Men håber virkelig S og SF står ved deres ord hvis de vinder og fjerner egenbetalingen på dette område!!

Anmeld

10. september 2011

HelleBelle

Dorthe1986 skriver:

Jeg hørte Villy søvndal sagde at hvis rød blok kommer til magten så tilbageruller egenbetalingen på fertilitetsbehandling som noget af det første!

Anmeld

10. september 2011

otlitrom

Kofoed. skriver:

Jo det tror jeg bestemt de ville, men synes nu også de kan være dyre nok, her piver jeg over 250 kr, når andre skal bruge 15000, før de for et tilskud.

Det er altså en jungel, spurgte også indtil en oversigt for nogle måneder til, men blev hakket ind med link til baby.dk arktiler og der står altså ikke alle de der forkortelser og hvad de lige betyder og sådan, er mega interseret i det, for synes da det er spændende at føgle med i, selvom det er en numse sygdom.

Men så er det da bare det man skal tilbage til. En LILLE selvbetaling af medicinen og fjerne selvbetalingen på undersøgelserne osv.

Jeg synes det er helt fint at man skal betale noget selv. Det kan godt være DK er et godt og "rigt" land, men det er ikke Palles gavebod! Jeg synes bare nogle gange betalingen kommer i overdimensioneret form ét sted, og så letter man et andet sted.. Samtidig med man ønsker flere børn og en større befolkning.. Der er noget der ikke hænger sammen.

Behandling er en jungle, oversigterne er svære at finde, prislisterne ligeså.. Det er noget rod!

Vi snakker allerede om barn nr 2, selvom Boas kun er 10 uger.. For vi ved det bliver dyrt. Vores søn kan på ingen måde gøres op i penge, slet ikke.. Men jeg ville lyve, hvis ikke jeg var gæad for det lykkedes os inden brugerbetalingen trådte i kraft!

Anmeld

10. september 2011

otlitrom

nielsen80 skriver:

Arh OK, tror jeg misforstod dig så - sorry!. Er enig med dig i, at medicinen til barnløshedsbehandling skal følge de samme regler som medicin til enhver anden sygdom. Det var vist det den gjorde inden loven blev lavet. Troede du skrev, at alt medicin til barnløshedsbehandling var gratis nu, så blev lige lidt forvirret

Vi fulgte de gamle tilskudsregler før.. Det gør vi ikke nu.. Jeg synes det andet var retfærdigt, og jeg havde ikke noget imod at betale.. Min søn kan ikke gøres op i penge!

Anmeld

10. september 2011

Kofoed.

Lisbeth1985 skriver:

Ja, det var jeg. Det er blevet dyrere at være i behandling og jeg kan godt forstå, at nogle (fx to på SU) vælger at udskyde deres behandling af økonomiske årsager. Det der især gør økonomisk ondt er det første IVF/ICSI (reagensglas)-forsøg, da det alene i medicin kan koste omkring 13.000 kr - dertil kommer 5040 kr. for ægoplægningen. Tidligere skulle du kun betale 15% af de 13.000.

NB. IUI er insemination

Kitty rettede mig også, kan simplehen ikke finde rundt i de forkortelser og hvad de betyder, høre også nogen snakke om, at ægget skal dyrkes i 2 dag og andre gange er det 5-6 dage. Det har jeg lidt svært ved at finde rundt i, netop når man ikke selv befinder sig i det.

Men forgælder sig vel også helt vildt, når man er en BIB'er, for hvis man fx har æg i fryseren, så er tålmodigheden vel ikke særlig stor, så de 5000 ÆO koster låner man sig vel til istedet for at spare op, det er jo så følsom er situation, at man heller vil købe idag og skylde penge i morgen, end at vente til i overmorgen hvor pengene er sparet op.

Jeg ville blive sindsyg, hvis jeg skulle igennem alt det for noget så naturligt som børn, det er forfærdeligt, puha.

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

Kofoed. skriver:

Kitty rettede mig også, kan simplehen ikke finde rundt i de forkortelser og hvad de betyder, høre også nogen snakke om, at ægget skal dyrkes i 2 dag og andre gange er det 5-6 dage. Det har jeg lidt svært ved at finde rundt i, netop når man ikke selv befinder sig i det.

Men forgælder sig vel også helt vildt, når man er en BIB'er, for hvis man fx har æg i fryseren, så er tålmodigheden vel ikke særlig stor, så de 5000 ÆO koster låner man sig vel til istedet for at spare op, det er jo så følsom er situation, at man heller vil købe idag og skylde penge i morgen, end at vente til i overmorgen hvor pengene er sparet op.

Jeg ville blive sindsyg, hvis jeg skulle igennem alt det for noget så naturligt som børn, det er forfærdeligt, puha.

Vi er så heldige, at vi ikke behøver låne penge i banken for at få råd til vores behandling - vi kan "nøjes" med at vælge visse goder fra (fx bil, ferier, osv). Men hvis et lån var den eneste mulighed ville vi til enhver tid gøre det!! Vores ønske om at blive forældre er så stort, at vi vil undvære rigtig meget for at få det ønske opfyldt!!

Anmeld

10. september 2011

Kofoed.

nielsen80 skriver:

Nårh, jamen så er vi jo enige på det punkt. Nej det er underesøgelserne og ÆU/ÆO jeg synes skal være gratis. I december sidste år blev mit hofte CT scannet grundet mellem svære smerter i perioder, altså ikke noget livsnødvendigt nu og her, men i længden kan gøre mig uarbejdsdygtig. Så hvis jeg ikke skal betale for den, hvorfor skal BIB'er så betale for deres scanninger, som faktisk også er billigere at udføre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.