Lisbeth1985 skriver:
Ja, det var jeg. Det er blevet dyrere at være i behandling og jeg kan godt forstå, at nogle (fx to på SU) vælger at udskyde deres behandling af økonomiske årsager. Det der især gør økonomisk ondt er det første IVF/ICSI (reagensglas)-forsøg, da det alene i medicin kan koste omkring 13.000 kr - dertil kommer 5040 kr. for ægoplægningen. Tidligere skulle du kun betale 15% af de 13.000.
NB. IUI er insemination
Kitty rettede mig også, kan simplehen ikke finde rundt i de forkortelser og hvad de betyder, høre også nogen snakke om, at ægget skal dyrkes i 2 dag og andre gange er det 5-6 dage. Det har jeg lidt svært ved at finde rundt i, netop når man ikke selv befinder sig i det.
Men forgælder sig vel også helt vildt, når man er en BIB'er, for hvis man fx har æg i fryseren, så er tålmodigheden vel ikke særlig stor, så de 5000 ÆO koster låner man sig vel til istedet for at spare op, det er jo så følsom er situation, at man heller vil købe idag og skylde penge i morgen, end at vente til i overmorgen hvor pengene er sparet op.
Jeg ville blive sindsyg, hvis jeg skulle igennem alt det for noget så naturligt som børn, det er forfærdeligt, puha.
Anmeld