Egenbetalingen. Hvor er den henne i valgdebatten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Lisbeth1985

Kofoed. skriver:

Jeg tror, at pga at barnløshed ikke er en livsfarlig sygdom, som derfor ikke kræver behandling, så er den debat gemt væk. Men synes da bestemt, at det er en debat værd, men tænker også lidt, vi skal jo alle selv betale en vis procent del af den medicin vi bruger, så hvorfor skal folk i barnløsheds behandling ikke også betale lidt for medicin, men alle scanninger, ÆU, ÆO osv er gratis. Håber det blev skrevet forståeligt og at jeg ikke bliver tæsket ned nu.

Men har ærligt heller ikke fuldt så meget med denne gang, af to grunde, kan hverken ser Helle eller Lars som en god statsminiter for DK, men også fordi enden på min graviditet er så nær, at et valg ikke for det højeste priotering.

Tidligere skulle man også betale en del af medicinen selv (man kunne få op til 85% dækket). Nu skal vi betale ALT medicinen selv, indtil man har brugt 15.000 kr. Så det har aldrig været gratis at være BIB'er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Lisbeth1985

Dorthe1986 skriver:

Jeg hørte Villy søvndal sagde at hvis rød blok kommer til magten så tilbageruller egenbetalingen på fertilitetsbehandling som noget af det første!

Så må vi håbe, at han holder, hvad han lover

Anmeld

10. september 2011

-Sigrid-

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det er sjældent alle er til stede. SUCKS. 

Det er forståeligt hvis der mangler 10 stk, men så mange... Det tyder jo rigtig meget på manglende interesse 

Anmeld

10. september 2011

-Sigrid-

Lisbeth1985 skriver:

Tidligere skulle man også betale en del af medicinen selv (man kunne få op til 85% dækket). Nu skal vi betale ALT medicinen selv, indtil man har brugt 15.000 kr. Så det har aldrig været gratis at være BIB'er.

BIB? 

Anmeld

10. september 2011

otlitrom

Atrid Krag fra SF Nævnte det i debat på DR1 i onsdags, mener jeg det var. Hun synes brugerbetalingen skal afskaffes. Derudover står det også nævnt i Enhedslistens mærkesager (så vidt jeg husker)... jeg er træt for tiden, jeg husker ikke fra næse til mund..
Det har ikke været meget fremme..

Anmeld

10. september 2011

FrkT

Dorthe1986 skriver:

Jeg hørte Villy søvndal sagde at hvis rød blok kommer til magten så tilbageruller egenbetalingen på fertilitetsbehandling som noget af det første!

Jeps, det har jeg også hørt! Og det er en af hans/deres mærkesager, endnu en god grund til at jeg stemmer SF!

GO VILLY! 

Anmeld

10. september 2011

nielsen80

Kofoed. skriver:

Jeg tror, at pga at barnløshed ikke er en livsfarlig sygdom, som derfor ikke kræver behandling, så er den debat gemt væk. Men synes da bestemt, at det er en debat værd, men tænker også lidt, vi skal jo alle selv betale en vis procent del af den medicin vi bruger, så hvorfor skal folk i barnløsheds behandling ikke også betale lidt for medicin, men alle scanninger, ÆU, ÆO osv er gratis. Håber det blev skrevet forståeligt og at jeg ikke bliver tæsket ned nu.

Men har ærligt heller ikke fuldt så meget med denne gang, af to grunde, kan hverken ser Helle eller Lars som en god statsminiter for DK, men også fordi enden på min graviditet er så nær, at et valg ikke for det højeste priotering.

Vil bestemt ikke hakke dig ned, men blot informere dig om, at vi betaler 5000kr per forsøg i det offentlig + medicin med en egenbetaling på 15000kr per år. Hvilket man når nærmest i første forsøg, så første forsøg koster cirka 18000 - 20000kr med mindre man er med i Danmark, hvor man kan få noget rabat på medicin.

Så tror ikke du skal synes at barnløse får noget - det gør de bestemt ikke - ikke engang 85% af medicin efter de første 3000kr som alm. i enhver anden behandling får.

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

-Sigrid- skriver:

BIB? 

Barnløs I Behandling

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

nielsen80 skriver:

Man får altså også tilskud til adoption i det offentlige - cirka 40000 kr. Men da efterspørgelsen er så stor, så kræver det tit at parret skal lægge en del oveni.

Nu er det jo sådan, at folk der adoptere ofte inden har været i fertilitetsbehandling, og den måde loven er skruet sammen på gør, at man rammer dem dobbelt nu.

Jeg går også ind for at man ser på brugerbetaling - men synes, at man skal sørge for, at man har en ligelig fordeling, således man ikke rammer enkelte med en betaling på 50000 -100000, mens andre går helt fri - det er simpelthen ikke rimeligt!!!! Så ville jeg hellere vi alle skulle betale en 50 kr for at gå til lægen.

Se, det er en god idé!! Meget mere fair

Må jeg stemme på dig til valget? 

Anmeld

10. september 2011

SpunkenJo

nielsen80 skriver:

Man får altså også tilskud til adoption i det offentlige - cirka 40000 kr. Men da efterspørgelsen er så stor, så kræver det tit at parret skal lægge en del oveni.

Nu er det jo sådan, at folk der adoptere ofte inden har været i fertilitetsbehandling, og den måde loven er skruet sammen på gør, at man rammer dem dobbelt nu.

Jeg går også ind for at man ser på brugerbetaling - men synes, at man skal sørge for, at man har en ligelig fordeling, således man ikke rammer enkelte med en betaling på 50000 -100000, mens andre går helt fri - det er simpelthen ikke rimeligt!!!! Så ville jeg hellere vi alle skulle betale en 50 kr for at gå til lægen.

Hørt!

En 50'er for at gå til lægen

Så ku det være man også slap for alle de mennesker der keder sig, lider af hypokondri, Munchaussen eller lignende..... Sådan at de kunne vige pladsen for os andre til en af de sjældne gange vi har brug for at bestille en tid!!
- måske man så ku få en tid allerede den næstfølgende dag, fremfor en uge eller to ude i fremtiden!!!

Omfordeling af kronerne i sundhedssystemet! Ja tak!
- egenbetaling; naturligvis! Det har Allerede fungeret i Sverige i mange år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.