Lisbeth1985 skriver:
Vi er så heldige, at vi ikke behøver låne penge i banken for at få råd til vores behandling - vi kan "nøjes" med at vælge visse goder fra (fx bil, ferier, osv). Men hvis et lån var den eneste mulighed ville vi til enhver tid gøre det!! Vores ønske om at blive forældre er så stort, at vi vil undvære rigtig meget for at få det ønske opfyldt!!
Det er jo det, vi er to unge, med hver vores uheldig/fejlprioteter i bagagen, ergo gæld og så er jeg på KH og kæreste har et deltidsjob, da han ikke kan finde et fuldtid indenfor hans erfrarings område. Så vi ville alrdrig kunne spare op til et ICSI
forsøg. Self ville jeg ikke være på KH, vis jeg ikke var gravid, men det er jo ikke fordi en SU gør noget bedre, dog har man så muligheden for et fritidsjob.
Så enten måtte vi bare vente flere år på at blive gældfri og så spare op imens og det kunne jo godt tage 3-4 år, så bliver vi måske gravide efter 2 år, derefter skal man spare op til en to'er, det tager to år, så er jeg blevet 30, jamen tiden render jo hurtigt ud. Ellers må man opgive at få børn, nok næppe.
Forstår ikke logikken i den lov i det lange løb, her og nu kan jeg godt se fordelene for staten, men om 20 år når arbejdskraften, som kunne have været lavet nu, mangler, så havde de penge spare nu, nok ikke gået helt op, med de penge man mister i sidste ende.
Anmeld