Egenbetalingen. Hvor er den henne i valgdebatten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Kofoed.

Lisbeth1985 skriver:

Tidligere skulle man også betale en del af medicinen selv (man kunne få op til 85% dækket). Nu skal vi betale ALT medicinen selv, indtil man har brugt 15.000 kr. Så det har aldrig været gratis at være BIB'er.

Ok, det viste jeg ikke og må da ærligt sige, at hvis BIB'erne fik betalt alt deres medicin, men alle andre skal betale for (fx) pencillin, det ville da være lige så ufair, som det er nu, at i skal betale for scanninger osv.

Var du i behandling før loven trådte i kraft? For kun den medicinske del af behandlingen, hvor meget dyre er den så blevet? Altså hvad gav man for 1 år siden for en omgang IUI i forhold til i år? (IUI er den lange ikke, den med ÆU og ÆO, reagensglas eller hvad man lige skal kalde det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

nielsen80

Lisbeth1985 skriver:

Se, det er en god idé!! Meget mere fair

Må jeg stemme på dig til valget? 

hahaha har ikke opstillet mig selv, gør det ikke så godt på TV

Anmeld

10. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

-Sigrid- skriver:

Det er forståeligt hvis der mangler 10 stk, men så mange... Det tyder jo rigtig meget på manglende interesse 

Lige præcis...  Så kan man spørge sig selv, hvor meget de enkelte partier i virkeligheden vægter emnet... 

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

nielsen80 skriver:

hahaha har ikke opstillet mig selv, gør det ikke så godt på TV

Jeg er sikker på, at du ville være en stjerne

Anmeld

10. september 2011

otlitrom

Ok, det viste jeg ikke og må da ærligt sige, at hvis BIB'erne fik betalt alt deres medicin, men alle andre skal betale for (fx) pencillin, det ville da være lige så ufair, som det er nu, at i skal betale for scanninger osv.

Var du i behandling før loven trådte i kraft? For kun den medicinske del af behandlingen, hvor meget dyre er den så blevet? Altså hvad gav man for 1 år siden for en omgang IUI i forhold til i år? (IUI er den lange ikke, den med ÆU og ÆO, reagensglas eller hvad man lige skal kalde det)

ICSI er en af de lange behandlinger, II er insemination og ikke så omkostningesfuld (Det er en jungle, jeg forstår godt I ikke forstår det!!)

Boas er ICSI barn. Har har kostet 3400 kr (ca) i medicin.. Det er alt.. Idag vil han have kostet omkring 30.000 vil jeg gætte på... for 1 forsøg!! Det er nærmest en tidobling af prisen.. Mon ikke folk ville studse lidt hvis der også skete en tidobling af prisen på panodil eller penicilin??

Anmeld

10. september 2011

Kofoed.

nielsen80 skriver:

Vil bestemt ikke hakke dig ned, men blot informere dig om, at vi betaler 5000kr per forsøg i det offentlig + medicin med en egenbetaling på 15000kr per år. Hvilket man når nærmest i første forsøg, så første forsøg koster cirka 18000 - 20000kr med mindre man er med i Danmark, hvor man kan få noget rabat på medicin.

Så tror ikke du skal synes at barnløse får noget - det gør de bestemt ikke - ikke engang 85% af medicin efter de første 3000kr som alm. i enhver anden behandling får.

Kender godt den regl med 15000. Men synes netop at det bør være det samme for alt recept pligtig medicin, at så og så meget skal du selv betale og resten betaler staten eller i hvert fald giver samme tilskud til alle.

Altså fx der er 25% tilskud på alt medicin indtil 3000, derefter stiger procentdelen og så ingen fx ved 5000, og fx ved 10000 bliver tilskudet 100%, så uanset hvilken sygdom man har, så kommer man aldrig af med mere end 10000 om året til medicin.

Anmeld

10. september 2011

Lisbeth1985

Kofoed. skriver:

Ja, det var jeg. Det er blevet dyrere at være i behandling og jeg kan godt forstå, at nogle (fx to på SU) vælger at udskyde deres behandling af økonomiske årsager. Det der især gør økonomisk ondt er det første IVF/ICSI (reagensglas)-forsøg, da det alene i medicin kan koste omkring 13.000 kr - dertil kommer 5040 kr. for ægoplægningen. Tidligere skulle du kun betale 15% af de 13.000.

NB. IUI er insemination

Anmeld

10. september 2011

-Sigrid-

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Lige præcis...  Så kan man spørge sig selv, hvor meget de enkelte partier i virkeligheden vægter emnet... 

Ja, og hvor mange der møder op til alle de andre ting... Tænk hvis de også gør sådan når de sender os i krig, eller med skoler eller anden sygdom 

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Som frygtet - og ventet er egenbetalingen på fertilitetsbehandling fuldstændig væk i valgkampen. Jeg ved godt det på papiret måske er en lille del af helheden. Men at beskatte nogen for en sygdom, men ikke andre... Hvordan pokker skal det nogen sinde kunne retfærdiggøres...

Jeg virkelig i tvivl om hvor mit kryds skal sættes pt. Vil ikke stemme ud for en holdning til én sag ud af mange vigtige, men alligevel synes jeg det er svært ikke at gøre det, da det ligger SÅ dybt i mig, den følelse jeg fik i kroppen da loven blev vedtaget.

Til gengæld er der mange andre ting som jeg i helheden ser som vigtigere lige nu... Synes det er svært...

Hvad tænker i piger? Synes i ikke også at emnet er forsvundet fra jordens overflade? Gemt og pakket væk!

Ved ikke om jeg tror på at nogen som helst partier nogensinde vil genindføre økonomisk hjælp på området, så vi slipper for så skæv en brugerbetaling som jeg synes det er.  Skal der brugerbetaling synes jeg det skal være lige fordelt, og der er vist lang vej uanset hvem, hvordan og hvorledes. 

SUK 

sf har sagt at det skal væk og at det allerede kan mærkes efter et år... 

så tjek evt hvad deres holdninger er

Anmeld

10. september 2011

-Sigrid-

kitty skriver:

ICSI er en af de lange behandlinger, II er insemination og ikke så omkostningesfuld (Det er en jungle, jeg forstår godt I ikke forstår det!!)

Boas er ICSI barn. Har har kostet 3400 kr (ca) i medicin.. Det er alt.. Idag vil han have kostet omkring 30.000 vil jeg gætte på... for 1 forsøg!! Det er nærmest en tidobling af prisen.. Mon ikke folk ville studse lidt hvis der også skete en tidobling af prisen på panodil eller penicilin??

Tja, hvis det skete tror jeg godt nok jeg lige kunne holde en hovedpine ud, eller hoste et par uger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.