Sanne og Nicklas skriver:
Tror jeg tænker sådan for han netop ikke ved hvad det er endnu, han skal også først starte i børnehave om lidt mindre et år, og der kan jo ske en masse på de måneder.
Og ønsker bare ikke han skal have slik hver anden uge i børnehaven fordi der er en som har fødselsdag.
Nu i dp er der ingen slik og har ikke oplevet nogen servere det til nogle fødselsdagen.
Der er frugt og grønsager de får i små poser hvilket jeg kan bedre kan stå inden for selv.
Og tager det ikke personlig at nogle syntes jeg/vi er sippet for det er jo vores holdning til det.
Når man taler om slik og sukker, så er der altid en ting som jeg finder underligt: kigger man få frugtsukker og sukkers kemiske sammensætning og egenskaber er der praktisk talt ingen forskel.
Jeg startede med samme holdning til slik som dig, men nu hvor mit barn er i nærheden af 3 år, så tænker jeg "alt med måde". Jeg havde en i min mødregruppe der stadig i dag ikke giver sit barn sødt - tilgengæld RÅÆDER han alt slik, hvilket altså hjælper til at opbygge en god sød tand. Når han først får adgang til slik er jeg sikker på at han bliver en større slik-mus end mit barn, der er meget afslappet omkring slikskåle
Man kan selvfølgeligt sige, at der ikke kan være tilsætningsstoffer i frugt, men tilgengæld skal du her være opmærksom på at det skal være økologisk frugt, så de ikke er dyrket med giftstoffer.
Men intention er ikke at tale dig fra frugt (der er en dejlig ting), måske bare give dig et mere nyanceret billede af hele sukker udfordringen
Anmeld