Brønehave og slik politik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

AndreasMor84

Georgia skriver:

Ej undskyld, men nøøøj en kedelig bh. Godt mine børn ikke er havnet der

Hehe ja jeg er enig.. men sådan er det desværre, når forældrerådet beslutter, at der skal være 0 sukker politik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

TbCp

I vores børnehave, her i Odense, må de have 1 sød ting med til fødselsdag... så altså at de ikke kommer med både kage, slik og flødeboller...

Anmeld

1. september 2011

Neon

Jeg kan godt forstå man ikke giver sit barn sodavand i sutteflasken. Men når det er sagt. Jeg synes det er helt fantastisk at tænke tilbage på mine børnefødselsdage med rød sodavand, røde pølser, ballondans og kagemand! Det var da helt fantastisk. Så er der sgu dømt børnefødselsdag

Anmeld

1. september 2011

Georgia

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas skal jo starte i børnehave om mindre end et år nu og vi frygter lidt der fødselsdags halløj vi høre fra flere og flere at når de er ude til fødselsdag så er det forældrene som bestemmer om de skal have slik poser eller ikke.

Og vi holder jo på Nicklas ikke behøves at vide hvade det før han selv viser interese for det og der er vi slet ikke nået endnu. Men syntes samtidig heller ikke man skal servere slik i institutionerne eller til fødselsdagen hjemme hos fødselsdagsbarnet

Hvordan har i forhold jer til det?

Hvilket regler har jeres børnehave? 

Eller er vi bare for sippet med silk, sodavand, kage og divers søde sager.

Han ved dog godt hvad kage er, men det er noget kun får i meget begrænset omfang.

Vi kan ikke på odense kommune rigtig finde noget om slik poltik i de forskellige institutioner.

Håber i vil fortælle lidt om hvordan det er i jeres børnhave

Al respekt for at nogle har det sådan. Jeg troede også jeg ville få det sådan, jeg kan bare ikke stå for når lille pigen spørger, moooar må jeg ikke nok For mig skader det ikke at børn har et fornuftigt forhold til det. Hos Olde for man ALTID kage, der kan vi bare ikke sige nej og herhjemme kan jeg faktisk finde på at købe en eftermiddagskage til kaffen eller for den sags skyld bage kage selv  Og så selvfølgelig fredagsslikket. Men her er der ingen sodavand og juice. Kun vand og mælk

Ej det var jo bh politik, undskyld. Hos os må der spiser kage med slik til fødselsdag, drikkes saftevand og der er masser af slik i godter posen når julemanden kommer.

Men er helt forståelig og respektere fuldt ud hvordan vi er forskellige

Anmeld

1. september 2011

ano14316

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas skal jo starte i børnehave om mindre end et år nu og vi frygter lidt der fødselsdags halløj vi høre fra flere og flere at når de er ude til fødselsdag så er det forældrene som bestemmer om de skal have slik poser eller ikke.

Og vi holder jo på Nicklas ikke behøves at vide hvade det før han selv viser interese for det og der er vi slet ikke nået endnu. Men syntes samtidig heller ikke man skal servere slik i institutionerne eller til fødselsdagen hjemme hos fødselsdagsbarnet

Hvordan har i forhold jer til det?

Hvilket regler har jeres børnehave? 

Eller er vi bare for sippet med silk, sodavand, kage og divers søde sager.

Han ved dog godt hvad kage er, men det er noget kun får i meget begrænset omfang.

Vi kan ikke på odense kommune rigtig finde noget om slik poltik i de forskellige institutioner.

Håber i vil fortælle lidt om hvordan det er i jeres børnhave

Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt hysterisk.. 

Og jeg synes ikke man kan stille krav til de andre forældre om ikke at give slik til fødselsdage. 

Man kan jo forklarer sit barn at der er forskel på hverdag og fest, hvis det er sådan at han vil plage om slik når han har været til børnefødselsdag første gang.. 

Og så kan man jo tage en snak om det i forældregruppen om at når man holder fødselsdag, skal der også være et alternativ til slik.. et frugtfad f.eks. 

Jeg har da et håb om at når vi om laaaaaaaaaaang tid når til fredags slik m.m. så at kunne holde så længe som muligt med frugt skåret i lækre stykker, så det bliver mere dessert agtigt, i stedet for en pose haribo.. 
Måske er det ønsketænkning.. jeg har jo ikke engang født endnu..  

Anmeld

1. september 2011

Georgia

Neon skriver:

Jeg kan godt forstå man ikke giver sit barn sodavand i sutteflasken. Men når det er sagt. Jeg synes det er helt fantastisk at tænke tilbage på mine børnefødselsdage med rød sodavand, røde pølser, ballondans og kagemand! Det var da helt fantastisk. Så er der sgu dømt børnefødselsdag

Hvorfor ikke i sutteflasken

Ej, har det helt på samme måde som dig

Anmeld

1. september 2011

Georgia

Solstråle2011 skriver:

Hehe ja jeg er enig.. men sådan er det desværre, når forældrerådet beslutter, at der skal være 0 sukker politik

Ja du har ret, der går bare meget fra dem syntes jeg. Helt ærligt, come on - uden kanelsukker
Ja sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

1. september 2011

SaNiNa

ano14316 skriver:

Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt hysterisk.. 

Og jeg synes ikke man kan stille krav til de andre forældre om ikke at give slik til fødselsdage. 

Man kan jo forklarer sit barn at der er forskel på hverdag og fest, hvis det er sådan at han vil plage om slik når han har været til børnefødselsdag første gang.. 

Og så kan man jo tage en snak om det i forældregruppen om at når man holder fødselsdag, skal der også være et alternativ til slik.. et frugtfad f.eks. 

Jeg har da et håb om at når vi om laaaaaaaaaaang tid når til fredags slik m.m. så at kunne holde så længe som muligt med frugt skåret i lækre stykker, så det bliver mere dessert agtigt, i stedet for en pose haribo.. 
Måske er det ønsketænkning.. jeg har jo ikke engang født endnu..  

Vil på ingen måder stille krav til de andre forældre om hvade de syntes der skal serveres, og her er det også frugt til disney da han jo ikke ved hvad slik er og syntes ikke der er nogen grund til at købe en pose slik til ham så han kan lære hvad det er enden han skal i børnehave.

Og som sagt tidliger så kan det jo være det hele er forandret enden han starter i børnehave

Anmeld

1. september 2011

Ciss

Forskellige børnehaver har forskellige regler.

I "vores" børnehave er hverdagen uden kage osv, men de har ganske meget fokus på at gå i køkkenet sammen med ungerne, så de laver suppe og gryderetter, hjemmelavede hamburgere, bager boller/rundstykker og det er også sket at de har lavet dessert med de bær, de selv havde været med at plukke. Så det sker jo at de får noget med sukker i. Og jeg oplever ikke det som et problem, for det er ikke ofte.

Til fødselsdagene har børnene lidt ekstra med hjemmefra, men jeg oplever at det lige så ofte er pizza eller frugtsalat som is. Det er heller aldrig så store mængder, der er snak om.

Folk er forskellige, og der er meget forskellige meninger blandt forældrerne. Nogen vil ikke have sukker i børnehaven, nogen vil ikke have hvidt mel der, nogen vil ikke have mælk der, nogen vil kun have øko-produkter osv. Børnehaven har valgt at lægge sig på en moderat linje, og det synes jeg er ok, for de gør en fantastisk indsats, når det gælder madkunskab og madvaner i hverdagen generelt.

Når det gælder private fødselsdage, så synes jeg til gengæld, at folk må få lov til at bestemme selv. Jeg synes ikke, man som gæst kan tillade sig at ville bestemme menuen. Har man allergier el. lign. siger man det jo selvfølgelig på forhånd/tager noget med selv, men det er jo lidt en anden sag. Hvis man er bange for, at ens barn skal få kage/is/sodavand i en børnefødselsdag, så tror jeg, man må spørge til menuen på forhånd og så holde sig væk, hvis den består af de ting, man ikke ønsker at barnet skal spise.

Anmeld

1. september 2011

Neon

Georgia skriver:

Hvorfor ikke i sutteflasken

Ej, har det helt på samme måde som dig

Hehe, Altså jeg er vokset op med at få dyppet min sut i sukkerskålen, og har spist tonsvis af sukkermadder! Jeg synes bestemt ikke jeg har taget skade Jeg tror faktisk også min farfar gav mig sodavand da jeg blev døbt  

Men man kan jo godt blive for hysterisk

Til gengæld hader jeg børn der aldrig får sukker også når der endelig er noget går de helt amok! Så skal de bare sidde med slikskålen og drikke det ene glas sodavand efter det andet. Til sidst er de helt oppe og køre, så når forældrene siger at nu er det slut, så skaber de sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.