Brønehave og slik politik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Lone Jakobsen

Sanne og Nicklas skriver:

Ja det betyder rigtig meget.

I går hvade de været i legestuen og enden han skulle i seng var han så aktiv for at holde sig selv vågen at han løbe igennem vores to stuer i rundkreds. på trods af han hvade gået en rigtig lang tur og sover til middag i 2t 40 min og han var helt færdig da de kom hjem ham og farmor. han skulle bare ind og se bamse og lå også der ind til vi skulle spise

åh det bette pus. det er sjovt som de reagere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

ekzunz

Vores børnehave har også nul-sukker politik. Hvis man som forælder vælger at barnets fødselsdag skal holdes i BH er barnet med til at bage alm. boller som bliver pyntet med en mini-klat glasur og et flag - og så får de vand til - og en lille gave. Hvis man vælger at invitere BH hjem må man ikke servere noget med sukker. Dvs. ingen saftevand, slik eller fødselsdagskage. Det er virkelig røvsygt at man ikke engang kan få lov til at lave en Star-Wars kage for alle ungerne, men sådan er reglerne.

Til jul må vi dog gerne få flormelis og syltetøj til æbleskiverne og der er også saftevand til børnene.

Hjemme har vi et meget afslappet forhold til slik og søde sager. De har altid fået lov til at smage og får også fredagsslik og er det varmt har de næsten fri adgang til de små sodavandsis (Swiffer?? dem i pose) Men stiller vi en skål frugt og en skål slik samtidig starter de med slikket - men efter 1 - 2 stk så er det frugten der ryger  ned og så er slikket ikke længere interessant. Så jeg synes de har et helt fint forhold til det

Anmeld

1. september 2011

chael

Solstråle2011 skriver:

Hvori ligger forskellen på, om der serveres kage eller flødeboller men ikke slik?

Ja det må du nok spørge om jeg forstår det heller ikke helt selv.

Men tror det er noget med, at de kan styre de får et stykke kage, eller 1 flødebolle.

Sådan så de ikke render rundt med en slik pose i børnehaven foran de andre børn.

Tror det er derfor. Det er min egen teori

*camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.