Sanne og Nicklas skriver:
Nicklas skal jo starte i børnehave om mindre end et år nu og vi frygter lidt der fødselsdags halløj vi høre fra flere og flere at når de er ude til fødselsdag så er det forældrene som bestemmer om de skal have slik poser eller ikke.
Og vi holder jo på Nicklas ikke behøves at vide hvade det før han selv viser interese for det og der er vi slet ikke nået endnu. Men syntes samtidig heller ikke man skal servere slik i institutionerne eller til fødselsdagen hjemme hos fødselsdagsbarnet
Hvordan har i forhold jer til det?
Hvilket regler har jeres børnehave?
Eller er vi bare for sippet med silk, sodavand, kage og divers søde sager.
Han ved dog godt hvad kage er, men det er noget kun får i meget begrænset omfang.
Vi kan ikke på odense kommune rigtig finde noget om slik poltik i de forskellige institutioner.
Håber i vil fortælle lidt om hvordan det er i jeres børnhave
Ja, ærlig talt, så syntes jeg I er lidt sippede.
Slik til en børnefødselsdag, det kan man altså ikke undgå!!
Der hvor vi kommer, der er det altså ikke meget de får, det er jo ikke en pose der er fyldt til randen, men en lille guf pose.
Der blier serveret saftevand eller kakao.
Slik politik i BH er individuel.
Der må ikke serveres slik i vores BH/VS, kun hvis der er slik på en kagemand/dame.
Man må gerne have kage med i børnehaven til ungerne, en flødebolle osv. Men ikke slik.
Jeg tror du bliver overrassket over hvordan det foregår ude i virkeligheden med slik og søde sager.
Men du kan jo også bare holde dit barn hjemme fra alt fællesskab, for at undgå det får slik.
Jeg syntes bare man skal se på det, på en fornuftig måde.
Vi spiser det ikke i hverdagen. Det kommer frem til fredag, hvor der skal ses disney. Og når slikket er spist og de er mere sultne, så får de et grov knækbrød, eller frugt. De hungre ikke efter det, fordi slik og sukker generelt indgår som en naturlig del af vores liv.
*Camilla 36+1, med nummer 3.