Brønehave og slik politik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

kirsti

Sanne og Nicklas skriver:

Det syntes jeg jo er en rigtig god ide, har ikke noget i mod de tager hjem til fødselsdag, men mere det der tit bliver serveret, kan tydelig huske det fra jeg gik i børnehave

nej jeg ville heller ikke have noget imod de tog hjem på besøg men det er ikke rigtig muligt hos alle børn og så synes jeg det er fint de ikke gøre det så det ikke er sådan at der er nogen de kan komme hjem til og andre de ikke kan!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

SaNiNa

SjeBets skriver:

må jeg spørge om hvorfor ... ikke for at være nedladende, jeg har bare ikke altid forstået hvorfor nogle vælger helt at afskærer det fra deres børn.

Mine lever ikek af slik , overhovedet, men de ved godt hva det er og hvad de kan lide ...  og så har vi jo slik aftalen.

Vi syntes ikke der er et behov for han skal have alt det sukker han behøves ikke få den forfærdelig tang til sukker som han mor kan have i perioder.

Det er et valg vi har truffet enden han blev født, når han selv begynder at vise interesse for det så vil han nok også få lov men lige nu er der intet der tyder på det.

Han får dog sukker på sin havregryn og må også gerne få kakao, eller et lille stykke kage. da han ved hvad det er.

Og så har vi bare meget sjældent slik her hjemme da vi heller ikke selv spiser det, jeg kan selv i perioder have træng til slik, men spiser det aldrig når han er oppe.

Anmeld

1. september 2011

kirsti

SjeBets skriver:

i knægtens børnehave gør de det med gaver, de må vælge en af 3 gaver,  ( bøllehat, trøje og en ting mere) og så skal de male på den med det her tøj maling, og der sidder også en pæd og hjælper dem og de elsker her små trøjer og hatte. min dreng er snart 7 ( til januar) og han elsker stadig hans hjemmelaver bøllehat, og den trøje han stadig kan være i

ja det er helt vildt så meget det betyder!

De havde en i skole praktik i Noahs bh 7-8 år efter han var gået ud og uden at kigge i fødselsdagsmappen kunne han stadig huske samtlige ting i den

Anmeld

1. september 2011

SaNiNa

kirsti skriver:

nej jeg ville heller ikke have noget imod de tog hjem på besøg men det er ikke rigtig muligt hos alle børn og så synes jeg det er fint de ikke gøre det så det ikke er sådan at der er nogen de kan komme hjem til og andre de ikke kan!

Nej det ville jo også være at gøre forskel på dem og det er jo heller ikke smart

Anmeld

1. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De har kostpolitik nede i vores vs/bh og det gælder OGSÅ til børnefødselsdage

Anmeld

1. september 2011

AndreasMor84

Der er 0 sukker politik på min arbejdsplads og pyhh hvor giver det nogle heftige debatter ind imellem. Til fødselsdage osv. er forældrene rigtig gode til at komme med boller, frugtspyd osv. i stedet, MEN det med 0 sukker gør også, at vi som institution ikke kan tillade os en lang række ting:

Vi må ikke bage pebernødder eller andet med børnene fx. op til jul, børnene må ikke få en lille klat glasur på en fastelavnsbolle til fastelavnsfesten, de må ikke få noget sødt i deres godtepose fra julemanden (og rosiner og figenstænger er ikke altid lige spændende), de må ikke få syltetøj eller sukker til æbleskiverne til julefesten, de må ikke få lidt kanel/sukker på deres risengrød i december (har I selv smagt risengrød uden dét? det er ret kedeligt at spise) osv. osv.

Men jeg går helt klart selv ind for 0 sukker i Bh. da det tager overhånd ved fødselsdage osv, men synes godt man kan lave en afvigelse i ny og næ - især ved traditionerne

Jeg vil selv satse på minimal sukker til mit kommende barn uden at det bliver for meget

Anmeld

1. september 2011

Mette.

chael skriver:

Ja, ærlig talt, så syntes jeg I er lidt sippede.

Slik til en børnefødselsdag, det kan man altså ikke undgå!!

Der hvor vi kommer, der er det altså ikke meget de får, det er jo ikke en pose der er fyldt til randen, men en lille guf pose.

Der blier serveret saftevand eller kakao.

Slik politik i BH er individuel.

Der må ikke serveres slik i vores BH/VS, kun hvis der er slik på en kagemand/dame.

Man må gerne have kage med i børnehaven til ungerne, en flødebolle osv. Men ikke slik.

Jeg tror du bliver overrassket over hvordan det foregår ude i virkeligheden med slik og søde sager.

Men du kan jo også bare holde dit barn hjemme fra alt fællesskab, for at undgå det får slik.

Jeg syntes bare man skal se på det, på en fornuftig måde.

Vi spiser det ikke i hverdagen. Det kommer frem til fredag, hvor der skal ses disney. Og når slikket er spist og de er mere sultne, så får de et grov knækbrød, eller frugt. De hungre ikke efter det, fordi slik og sukker generelt indgår som en naturlig del af vores liv.

*Camilla 36+1, med nummer 3.

Jeg kunne ikke blive mere enig. Jeg er bange for at på mange børn i længden kan få fuldstædnig modsatte effekt, hvis man konsekvent forsøger at holde dem fra det altid. Som du siger, alting med måde og med et sundt forhold til det, er jeg sikker på det ikke går helt galt.

Anmeld

1. september 2011

AndreasMor84

chael skriver:

Der hvor vi kommer, der er det altså ikke meget de får, det er jo ikke en pose der er fyldt til randen, men en lille guf pose.

Der må ikke serveres slik i vores BH/VS, kun hvis der er slik på en kagemand/dame.

Man må gerne have kage med i børnehaven til ungerne, en flødebolle osv. Men ikke slik.

Jeg tror du bliver overrassket over hvordan det foregår ude i virkeligheden med slik og søde sager.

Men du kan jo også bare holde dit barn hjemme fra alt fællesskab, for at undgå det får slik.

Vi spiser det ikke i hverdagen. Det kommer frem til fredag, hvor der skal ses disney. Og når slikket er spist og de er mere sultne, så får de et grov knækbrød, eller frugt. De hungre ikke efter det, fordi slik og sukker generelt indgår som en naturlig del af vores liv.

Hvori ligger forskellen på, om der serveres kage eller flødeboller men ikke slik?

Anmeld

1. september 2011

SaNiNa

chael skriver:

Tror jeg tænker sådan for han netop ikke ved hvad det er endnu, han skal også først starte i børnehave om lidt mindre et år, og der kan jo ske en masse på de måneder.

Og ønsker bare ikke han skal have slik hver anden uge i børnehaven fordi der er en som har fødselsdag.

Nu i dp er der ingen slik og har ikke oplevet nogen servere det til nogle fødselsdagen.

Der er frugt og grønsager de får i små poser hvilket jeg kan bedre kan stå inden for selv.

Og tager det ikke personlig at nogle syntes jeg/vi er sippet for det er jo vores holdning til det.

Anmeld

1. september 2011

Georgia

Solstråle2011 skriver:

Der er 0 sukker politik på min arbejdsplads og pyhh hvor giver det nogle heftige debatter ind imellem. Til fødselsdage osv. er forældrene rigtig gode til at komme med boller, frugtspyd osv. i stedet, MEN det med 0 sukker gør også, at vi som institution ikke kan tillade os en lang række ting:

Vi må ikke bage pebernødder eller andet med børnene fx. op til jul, børnene må ikke få en lille klat glasur på en fastelavnsbolle til fastelavnsfesten, de må ikke få noget sødt i deres godtepose fra julemanden (og rosiner og figenstænger er ikke altid lige spændende), de må ikke få syltetøj eller sukker til æbleskiverne til julefesten, de må ikke få lidt kanel/sukker på deres risengrød i december (har I selv smagt risengrød uden dét? det er ret kedeligt at spise) osv. osv.

Men jeg går helt klart selv ind for 0 sukker i Bh. da det tager overhånd ved fødselsdage osv, men synes godt man kan lave en afvigelse i ny og næ - især ved traditionerne

Jeg vil selv satse på minimal sukker til mit kommende barn uden at det bliver for meget

Ej undskyld, men nøøøj en kedelig bh. Godt mine børn ikke er havnet der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.