Der er 0 sukker politik på min arbejdsplads og pyhh hvor giver det nogle heftige debatter ind imellem. Til fødselsdage osv. er forældrene rigtig gode til at komme med boller, frugtspyd osv. i stedet, MEN det med 0 sukker gør også, at vi som institution ikke kan tillade os en lang række ting:
Vi må ikke bage pebernødder eller andet med børnene fx. op til jul, børnene må ikke få en lille klat glasur på en fastelavnsbolle til fastelavnsfesten, de må ikke få noget sødt i deres godtepose fra julemanden (og rosiner og figenstænger er ikke altid lige spændende), de må ikke få syltetøj eller sukker til æbleskiverne til julefesten, de må ikke få lidt kanel/sukker på deres risengrød i december (har I selv smagt risengrød uden dét? det er ret kedeligt at spise
) osv. osv.
Men jeg går helt klart selv ind for 0 sukker i Bh. da det tager overhånd ved fødselsdage osv, men synes godt man kan lave en afvigelse i ny og næ - især ved traditionerne
Jeg vil selv satse på minimal sukker til mit kommende barn uden at det bliver for meget
Anmeld