Hazel eyes?... Med billeder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

BellaT

eliasogmor skriver:

jeg tror stadig hun får brune øjne.. som sin lækre storebror....

Måske.. Synes faktisk også de er blevet mørkere. Men de skifter stadig farve helt vildt, afhængig af lys og omgivelser. Hun må gerne beholde de hasselfarvede. Selvom storebrors mørke øjne også ville klæde hendes lille smukke fjæs.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

-Sigrid-

Hihi

Det er jo min øjenfarve!

Min farve skifter fra dag til dag, så nogle dage grå, nogle dage blå og nogle dage grønner xP

Jeg har fået af vide at jeg har hekseøjne... Charmerende 

Anmeld

7. november 2011

BellaT

Hihi

Det er jo min øjenfarve!

Min farve skifter fra dag til dag, så nogle dage grå, nogle dage blå og nogle dage grønner xP

Jeg har fået af vide at jeg har hekseøjne... Charmerende 

Ha Ha! Hekseøjne!

Synes da det må være en fordel at man ikke behøver at matche makeup og tøj til sine øjne. Øjnene tilpasser sig bare. Sgu da smart! Og kæresten behøver ikke huske på ens øjenfarve. Han rammer rigtigt ved hvert eneste gæt.

Anmeld

7. november 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
BellaT skriver:

Jeg sidder her klokken sent og bliver helt opslugt af øjenfarver.. Mit problem er, at jeg faktisk ikke helt ved, hvad jeg skal svare, når folk spørger om min datters øjenfarve... Plejer at sige blå med brun.

Hendes øjenfarve er nemlig blå og brun.. Brun inde ved pupillen og blå udenom. Den øjenfarve findes så ikke i DK. Kun i engelsktalende lande hvor den hedder hazel eyes. Og dog, synes jeg det lyder mest som om der så skal være grøn og guld indover også.. Men det med den skiftende farve afhængig af omgivelserne. Den har hun også.

Nogen der ved hvad min datters øjenfarve hedder på dansk? Og om den muligvis ændrer sig til enten blå eller brun eller forbliver hazel (hassel)? Hun er 15 mdr. og mor har brune øjne og far blå øjne.

Jeg synes hun har de smukkeste specielle øjne.

Den farve har jeg også! De fleste mennesker kalder på afstand mine øjne brune, når jeg så siger.. de er mere grønne så siger folk ej ja de er sådan grøngrumsede.. Jeg synes selv det er en flot farve, men trals den altid bliver kaldt grumset eller mystisk eller snake eyes eller lign.  Anede ikke farven har et specielt navn, vil jeg da lige tilføje fremover når folk undre sig over min uforklarlige øjenfarve.

Anmeld

7. november 2011

-Sigrid-

BellaT skriver:

Ha Ha! Hekseøjne!

Synes da det må være en fordel at man ikke behøver at matche makeup og tøj til sine øjne. Øjnene tilpasser sig bare. Sgu da smart! Og kæresten behøver ikke huske på ens øjenfarve. Han rammer rigtigt ved hvert eneste gæt.

Ja, det er virkelig lækkert

Jeg har gået på efterskole, hvor næsten hver morgen gik ud på at diskutere hvad øjenfarve jeg har/havde

Din datter skal nok få masser af positiv opmærksomhed for det, det er meget unikt og ikke så ofte (især hvis hun stadig har det som 1årig) 

Anmeld

7. november 2011

Zeus

Ej har min øjenfarve et navn????

Jeg aner heller ikke hvad jeg skal svare når folk spørger, eller hvis man skal krydse en boks af et sted med øjenfarver.. Men det er det jeg har så?!

Har brunt inde i midten, blåt/grønligt/noget yderst, og det skifter også lidt indimellem.. Især der brune træder frem på en smuk solskinsdag

Anmeld

7. november 2011

ano14316

Zeus skriver:

Jeg aner heller ikke hvad jeg skal svare når folk spørger, eller hvis man skal krydse en boks af et sted med øjenfarver.. Men det er det jeg har så?!

Har brunt inde i midten, blåt/grønligt/noget yderst, og det skifter også lidt indimellem.. Især der brune træder frem på en smuk solskinsdag

Samme her!!

Her er lige et billed..

Anmeld

7. november 2011

BellaT

Den farve har jeg også! De fleste mennesker kalder på afstand mine øjne brune, når jeg så siger.. de er mere grønne så siger folk ej ja de er sådan grøngrumsede.. Jeg synes selv det er en flot farve, men trals den altid bliver kaldt grumset eller mystisk eller snake eyes eller lign.  Anede ikke farven har et specielt navn, vil jeg da lige tilføje fremover når folk undre sig over min uforklarlige øjenfarve.

Du siger bare at du har Rihanna-øjne... Hun har godt nok flotte øjne, synes jeg!

Nå, det med billeder kunne jeg ikke finde ud af.. Men prøv at google Rihanna close up.

Anmeld

7. november 2011

BellaT

-Sigrid- skriver:

Ja, det er virkelig lækkert

Jeg har gået på efterskole, hvor næsten hver morgen gik ud på at diskutere hvad øjenfarve jeg har/havde

Din datter skal nok få masser af positiv opmærksomhed for det, det er meget unikt og ikke så ofte (især hvis hun stadig har det som 1årig) 

Hvor sjovt! Ja, men jeg håber også at de forbliver kamæleonfarvede, selvom mormor synes at hun godt snart må bestemme sig, istedet for "det der blandingsnoget". Men spændende hvad de ender ud i.. Vi kalder det genkampen i hendes øjne. Blå eller brun?...

Anmeld

7. november 2011

BellaT

Zeus skriver:

Ja, jeg tror det hedder hasselfarvet. Selvom rigtig hasselfarvet er uden blå farve. Så er det vist det nærmeste navn der findes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.