Hazel eyes?... Med billeder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.208 visninger
76 svar
0 synes godt om
28. august 2011

BellaT

Jeg sidder her klokken sent og bliver helt opslugt af øjenfarver.. Mit problem er, at jeg faktisk ikke helt ved, hvad jeg skal svare, når folk spørger om min datters øjenfarve... Plejer at sige blå med brun.

Hendes øjenfarve er nemlig blå og brun.. Brun inde ved pupillen og blå udenom. Den øjenfarve findes så ikke i DK. Kun i engelsktalende lande hvor den hedder hazel eyes. Og dog, synes jeg det lyder mest som om der så skal være grøn og guld indover også.. Men det med den skiftende farve afhængig af omgivelserne. Den har hun også.

Nogen der ved hvad min datters øjenfarve hedder på dansk? Og om den muligvis ændrer sig til enten blå eller brun eller forbliver hazel (hassel)? Hun er 15 mdr. og mor har brune øjne og far blå øjne.

Jeg synes hun har de smukkeste specielle øjne.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

morethanperfect

BellaT skriver:

Jeg sidder her klokken sent og bliver helt opslugt af øjenfarver.. Mit problem er, at jeg faktisk ikke helt ved, hvad jeg skal svare, når folk spørger om min datters øjenfarve... Plejer at sige blå med brun.

Hendes øjenfarve er nemlig blå og brun.. Brun inde ved pupillen og blå udenom. Den øjenfarve findes så ikke i DK. Kun i engelsktalende lande hvor den hedder hazel eyes. Og dog, synes jeg det lyder mest som om der så skal være grøn og guld indover også.. Men det med den skiftende farve afhængig af omgivelserne. Den har hun også.

Nogen der ved hvad min datters øjenfarve hedder på dansk? Og om den muligvis ændrer sig til enten blå eller brun eller forbliver hazel (hassel)? Hun er 15 mdr. og mor har brune øjne og far blå øjne.

Så vidt jeg ved hedder  det vidst bare hassel farvede øjne .. 

Anmeld

28. august 2011

BellaT

morethanperfect skriver:

Så vidt jeg ved hedder  det vidst bare hassel farvede øjne .. 

Ja, oversat hedder det jo sådan.. Men jeg har bare ALDRIG hørt det udtryk før. Men det er måske bare mig der ikke anede det eksisterede. Meget muligt. Hazel eyes har jeg hørt før, men har altid troet at det betød lysebrune øjne.

Anmeld

28. august 2011

MelikkazMoar

BellaT skriver:

Aner ikke hvad det hedder, men hold op nogle flotte øjne din lille pige har, og hvor ser hun sød ud!

Anmeld

28. august 2011

BellaT

MelikkazMoar skriver:

Aner ikke hvad det hedder, men hold op nogle flotte øjne din lille pige har, og hvor ser hun sød ud!

Tusind tak. Hun er lige så sød som hun ser ud.

Anmeld

29. august 2011

132319

BellaT skriver:

Det ligner min datters, de er præcis lige sådan

Anmeld

29. august 2011

BellaT

132319 skriver:

Det ligner min datters, de er præcis lige sådan

Må jeg ikke se?

Anmeld

29. august 2011

132319

BellaT skriver:

Må jeg ikke se?

Jeg kan lige se om jeg kan finde et billede hvor man kan se det

Anmeld

29. august 2011

132319

Det kan være lidt svært at se på billeder, men på billede 2 kan man ligesom fornemme det

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. august 2011

BellaT

Det kan være lidt svært at se på billeder, men på billede 2 kan man ligesom fornemme det

Ja, det har hun da. Hvor er hun smuk og flotte flotte øjne. Hvad kalder du så hendes øjenfarve?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.