Blander mig lige.. JEg er selv pædagog og arbejder i en børnehave, her er hegnet ikke så højt, men højt nok, men vil børnene ud, kan de godt komme det.. Når de starter i skole er der intet hegn.. her stikker børn af jævnligt og løber hjem.. Men børn skal også lære at passe på og lære at når vi er der er vi der osv..
Men jeg vil så lige sige at min søn har været forsvundet fra sin børnehave, pga. et hul i hegnet og det blev kun opdaget ved at et andet barn sad fast i hullet og græd og græd... men for at finde ud af hvem der manglede, måtte de kalde alle 87 børn sammen og så kom de frem til min dreng og en anden dreng var væk.. og der var så gået mellem 1 time og halvanden.. Men de var ude og lede og fandt dem i et boligområde på en trappe nær børnehaven.. Men vi som forældre fik det først af vide da vi hentede ham, der sad han på en skammel ved siden af en voksen og havde fået meget skæld ud.. og han græd som pisket.. Det synes jeg så ikke var helt fair,, Han var 3 år han har jo ikke gjort det bevidst.. Han har beskrevet hele historien for os og han fortalte også at de var hjemme hos kammeraten og ringe på da de skulle til fødselsdag, men hans mor åbnede ikke og så blev vi bange.. og da vi så skulle tilbage, kunne vi ikke finde vej sagde han og der satte vi os på en trappe..
Men enig som forældre går der mange tanker igennem ens hoved.. Der er en mose i nærheden, en utrolig trafikeret vej m.m . i nærheden,., og hold da op, nu er han 5 år og jeg tænker stadig hvis ikke de havde fundet ham.. Men altså som han siger, det gør jeg aldrig mere..
Anmeld