Barn forsvundet fra børnehave i Haderslev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

JulieE

wamse skriver:

Jeg synes sgu også at vi som forældre har et ansvar i at lære vores børn, at det ikke er okay at kravle over hegnet. Hånden på hjertet, så ville min datter aldrig gøre det, for hun har nemlig set andre børn gøre det, og hun valgte at hente pædagogerne. 

Jeg synes simpelthen det er for let at sidde og pege fingre af personalet, for ingen pædagog ønsker da at et barn forsvinder, men med de resourcer vi har i dag, så kan der bare ikke være den personale som mange af os synes er nødvendigt. 

Hvor er jeg bare enig!! Godt skrevet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Lisbeth1985

twinboys skriver:

Hun er fundet...

ja jeg havde valgt at flytte mit barn til en mere sikker børnehave....

HURRA

Anmeld

25. august 2011

bullerbassen

wamse skriver:

Jeg synes sgu også at vi som forældre har et ansvar i at lære vores børn, at det ikke er okay at kravle over hegnet. Hånden på hjertet, så ville min datter aldrig gøre det, for hun har nemlig set andre børn gøre det, og hun valgte at hente pædagogerne. 

Jeg synes simpelthen det er for let at sidde og pege fingre af personalet, for ingen pædagog ønsker da at et barn forsvinder, men med de resourcer vi har i dag, så kan der bare ikke være den personale som mange af os synes er nødvendigt. 

Er så meget enig

Anmeld

25. august 2011

Bambii

twinboys skriver:

Sidder og græder på de forældres vegne... Og den lille pige hvor er hun...

Barnet skulle hentes i børnehaven, men da barnet ikke kan findes nogen steder, mener børnehaven at hun må være hoppet over hegnet...

Hvad sker der lige???

Hvordan kan man have et så lavt et hegn at barnet kan kravle over...???

Måske de skulle have mere opsyn med børnene... og have lavet et legeplads og indhegnings opsyn...

Stakkels stakkels familie...

Vil nu ud at hjælpe med at finde den lille pige...

Godt mine børn ikke går i børnehave mere og godt vi havde en børnehave vi var tryg ved...

Majbritt

Jeg vil så lige sige at jeg syntes hverken det er pædagoger eller forældres skyld at børnene stikker af.. For man kan ikke holde øje med hver enkelt barn hvert minut.. For hvis der er sket noget i den ene ende af legepladsen og de 2 pædagoger der er på legepladsen er nødt til at være tilstede der, så er det ikke også nemt at holde øje med de andre 40-50 børn der render rundt..

F.eks. Både mig og min yngste søster var stride til at være med til det der med at stikke af..

Mig og 3-4 andre børn kravlede over hegnet, gik hele vejen ned langs hegnet, over en stor græsplæne og gik over en forholdvis stor vej, da vi ville over og se cirkus.. Der blev ringet til min mor som så blev spurgt om hun ville være sød at ringe til de andre forældre, hvilket hun så gjorde og de aftalte så at min mor og en anden mor skulle tage ud i børnehaven og hente os.. Da alle 5 forældre kendte hinanden rigtig godt og vi kom sammen efter børnehave og sådan.. De spurgte selvfølgelig både de voksne og os hvad der var sket.. Og vi var jo allesammen flove over at blive fulgt tilbage til børnehaven af en fra cirkus.. Men vi sagde at vi bare gerne ville i cirkus og at vi ville se alle dyrene og så på den der måde som børn nu kan sige det på.. Vi kom hjem og de andre forældre kom og vi fik selvfølgelig afvide at vi ikke skulle kravle over hegnet en anden gang, men skulle sige hvis der var noget vi ville istedet.. Og dagen efter tog vi i cirkus sammen med forældrene.. Og siden gjorde vi det IKKE igen, for vi vidste at vi bare skulle sige hvis der var noget..

Anmeld

25. august 2011

mariamiss6

Hegnet er i hvert fald IKKE skyld i at barnet er stukket af. I den institution jeg arbejder i har vi SLET IKKE noget hegn, og vi har aldrig haft børn der er stukket af.

Og vores ressourcer er præcis de samme som i alle andre institutioner, nemlig lig 0, på grund af nedskæringer og overbelægning.

MEN selvfølgelig må det ikke ske. Det skal dog siges, at nogle børn simpelthen bare er FOR opfindsomme. Og jeg tænker, at det her barn simpelthen har VILLET kravle over det hegn, og så gør de det altså bare før eller siden. Og jow, nogle børn er bare udspekulerede nok til at regne ud hvornår de kan slippe afsted med det.

I det gamle hus, hvo vores instituion lå, der var et stort hul i hegnet, og kun 1 barn fandt på at gå igennem det hul. Det samme barn fandt på, at man da bare kunne kravle op i et træ, og på den måde videre hen OVER hegnet, og ned på den anden side.

Dette barn gjorde det ene og alene af den grund at han ville se om han kunne, ikke for at stikke af. 
Og det ved jeg, fordi han SELV kravlede tilbage igen, uden at gå svinkeærinder på vejen.

Det ER selvfølgelig muligt at der har været mangel på opsyn med netop det barn der er forsvundet idag, men ingen ved hvorfor.

Hvis det er sket midt på dagen, eller sidst på dagen, så har der sikkert været mellem 2 og 4 voksne til alt mellem 50 og 70 børn, og lur mig, om ikke der nok skal have været´:

1 barn og 1 voksen inde og tisse/skifte tøj

x børn og 1 voksen igang med at løse en konflikt

x børn og 1 voksen lege/spille-aktiveret

1 voksen til at holde opsyn med resten af børnene.....

Sådan får man MEGET hurtigt brugt alt personalet op, og som i kan se, er 4 voksne bare for lidt til så mange børn. Desværre er det "forbudt" at ansætte flere.... 

Selvfølgelig er det forfærdeligt det sker, også fordi man ikke ved hvad der faktisk er sket, før man finder barnet. MEN det er ikke altid muligt for personalet altid at at holde begge øjne, hænder og ben på netop "dit" barn, der er altid ca. 10 andre børn, minimum, for den samme voksne at holde øjne, ben, og hænder på

Godt at pigen er fundet, og i god behold...

Anmeld

25. august 2011

LisaV

JulieE skriver:

Hvor er jeg bare enig!! Godt skrevet 

Enig, men børn er altså også meget forskellige. Jeg har to børn, og min ældste datter havde heller aldrig nogensinde kunne drømme om at kravle over hegnet, dengang hun gik bhv.  min yngste datter derimod er jeg fuldstændig overbevist om kunne finde på det, hvis chancen bød sig eller nogen lokkede hende til det  og det er bestemt ikke fordi hun aldrig har erfaret, at det kan være farligt at blive væk fra de voksne, ikke har fået det at vide e.lign. Hun er bare en hel anden personlighed og tager fx heller ikke et nej for gode varer hverken første, anden eller tredje gang, det bliver udtalt.

Anmeld

25. august 2011

JulieE

LisaV skriver:

Enig, men børn er altså også meget forskellige. Jeg har to børn, og min ældste datter havde heller aldrig nogensinde kunne drømme om at kravle over hegnet, dengang hun gik bhv.  min yngste datter derimod er jeg fuldstændig overbevist om kunne finde på det, hvis chancen bød sig eller nogen lokkede hende til det  og det er bestemt ikke fordi hun aldrig har erfaret, at det kan være farligt at blive væk fra de voksne, ikke har fået det at vide e.lign. Hun er bare en hel anden personlighed og tager fx heller ikke et nej for gode varer hverken første, anden eller tredje gang, det bliver udtalt.

Gætter på at svaret nok egentlig var til Wamse  Men ja, du ahr helt ret... der er stor forskel på børn og hvordan de vil gebærde sig i den givne situation 

Anmeld

25. august 2011

LisaV

mariamiss6 skriver:

Hegnet er i hvert fald IKKE skyld i at barnet er stukket af. I den institution jeg arbejder i har vi SLET IKKE noget hegn, og vi har aldrig haft børn der er stukket af.

Og vores ressourcer er præcis de samme som i alle andre institutioner, nemlig lig 0, på grund af nedskæringer og overbelægning.

MEN selvfølgelig må det ikke ske. Det skal dog siges, at nogle børn simpelthen bare er FOR opfindsomme. Og jeg tænker, at det her barn simpelthen har VILLET kravle over det hegn, og så gør de det altså bare før eller siden. Og jow, nogle børn er bare udspekulerede nok til at regne ud hvornår de kan slippe afsted med det.

I det gamle hus, hvo vores instituion lå, der var et stort hul i hegnet, og kun 1 barn fandt på at gå igennem det hul. Det samme barn fandt på, at man da bare kunne kravle op i et træ, og på den måde videre hen OVER hegnet, og ned på den anden side.

Dette barn gjorde det ene og alene af den grund at han ville se om han kunne, ikke for at stikke af. 
Og det ved jeg, fordi han SELV kravlede tilbage igen, uden at gå svinkeærinder på vejen.

Det ER selvfølgelig muligt at der har været mangel på opsyn med netop det barn der er forsvundet idag, men ingen ved hvorfor.

Hvis det er sket midt på dagen, eller sidst på dagen, så har der sikkert været mellem 2 og 4 voksne til alt mellem 50 og 70 børn, og lur mig, om ikke der nok skal have været´:

1 barn og 1 voksen inde og tisse/skifte tøj

x børn og 1 voksen igang med at løse en konflikt

x børn og 1 voksen lege/spille-aktiveret

1 voksen til at holde opsyn med resten af børnene.....

Sådan får man MEGET hurtigt brugt alt personalet op, og som i kan se, er 4 voksne bare for lidt til så mange børn. Desværre er det "forbudt" at ansætte flere.... 

Selvfølgelig er det forfærdeligt det sker, også fordi man ikke ved hvad der faktisk er sket, før man finder barnet. MEN det er ikke altid muligt for personalet altid at at holde begge øjne, hænder og ben på netop "dit" barn, der er altid ca. 10 andre børn, minimum, for den samme voksne at holde øjne, ben, og hænder på

Godt at pigen er fundet, og i god behold...

Præcis, hvis børn vil stikke af fra børnehaven, så kan det også sagtens lykkes for de mest kreative af slagsen uanset hvor meget opsyn, der bliver holdt. Derfor tangerer det også til en overreaktion, hvis man alene på den baggrund flytter sit barn. Mit yngste barn har fx været stukket af ud på børnehavens parkeringsplads. Det var en forælder, der lukkede hende ud ved et uheld.  Så inden man udnævner pædagogerne til kæmpeskurke bør man nok liiiige klappe hesten engang.

Anmeld

25. august 2011

LisaV

JulieE skriver:

Gætter på at svaret nok egentlig var til Wamse  Men ja, du ahr helt ret... der er stor forskel på børn og hvordan de vil gebærde sig i den givne situation 

Øhm, ja, det er muligt, jeg ikke får citeret korrekt  beklager

Anmeld

25. august 2011

JulieE

LisaV skriver:

Øhm, ja, det er muligt, jeg ikke får citeret korrekt  beklager

Helt ok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.