mariamiss6 skriver:
Hegnet er i hvert fald IKKE skyld i at barnet er stukket af. I den institution jeg arbejder i har vi SLET IKKE noget hegn, og vi har aldrig haft børn der er stukket af.
Og vores ressourcer er præcis de samme som i alle andre institutioner, nemlig lig 0, på grund af nedskæringer og overbelægning.
MEN selvfølgelig må det ikke ske. Det skal dog siges, at nogle børn simpelthen bare er FOR opfindsomme. Og jeg tænker, at det her barn simpelthen har VILLET kravle over det hegn, og så gør de det altså bare før eller siden. Og jow, nogle børn er bare udspekulerede nok til at regne ud hvornår de kan slippe afsted med det.
I det gamle hus, hvo vores instituion lå, der var et stort hul i hegnet, og kun 1 barn fandt på at gå igennem det hul. Det samme barn fandt på, at man da bare kunne kravle op i et træ, og på den måde videre hen OVER hegnet, og ned på den anden side.
Dette barn gjorde det ene og alene af den grund at han ville se om han kunne, ikke for at stikke af.
Og det ved jeg, fordi han SELV kravlede tilbage igen, uden at gå svinkeærinder på vejen.
Det ER selvfølgelig muligt at der har været mangel på opsyn med netop det barn der er forsvundet idag, men ingen ved hvorfor.
Hvis det er sket midt på dagen, eller sidst på dagen, så har der sikkert været mellem 2 og 4 voksne til alt mellem 50 og 70 børn, og lur mig, om ikke der nok skal have været´:
1 barn og 1 voksen inde og tisse/skifte tøj
x børn og 1 voksen igang med at løse en konflikt
x børn og 1 voksen lege/spille-aktiveret
1 voksen til at holde opsyn med resten af børnene.....
Sådan får man MEGET hurtigt brugt alt personalet op, og som i kan se, er 4 voksne bare for lidt til så mange børn. Desværre er det "forbudt" at ansætte flere....
Selvfølgelig er det forfærdeligt det sker, også fordi man ikke ved hvad der faktisk er sket, før man finder barnet. MEN det er ikke altid muligt for personalet altid at at holde begge øjne, hænder og ben på netop "dit" barn, der er altid ca. 10 andre børn, minimum, for den samme voksne at holde øjne, ben, og hænder på 
Godt at pigen er fundet, og i god behold...
Ja og tit så opfatter børnene hegnet som en udfordring som de lige skal se om det ikke kan lykkedes dem at finde en udvej selvom de er lukkede inde og selvom de egentlig ikke må..