Barn forsvundet fra børnehave i Haderslev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

wamse

LisaV skriver:

Enig, men børn er altså også meget forskellige. Jeg har to børn, og min ældste datter havde heller aldrig nogensinde kunne drømme om at kravle over hegnet, dengang hun gik bhv.  min yngste datter derimod er jeg fuldstændig overbevist om kunne finde på det, hvis chancen bød sig eller nogen lokkede hende til det  og det er bestemt ikke fordi hun aldrig har erfaret, at det kan være farligt at blive væk fra de voksne, ikke har fået det at vide e.lign. Hun er bare en hel anden personlighed og tager fx heller ikke et nej for gode varer hverken første, anden eller tredje gang, det bliver udtalt.

Helt enig, at der er forskel på børn, for jeg er ikke et sekund i tvivl om, at min ældste kunne have fundet på det også, men det får mig nu ikke til at kaste skylden på pædagogerne, for så var jeg vidende om, at mit barn ville kunne finde på det.  

Pædagogerne bør også kunne vise børn tillid til at de stoler på dem, ville ikke bryde mig om, hvis vi lavede institutioner, hvor børn var under konstant opsyn, det tror jeg ikke på fremmer selvstændigheden hos børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Bambii

mariamiss6 skriver:

Hegnet er i hvert fald IKKE skyld i at barnet er stukket af. I den institution jeg arbejder i har vi SLET IKKE noget hegn, og vi har aldrig haft børn der er stukket af.

Og vores ressourcer er præcis de samme som i alle andre institutioner, nemlig lig 0, på grund af nedskæringer og overbelægning.

MEN selvfølgelig må det ikke ske. Det skal dog siges, at nogle børn simpelthen bare er FOR opfindsomme. Og jeg tænker, at det her barn simpelthen har VILLET kravle over det hegn, og så gør de det altså bare før eller siden. Og jow, nogle børn er bare udspekulerede nok til at regne ud hvornår de kan slippe afsted med det.

I det gamle hus, hvo vores instituion lå, der var et stort hul i hegnet, og kun 1 barn fandt på at gå igennem det hul. Det samme barn fandt på, at man da bare kunne kravle op i et træ, og på den måde videre hen OVER hegnet, og ned på den anden side.

Dette barn gjorde det ene og alene af den grund at han ville se om han kunne, ikke for at stikke af. 
Og det ved jeg, fordi han SELV kravlede tilbage igen, uden at gå svinkeærinder på vejen.

Det ER selvfølgelig muligt at der har været mangel på opsyn med netop det barn der er forsvundet idag, men ingen ved hvorfor.

Hvis det er sket midt på dagen, eller sidst på dagen, så har der sikkert været mellem 2 og 4 voksne til alt mellem 50 og 70 børn, og lur mig, om ikke der nok skal have været´:

1 barn og 1 voksen inde og tisse/skifte tøj

x børn og 1 voksen igang med at løse en konflikt

x børn og 1 voksen lege/spille-aktiveret

1 voksen til at holde opsyn med resten af børnene.....

Sådan får man MEGET hurtigt brugt alt personalet op, og som i kan se, er 4 voksne bare for lidt til så mange børn. Desværre er det "forbudt" at ansætte flere.... 

Selvfølgelig er det forfærdeligt det sker, også fordi man ikke ved hvad der faktisk er sket, før man finder barnet. MEN det er ikke altid muligt for personalet altid at at holde begge øjne, hænder og ben på netop "dit" barn, der er altid ca. 10 andre børn, minimum, for den samme voksne at holde øjne, ben, og hænder på

Godt at pigen er fundet, og i god behold...

Ja og tit så opfatter børnene hegnet som en udfordring som de lige skal se om det ikke kan lykkedes dem at finde en udvej selvom de er lukkede inde og selvom de egentlig ikke må..

Anmeld

25. august 2011

Mor-til-asta-09

er der nogle der har et link til det i snakker om?? kan ikke finde på nettet

Anmeld

25. august 2011

Mi

wamse skriver:

Jeg synes sgu også at vi som forældre har et ansvar i at lære vores børn, at det ikke er okay at kravle over hegnet. Hånden på hjertet, så ville min datter aldrig gøre det, for hun har nemlig set andre børn gøre det, og hun valgte at hente pædagogerne. 

Jeg synes simpelthen det er for let at sidde og pege fingre af personalet, for ingen pædagog ønsker da at et barn forsvinder, men med de resourcer vi har i dag, så kan der bare ikke være den personale som mange af os synes er nødvendigt. 

Helt enig. Hvis det skal udgåes så skal alle træer og krat på legepladserne fjernes, så man kan se hele legepladen hele tiden fra alle steder på legepladsen, og pædagogerne må ikke fordybe sig med børnene, for de skal hele tiden stå og have overblik over legepladsen.

Jeg har arbejdet i en børnehave hvor hegnet var over to meter højt, og begge døre var altid låst. Alligevel var der børn som kom over hegnet, heldigvis over på marken og de gik aldrig væk.

Men det bliver nogle pænt kedelige legepladser og nogle pænt inaktive pædagoger vi skal have, hvis det aldrig må ske.

Men jeg må også sige, at de børn som jeg har oplevet stikker af fra institutionerne, godt kunne have lært at overholde reglerne hjemmefra, for så stak de ikke af.

Anmeld

25. august 2011

Mi

mariamiss6 skriver:

Hegnet er i hvert fald IKKE skyld i at barnet er stukket af. I den institution jeg arbejder i har vi SLET IKKE noget hegn, og vi har aldrig haft børn der er stukket af.

Og vores ressourcer er præcis de samme som i alle andre institutioner, nemlig lig 0, på grund af nedskæringer og overbelægning.

MEN selvfølgelig må det ikke ske. Det skal dog siges, at nogle børn simpelthen bare er FOR opfindsomme. Og jeg tænker, at det her barn simpelthen har VILLET kravle over det hegn, og så gør de det altså bare før eller siden. Og jow, nogle børn er bare udspekulerede nok til at regne ud hvornår de kan slippe afsted med det.

I det gamle hus, hvo vores instituion lå, der var et stort hul i hegnet, og kun 1 barn fandt på at gå igennem det hul. Det samme barn fandt på, at man da bare kunne kravle op i et træ, og på den måde videre hen OVER hegnet, og ned på den anden side.

Dette barn gjorde det ene og alene af den grund at han ville se om han kunne, ikke for at stikke af. 
Og det ved jeg, fordi han SELV kravlede tilbage igen, uden at gå svinkeærinder på vejen.

Det ER selvfølgelig muligt at der har været mangel på opsyn med netop det barn der er forsvundet idag, men ingen ved hvorfor.

Hvis det er sket midt på dagen, eller sidst på dagen, så har der sikkert været mellem 2 og 4 voksne til alt mellem 50 og 70 børn, og lur mig, om ikke der nok skal have været´:

1 barn og 1 voksen inde og tisse/skifte tøj

x børn og 1 voksen igang med at løse en konflikt

x børn og 1 voksen lege/spille-aktiveret

1 voksen til at holde opsyn med resten af børnene.....

Sådan får man MEGET hurtigt brugt alt personalet op, og som i kan se, er 4 voksne bare for lidt til så mange børn. Desværre er det "forbudt" at ansætte flere.... 

Selvfølgelig er det forfærdeligt det sker, også fordi man ikke ved hvad der faktisk er sket, før man finder barnet. MEN det er ikke altid muligt for personalet altid at at holde begge øjne, hænder og ben på netop "dit" barn, der er altid ca. 10 andre børn, minimum, for den samme voksne at holde øjne, ben, og hænder på

Godt at pigen er fundet, og i god behold...

Dejligt at høre at det kan fungere uden hegn. Den børnehave mine piger gik i, og som vi også håber den yngste skal i er der hegn, men lågen er ikke låst. Døren ind til institutionen er også en helt alm dør, som børnene kan lukke op. Og når de er på krat en uge af gangen hver måned så er der intet hegn. Vi har aldrig oplevet problemer med det.

Anmeld

25. august 2011

LinLin

Åh altså!

Jeg stak faktisk selv af fra min børnehave dengang jeg gik i sådan een! Hegnet var nok 1½m, men min ven Emil og jeg kunne sagtens kravle over... Tror vi gjorde det en 3-4 gange - indtil vi en dag rendte ind i min far

Så jeg ved ærligt talt ikke hvad man kan gøre... Pigtråd er nok lige i overkanten

Anmeld

25. august 2011

twinboys

LisaV skriver:

Nu bor jeg selv i byen og har intet hørt, derfor har jeg lige siddet og  tjekket diverse webaviser, og der står heller ingenting???

Derfor kan det selvfølgelig sagtens være rigtigt, jeg undrer mig bare

Jeg er normalt ikke aktiv herinde, men blev lige spurgt om min datter var hjemme i god behold på FB, og det må jo heldigvis konstatere, at hun er....

Jeg ved, at der i vores inst. da vores ældste datter gik der var 3 børn, for hvem det lykkedes at forcere hegnet vha. nogle mælkekasser mv.

Det var bestemt ikke pga. manglende opsyn, generel pædagogisk inkompetence. Det MÅ ikke ske, men det kan ske selv i den bedste institution.

Derfor synes jeg det er en overreaktion straks at flytte sit barn, med mindre det fx er sket flere gange eller, der vitterligt har været tale om bevidst manglende opsyn.

Men, det også bare behovet for ekstra hænder, når den slags sker, selvom vores "kære" socialminister hævder, at der ikke er skåret i personaleressourcerne ude omkring.

Ps.

For nogen tid siden huserede der på fb en historie, hvor man advarede folk mod en potentiel krænker, som havde antastet nogle småpiger i Vojens. En lign. historie blev sat i gang i Sønderborg-området. Det var en and.

Dette her er / var ingen AND

Anmeld

25. august 2011

LisaV

twinboys skriver:

Dette her er / var ingen AND

Hvilken inst. handler det om??? Det virker bare temlig drastisk at flytte sit barn prompte. Det ville jeg kun gøre, hvis det stod soleklart, at pædagogerne havde forsømt deres opsynspligt. Jeg kender mange pædagoger, og spørger man dem er deres værste mareridt netop at miste et barn, mens det er i deres varetægt, derfor føler jeg mig også fuldstændig overbevist om, at ingen normaltfungerende pædagog ville "gøre et barn væk" med vilje". Men, det kan ske, og det sker desværre, men det er nu første gang, jeg hører om, at det er sket i en daginst. i Haderslev i de 12 år, jeg har boet i byen. Heldigvis!

Anmeld

25. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Godt at høre hun er fundet ! Sikker noget ellers ! Har selv været i VS lige op af en BH og når man kommer der ind sidder pædagogerne og laver klip og klister inde på stuen, ALENE, imens bærnene er ude og lege og køre hinanden over og smadre hinanden ol ! Der er altid grædende børn der over kan man se og høre fra VS af ! ikk en skid opsyn gør de.

En anden BH som min lillebror gik i da han var lille fik han stukket af fra og stod så der hjemme pludselig !  De mente ikke de kunne have gjort noget for det skulle undgåes, men jo bedre opsyn?? Hva får de deres penge for.. Sådan ting burde over landsplan ikke ske så tit som det gør, og allerhelst SLET IKKE, så hellere sætte 3 M højt hegn og og ti porte ind til BH?? !

Anmeld

25. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Haha der skulle have stået TO porte ind til BH; men ja, TI porte ville da heller ikke gøre noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.