Barn forsvundet fra børnehave i Haderslev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

cnmigo

I min datters børnehave er der INTET hegn - så hvis det var kunne alle ungerne bare smutte.

der er markeret med røde malingpletter på stene og træer rundt omkring, hvor de må gå til - og det forstår de altså godt.

Selvfølgelig er der altid nogen der skal forsøge hvor grænsen går med de voksne, og jeg ved også at vores nabos søn har haft været rendt hjem og leget på terrassen + en anden har været gået i skoven (skov/naturbørnehave)

Det SKER altså desværre, men man KAN jo ikke have øjnene på alle 80 børn på én gang, det er ikke fysisk muligt.

Vi bor MAX 10m fra børnehaven - fra vores hæk til børnehavens indgang, så jeg har været "forberedt" på at vores datter evt, kunne finde på at rende hjem, især fordi hun ved jeg går hjemme på barsel.

Én gang har hun kommet hjem og fortalt mig at hun ville gå hjem, men at de voksne havde "fanget" hende også sagt det var "forbudt". Det tog vi en god snak om - datter/forældre - og hun forstod godt at det var mindre smart og kunne være rigtig farligt...

Så nogengange ER det altså også forældrene som skal være med til at forklare at nogle ting bare ER forbudte og vildt farlige og måske derved forebygge disse "flugter".

Selvfølgelig skal børnehaven have styr på ungerne, men der går vel ingen skår af, at man snakker med sit barn og forklarer faren ved biler, mennesker, skove osv...??

Syntes alt for mange forældre fralægger sig ethvert ansvar for børneopdragelse og STRAKS råber vagt i gevær når der sker noget i det offentlige rum...

Når det så er sagt ville jeg personligt også blive vildt hysterisk og bange hvis jeg oplevede det - meeeen ligefrem at flytte mit barn pga. en fejltagelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

LinLin

**Stolt Mor<3** skriver:

Godt at høre hun er fundet ! Sikker noget ellers ! Har selv været i VS lige op af en BH og når man kommer der ind sidder pædagogerne og laver klip og klister inde på stuen, ALENE, imens bærnene er ude og lege og køre hinanden over og smadre hinanden ol ! Der er altid grædende børn der over kan man se og høre fra VS af ! ikk en skid opsyn gør de.

En anden BH som min lillebror gik i da han var lille fik han stukket af fra og stod så der hjemme pludselig !  De mente ikke de kunne have gjort noget for det skulle undgåes, men jo bedre opsyn?? Hva får de deres penge for.. Sådan ting burde over landsplan ikke ske så tit som det gør, og allerhelst SLET IKKE, så hellere sætte 3 M højt hegn og og ti porte ind til BH?? !

Nej, pædagoger sidder KUN og drikker kaffe og klippe-klistrer alene!  Vi lukker bare børnene ud på legepladsen - alene - og går så ind på personalestuen og venter på at børnene bliver hentet igen så vi kan komme hjem - så må børnene ellers klare sig selv!

Anmeld

26. august 2011

linemus

Det kan altså også ske den anden vej rundt. Vores søn stod op en morgen som 4-årig, gik ud af terassedøren i nattøj og sko, gik op i børnehaven, hentede en pind i sit skab, og var på vej hjem, da han blev samlet op af en anden forælder.

Børnehaven ringede og vækkede mig og fortalte, at en forælder havde set en dreng, der lignede ham, men jeg afviste det med, at vi jo ikke engang var stået op. Da jeg så tjekkede hans seng, som var tom, fik jeg tralvt, men jeg nåede kun lige ud på vejen, da forælderen kom kørende med ham. Heldigvis bor vi i en lille by, med én "stor" vej, han skulle over, men var han gået i andre retninger, kunne det være gået helt galt (stor vej el. havn). Han fortalte forøvrigt stolt, hvor omhyggelig han havde været med at stoppe op og kigge sig for, inden han gik over vejen

Anmeld

26. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

DAs mor skriver:

Nej, pædagoger sidder KUN og drikker kaffe og klippe-klistrer alene!  Vi lukker bare børnene ud på legepladsen - alene - og går så ind på personalestuen og venter på at børnene bliver hentet igen så vi kan komme hjem - så må børnene ellers klare sig selv!

Som sagt har selv været i en VS og tit når man kom ind i BH var det sådan det stod til og det var noget som vi snakkede om personalet imellem i VS da det ikke er acceptabelt

Anmeld

26. august 2011

Solstråle2011 skriver:

Som pæd. kan man nu godt blive en anelse provokeret af dit indlæg Hvis vi GØR vores arbejde..??!!... Nogle gange ville jeg ønske at alle Jer, både forældre, politikerer osv. som ikke tror på at vi faktisk gør vores arbejde fordi vi VIL, kunne komme ud og være bare én dag i en institution.. Så ku det være I fik en anden indsigt

Ja der er brodne kar i institutionerne rundt omkring, men der har efterhånden været SÅ MANGE debatter omkring pædagoger og at vi "bare" sidder og drikker kaffe, ikke holder øje, snakker privat osv. og det kan godt tænde mig lidt af, især når man som ung pæd. faktisk brænder for sit job!!

Hmm ha jo selv været i brancen? kan ikke se hva dit problem er? da jeg arbejdede i VS var det sku os skide hårdt rbejde, men afdelingen ved siden af, altså BH de lavede en masse andet end at tage sig af børnene.. Så jeg har skam selv været inde for murene, er ikke bare en tilfældig fordom forældre, siger hvordan det var i DEN BH og i minn lillebrors børnehave for år tilbage, koldt vand i blodet Jeg skifter nu til SOSH og ja man bliver da sødt af fordomme på begge arbejds pladser om faget, og det er ikke sjovt, men jeg er skam ikke en af dem med fordomme om BH da jeg selv har været som pædagog??

Anmeld

26. august 2011

AndreasMor84

Hmm ha jo selv været i brancen? kan ikke se hva dit problem er? da jeg arbejdede i VS var det sku os skide hårdt rbejde, men afdelingen ved siden af, altså BH de lavede en masse andet end at tage sig af børnene.. Så jeg har skam selv været inde for murene, er ikke bare en tilfældig fordom forældre, siger hvordan det var i DEN BH og i minn lillebrors børnehave for år tilbage, koldt vand i blodet Jeg skifter nu til SOSH og ja man bliver da sødt af fordomme på begge arbejds pladser om faget, og det er ikke sjovt, men jeg er skam ikke en af dem med fordomme om BH da jeg selv har været som pædagog??

Vidst meget fint du skifter branche, sådan som du taler til folk

Lyder nu ellers til du har en del fordomme sådan som du omtaler pæd. i et af dine tidligere indlæg..

Anmeld

26. august 2011

Solstråle2011 skriver:

Lyder nu ellers til du har en del fordomme sådan som du omtaler pæd. i et af dine tidligere indlæg..

Har da ingen fordomme Siger bare at min lillebror stak af fra sin BH og nabo BH til den VS jeg var i opførte dig sådan.

Siger at HVIS pædagoger ikke gør deres arbejde ordenligt og der ikke er råd til flere så er højt hegn bedre end børn som stikker af og resikere at blive kørt ned og kidnappet.

Anmeld

26. august 2011

Solstråle2011 skriver:

Og der hvor jeg var stak børnene tit ind til VS over hegnet også , så vi i VS måtte hive fat i BH og selv føre børnene tilbage igen.

Anmeld

26. august 2011

LinLin

**Stolt Mor<3** skriver:

Du lyder på ingen måde som en pædagog for mig

Anmeld

26. august 2011

DAs mor skriver:

Du lyder på ingen måde som en pædagog for mig

hihi ej men jeg synes os der er forskelv på arbejde og så når man sidder på en debat side på nettet hvor tingene netop går ud på at få råd, vejledning, hyggesnak, dele ting, diskutere emner - nogle gange være meget uenig ol , så måske jeg var anderledes in real

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.