Anonym skriver:
Kæresten og jeg har kendt hinanden i 5 år , vi skændtes sjældent .
De første par år var det virkeligt hedt , hede romantiske sms er , dejlig omsorg og sexliv.
Fra den ene dag til den anden stoppede de dejlige sms er fra hans side , alle de dejlige berøringer og initiativ til sex 
Det daglige god dag kys når han kommer hjem fra job er den eneste tæt hed vi har .
Skriver han en sms om noget vi skal huske afslutter han den altid med jeg elsker dig .
På vores 5 års dag kom han hjem med flere blomster ??
Jeg gider ikke mere være den der lægger op til sex
Lovede mig selv for nogen uger siden at jeg ville vente og se hvornår han gjorde noget , der sker intet .
Har prøvet at tale med ham , spurgt hvad der er galt med mig ?
Efter megen tid siger han , jeg syntes du er lækker ? Han kan ikke engang sige , jeg elsker dig ,
Har spurgt ham flere gange hva pokker der trykker ham , han føler ikke han er et sexuelt objekt siger han ???
Hader ham for tiden , føler mig grim og ulækker 
Overvejer at få mig en elsker ..
Hva tror i når i læser dette ? Har han mistet interessen for mig ?
Jeg er ked af at høre hvordan du har det, men lad mig lige spørge; hvordan vil det hjælpe jeres forhold/nærhed hvis du tager en elsker?
Det vil jo bare blive en slags hævn over for din kæreste, og ja, du vil få sex, men du vil ikke få det fra den person du elsker og ønsker det fra. Så vil det være mere fair og respektfuldt at gå fra ham...
Jeg tror langt de fleste par oplever det du gør; at man ikke har samme nærhed som i starten af forholdet; nyforelskelsen er væk og det bliver hverdag på godt og ondt.
Alle kan få perioder med "lavvande" hvor sexlivet måske bliver rutine eller bare en sjældenhed, og selvom det er surt, så er det jo ganske naturligt. Det samme kan jo ske for dig, selvom du måske ikke lige tror det; du kan sikkert også ramme en periode hvor du ikke føler dig oplagt og ikke har lyst til sex.
Men jeg forstår dine følelser og det er surt når det går ud over din selvtillid. Mit bedste råd vil være at blive ved med at snakke om det og overvej om det er noget du vil kunne leve med i et forhold, for den "døde periode" kan desværre vare længe (især hvis man ikke snakker det igennem).
Men en elsker? Nej, det vil kun få dig til at føle dig som en dårlig person og skubbe din kæreste længere væk; hvis forholdet skal ødelægges, så afslut det i det mindste på en ordentlig måde