Ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

Muhmi

Muhmi skriver:

Du skal bare vende det døve øre til dem der siger sådan noget... Det er noget værre pjat at sætte i hovedet på dig! Du skal nok kunne amme, det kræver arbejde, men det skal nok komme... Selvfølgelig er der nogle der ikke kan, men det er altså ikke særlig mange.. I skal bare sørge for at få en god start på tingene og så burde det komme helt af sig selv

Forresten så ja... Jeg ammer stadig... Det har til tider været hårdt, fordi man er så sensitiv, som man er efter man har født og så tror man at man ikke har mælk nok og ditten og datten... Men jo, der har været mere end rigeligt mælk til min prins og han er 4 mdr. gammel nu... Jeg har ikke tænkt mig at stoppe før han enten selv siger fra eller jeg ikke har mere... Dog kun til han er 8 mdr. (Det er min personlige grænse) Bare tro på dig selv og du skal VILLE det, selvom det følels skørt i starten og måske kan gøre lidt ondt... Vi er jo ikke vant til at der sidder en og sutter så intenst på vores bryster, så det tager lidt tid at vende sig til... Men det bliver klart bedre og meget mere hyggeligt og dejligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Ciss

**Stolt Mor<3** skriver:

Ja selvf.!  Mener man hvis man vælger at blive mor eller bliver det, har pligt til I DET MINDSTE at forsøge, over længere tid eller suplere hvis det abselut ikke går så godt og mælken ikke kommer- jo mere man ammer jo bedre sætter det igang, så man må endelig ikke opgive .

Hva gjorde man ikke i gamle dage, vi er idag alt for forvent med at så er der bare nødløsninger som erstatning osv, og især de unge falder af på den med amning (Er selv ung, blev gravid som 16 årig- fødte og blev mor første gang som 17 årig, men jeg kan skam godt tale dårligt om visse ting alligevel)..

Man skal se på det sådan at hvis man ikke GIDER eller ikke vil forsøge eller giver hurtigt op, eller VÆLGER bevidst at få lavet bryster FØR man har fået børn (i mit hoved er det egoistisk-man kan vente-vil jeg os selv gøre) så er man selv uden om det og det går ud over barnet, og det skal ikke komme som en udskyldning fra de folk som gør en af de ting, for i den virkelige verden er det = et dødt barn hvis man ikke ammer - Nu er der så kommer erstatninger, MEN det er der problemet er, for så kan folk pluuuudslig ikke amme trods folk i gamle dage sagtens kunne, da de ved der er alternativer nu til dags.

Jeg ammede FULDT ud, uden mit barn smagt andet til hun var 6½ måned (udover vand fra 4 mdr) og SÅ SMÅT smagte hun ting og sager, og sammenlagt ammede jeg til hun var 1 ½ ÅR-

Nr to barn er blevet fuldt ammet indtil nu og hun er 7 mdr nu og skal smage grød og mos osv, og jeg skal ikke amme meget længere, da man er meget bundet, men bare man i det mindste har ammet til barnet er 6 mdr for at afhjælpe evt allergi! ! Så sådan er mit syn på det

Go Dag

Beklager, men jeg er nødt til at kommentere denne her....

Der har ALTID været nogen, som ikke kunne amme/ikke fik det til. Sikkert af forskellige grunde lige som i dag.

Deraf ordet "amme". Min oldemor fik 6 børn, men klarede kun at amme de to ældste. De fire yngste måtte en anden amme.

Og mange i historien har prøvet sig med havreafkog og diverse til erstatning for morsmælken - og mange er det lykkedes med også, selvom det langt fra har været en optimal start i livet.

Der kan være mange grunde til at folk ikke lykkes med ammingen, og mange er rigtig kede af det og det er et virkelig sårt punkt, så jeg tror ikke, det er nødvendigt, at forsøge at give folk ekstra dårlig samvittighed på denne måde.

Fint at du havde det godt med ammingen - bare ikke døm folk så hårdt, hvis de ikke har haft det samme held.

Anmeld

16. august 2011

Isabella_mor

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

sikke noget fis at folk siger det til dig.

det handler bare om vilje og koncentration.. og smertestillende...

ALLE kan amme hvis de virkelig vil..

jeg ammede i 3 måneder. og valgte selv at stoppe... og det er jeg glad for at jeg gjorde... jeg var glad for at amme og jeg er glad for at han blev ammet i starten og fik en god start... og jeg er glad for at jeg stoppede med det.. 

Anmeld

16. august 2011

hekran

Jeg har godt nok stemt ja, men sandheden er, at jeg kun ammede vores ældste søn i få dage og vores anden søn i 5 uger. Vores tredje og sidste barn ammer jeg stadig Hun er over 2 måneder nu og det går rigtig godt med at amme hende. Endelig lykkedes det! Alle gode gange tre...

Anmeld

16. august 2011

Trolde_mor

Jeg har stemt blankt, da jeg forsøgte at amme og havde mælk nok. Men det var for smertefuldt idet Kian havde for jort tungebånd og der ikke var nok at klippe i. Så han kunne slet ikke få fat og kunne derfor suge sig fat, ryge af, suge sig fast, ryge af... i en ½-1½ time og da han så vågnede igen var han jo stadig sulten da han jo ikke havde fået nok, og så hoppede han på igen

Ville bare SÅ gern amme, men det må blive med den næste Fik dog nogle gode ammeoplevelser, hvilket jeg er noget så glad for Det er bare SÅ hyggeligt at amme

Håber amningen kommer til at gå super godt hos dig og den lille

Anmeld

16. august 2011

Trolde_mor

Fejl

Anmeld

16. august 2011

Bryndis

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

Med den første ammede jeg i 3 uger hvor jeg så fik alt for ondt til at fortsætte.
Med den anden ammede jeg indtil han blev 7 mdr. Og jeg ville ønske at jeg kunne have gjort det i længere tid med lillemanden gad ikke rigtig mere

Men man skal passe på med at sige 'jeg SKAL bare amme' 'det SKAL bare gå godt' osv... For er man for ivrig så kan det nemlig godt gå galt.

Stort set alle er bygget til at skulle kunne amme. Jeg tror bare det kommer lidt an på viljestyrken.

Og grunden til at jeg ikke ammede i længere tid med den første var fordi jeg ikke var klar over at det gjorde SÅ ondt. Så det kom som et rigtig chok og derfor gav jeg op. Men anden gang var jeg forberedt og der lykkedes det

Anmeld

16. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Ciss skriver:

Beklager, men jeg er nødt til at kommentere denne her....

Der har ALTID været nogen, som ikke kunne amme/ikke fik det til. Sikkert af forskellige grunde lige som i dag.

Deraf ordet "amme". Min oldemor fik 6 børn, men klarede kun at amme de to ældste. De fire yngste måtte en anden amme.

Og mange i historien har prøvet sig med havreafkog og diverse til erstatning for morsmælken - og mange er det lykkedes med også, selvom det langt fra har været en optimal start i livet.

Der kan være mange grunde til at folk ikke lykkes med ammingen, og mange er rigtig kede af det og det er et virkelig sårt punkt, så jeg tror ikke, det er nødvendigt, at forsøge at give folk ekstra dårlig samvittighed på denne måde.

Fint at du havde det godt med ammingen - bare ikke døm folk så hårdt, hvis de ikke har haft det samme held.

Vil ikke få nogen til at få det dårligt, men det handler IKKE om held ! ! Det var for mig  ETTT SMETREHELVEDE ! I 2 måneder i træk var det SÅÅ smertefuld så man skulle tro det var løgn-tiden efter det lidt mindre smerte, det var værre end at føde, meget værre, sad og knuede mig til datteren og krummede tær med lukkede øjne og kunne tude og havde lyst til at bryde sammen og brøle hver gang , kunne ikke gå i bad og få vand på mig uden en ulidelig smerte eller tørre mig, ligge eller tage tøj på, intet, men Amning Er Hårdt Arbejde ! ! Har os begge gange haft brystbetændelse det er forfærdeligt og må på penselin kur og trods smerter af helved til skal man amme videre og malke ud ! 

Og vil man det her barn så skal man sku os kæmpe for det , og hvis du læser hvad jeg siger lyder det meget som om du misforstår det jeg skriver, det gør folk tit når noget rammer dem personligt, så læser de det de vil.

Siger ikke man skal amme og man er en dårlig mor hvis ikke man gør f.eks. Nej siger at det er for dårligt hvis man ikke PRØVER, hvis man giver lyn hurtigt op, hvis man er dum nok til at få lavet patter og få børn nogle år efter og komme med undskydningen, "jamen jeg kan ikke amme pga jeg havde så dårlig selvtillid med min krop at jeg bare MÅTTE få større bryster her og nu og ikke kunne vente og lave om på rækkefølgen, thi hi". Hvordan kan man sætte det hørere end sit evt kommende barn-'

Men du må ikke tro jeg siger man er dårlig mor hvis man ikke ammer, eller jeg vil få folk til at få dårlig somvittighed eller blive kede af det, for det er ikke meningen, men de folk derude som bevidst før barnet kommer til verden fravælger det er nogle idioter i min verden.. Og jeg havde det bestemt IKKE nemt med at amme pga smerter og dvc, men ja valgte at få børn og det følger med, fik tilmed revnede brystvorter, som blødte, huden røj af pga det døde hud, prøvede alle mulige og umulige ammemåder ja og tilsidst var den der, det har aldrig været smerte FRIT at amme ,  heller ikke her med nr 2 barn, men sådan er det og man må gøre hvad der er bedst for barnet, barnet er nr 1..

Anmeld

16. august 2011

Den lykkelige

Jeg ammede kun de første max 14 dage.. Men ikke fuldt ud.. hun fik mme ved siden af.. det fungerede bare aldrig for os..
Vil bare sige til dig at jeg sagtens kan forstå du gerne vil kunne amme.. men hvis du ikke kan så må du for guds skyld ikke gå ned pga det.. Gjorde jeg og endte ud i jeg bare var så ked og ikke kunne nyde at jeg var blevet mor overhovedet..
Masser af held og lykke

Anmeld

16. august 2011

Ansemusen

Jeg ammede, havde sindssygt meget mælk altid - Thias kunne dårligt følge med, fordi det løb så hurtigt til. Men det gjorde allerhelvedes ondt det første lange stykke tid, så jeg brugte suttebrikker for at tage liddt af smerterne og for at Thias kunne få bedre fat. Det fungerede rigtig fint for mig. Jeg øvede lidt uden engang imellem, når ikke det gjorde så ondt, og efter måske 4 måneder stoppede jeg helt med at bruge dem. min mælkeproduktion gik ikke ned af det overhovedet, som nogle ellers siger at den kan.

Har en veninde, som fra start af har kæmpet med ikke at have mælk nok. Så hun supplerer med MME.

De fleste kan amme og har mælk nok, men nogle få kan ikke få gang i det ordentligt. Men hvorfor skulle du ikke høre til den største gruppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.