Ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

Ansemusen

**Stolt Mor<3** skriver:

Hmm ja lige præcis, men folk som uden grund andet end at de bare vil være frie og kunne feste og få barnet passet og overnatte fra dag 1 af behandler ikke deres barn ordenligt, så er det dem selv de tænker på først og fremmest, go det er jo regl nr 1 når man snakker børn, sæt barnet i første række og så dig selv, har man et misbrug seksuelt bag sig eller anden skrækkelig ting er det forståeligt, det er heller ikke de folk vi snakker om idag, det hører vist til et andet sted, men folk som vil fortsætte deres liv som før de fik børn og spiser barnet af med en køretur over til mormor, noget flaske værk og så afsted i byen og paaartyy ! niksen i min verden-.

Nej det er bestemt ikke i orden - på ingen måde! Disse mennesker skulle desværre nok have ventet med at få et barn eller ikke have fået barn overhovedet.
Men som jeg læser det du skriver, har det ikke som sådan noget at gøre med amning, men med om man sætter sit barn først! Og det kan man netop også gøre ved at stoppe med at amme. Hvis fx. ens barn ikke tager nok på, eller det skal spise 24/7, fordi mælken ikke mætter nok, så barnet ikke får sovet nok osv. Så er det bedre for barnet med erstatning. Der kan man jo omvendt være en egoistisk mor lige på det punkt og tænke på sig selv fremfor barnet og fortsætte amning, fordi man selv ikke har lyst til at slippe den.

Så jeg læser dine indlæg mere som et udtryk for din harme over forældre, som ikke formår at sætte deres børns behov før sine egne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Ansemusen

132319 skriver:

Ja, jeg ammede begge mine unger.

Den store i 8 måneder, så sagde han selv fra.

Min datter ammer jeg endnu (Suk...) Hun er 11 måneder og er vanvittig afhængig af de babser

Jeg har altid sagt at jeg MAX skulle amme et år, men om jeg får hende med på den idé, når hun bliver 1 år om 3 uger, ved jeg sgu ikke

Og det med at alle kan amme! Jamen altså, noget vrøvl! Mere har jeg vist ikke sige til det

Tror du ikke bare at det er at tage kampen op med hende? Stoppe helt eller gå over til flaske..?

Jeg trappede ned med brystet til jeg kun ammede morgen og aften, og så byttede jeg amningen ud med flaske og gik ned til kun aften flaske og så stoppede vi med den uden problemer.

Det er selvfølgelig slet ikke alle som vil acceptere det så let. Men min erfaring er, at hvis man er konsekvent og tror på det man gør, så tager det ikke mange dage før barnet har accepteret de nye omstændigheder. Men det kræver selvfølgelig at man som forældre har overskudet til det, også om natten. Og det kan jo være rigtigt svært, hvis man er træt træt træt!

Anmeld

16. august 2011

132319

Ansemusen skriver:

Tror du ikke bare at det er at tage kampen op med hende? Stoppe helt eller gå over til flaske..?

Jeg trappede ned med brystet til jeg kun ammede morgen og aften, og så byttede jeg amningen ud med flaske og gik ned til kun aften flaske og så stoppede vi med den uden problemer.

Det er selvfølgelig slet ikke alle som vil acceptere det så let. Men min erfaring er, at hvis man er konsekvent og tror på det man gør, så tager det ikke mange dage før barnet har accepteret de nye omstændigheder. Men det kræver selvfølgelig at man som forældre har overskudet til det, også om natten. Og det kan jo være rigtigt svært, hvis man er træt træt træt!

Hun har fået flaske om aftenen i en periode men den vil hun ikke røre mere Stædige asen!

Hun spiser ikke ret meget almindelig mad, i vuggestuen spiser hun intet en hel dag

Hun er meget sensitiv, så jeg tror at amningen er en tryghed -Derfor tror jeg at jeg bliver nød til at rykke min egen personlige grænse til 1½ år, selvom jeg virkelig gerne ville være fri for den amning

Anmeld

16. august 2011

Ansemusen

132319 skriver:

Hun har fået flaske om aftenen i en periode men den vil hun ikke røre mere Stædige asen!

Hun spiser ikke ret meget almindelig mad, i vuggestuen spiser hun intet en hel dag

Hun er meget sensitiv, så jeg tror at amningen er en tryghed -Derfor tror jeg at jeg bliver nød til at rykke min egen personlige grænse til 1½ år, selvom jeg virkelig gerne ville være fri for den amning

Så er hun jo heller ikke et af de 'normale' børn, som kan tåle at blive presset lidt før de helt er klar. Hvert 5. barn fødes jo sensitivt, så det er bare rigtig godt at du tager hensyn til det

Anmeld

16. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Ansemusen skriver:

Nej det er bestemt ikke i orden - på ingen måde! Disse mennesker skulle desværre nok have ventet med at få et barn eller ikke have fået barn overhovedet.
Men som jeg læser det du skriver, har det ikke som sådan noget at gøre med amning, men med om man sætter sit barn først! Og det kan man netop også gøre ved at stoppe med at amme. Hvis fx. ens barn ikke tager nok på, eller det skal spise 24/7, fordi mælken ikke mætter nok, så barnet ikke får sovet nok osv. Så er det bedre for barnet med erstatning. Der kan man jo omvendt være en egoistisk mor lige på det punkt og tænke på sig selv fremfor barnet og fortsætte amning, fordi man selv ikke har lyst til at slippe den.

Så jeg læser dine indlæg mere som et udtryk for din harme over forældre, som ikke formår at sætte deres børns behov før sine egne!

Nej det er som sådan bare det som har fået mine øjne op og gjort mig mere opmærksom, mine børn har altid og jeg med fået ros til skygerne af SP og læger pga alt og deres perfekte vægt som altid lå præcis på linien og bare fulgte der ud af, og selvf skal man ikke sulte sit barn, så læser du os mellem linierne, det var dog utrooligt.. Barnet først og fremmest, og går amning ikke er der ikke noget at gøre så må erstatning tage over ! ! MEN har man INGEN grund udover dårlige grunde som fest, bryst operationer 2 dårlige dage med amning ell så er man ikke klar til sit ansvar, og det handler i bund og grund IKKE kun om hva jeg ser rundt omkring, men hører mere og mere folk på forums som ikke giiider amme, og den er jeg træt af, og er træt at fordommene om unge forældre er dovne og ikke gider amme, er selv ung mor, blev gravid som 16 årig og fødse som 17 årig, og ingen skulle sætte mig i den boks i hvert fald   Men nej handler ikke om folk langt ude i familien som jeg ser gøre forkerte ting, men udtalelser i tv, forums ol.

Anmeld

16. august 2011

132319

Nej det er som sådan bare det som har fået mine øjne op og gjort mig mere opmærksom, mine børn har altid og jeg med fået ros til skygerne af SP og læger pga alt og deres perfekte vægt som altid lå præcis på linien og bare fulgte der ud af, og selvf skal man ikke sulte sit barn, så læser du os mellem linierne, det var dog utrooligt.. Barnet først og fremmest, og går amning ikke er der ikke noget at gøre så må erstatning tage over ! ! MEN har man INGEN grund udover dårlige grunde som fest, bryst operationer 2 dårlige dage med amning ell så er man ikke klar til sit ansvar, og det handler i bund og grund IKKE kun om hva jeg ser rundt omkring, men hører mere og mere folk på forums som ikke giiider amme, og den er jeg træt af, og er træt at fordommene om unge forældre er dovne og ikke gider amme, er selv ung mor, blev gravid som 16 årig og fødse som 17 årig, og ingen skulle sætte mig i den boks i hvert fald   Men nej handler ikke om folk langt ude i familien som jeg ser gøre forkerte ting, men udtalelser i tv, forums ol.

Det er da 100 gange bedre for et barn at have en mor som har gjort op med sig selv, om hun vil amme eller ej.

Jeg ved ikke med dig, men de gange jeg har været til jordemoder er jeg faktisk blevet spurgt OM jeg ville amme! Det accepteres fuld ud i dag, hvis en mor ikke har lyst.

Det står jo moderen frit for og det er som sagt langt bedre at have en glad mor der giver flaske, end en ulykkelig mor der ammer "fordi det skal man"

Og det har intet med alder at gøre. Nogle synes at amning er det mest fantastiske i verden, andre bryder sig ikke om det. And so be it!

Anmeld

16. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

132319 skriver:

Det er da 100 gange bedre for et barn at have en mor som har gjort op med sig selv, om hun vil amme eller ej.

Jeg ved ikke med dig, men de gange jeg har været til jordemoder er jeg faktisk blevet spurgt OM jeg ville amme! Det accepteres fuld ud i dag, hvis en mor ikke har lyst.

Det står jo moderen frit for og det er som sagt langt bedre at have en glad mor der giver flaske, end en ulykkelig mor der ammer "fordi det skal man"

Og det har intet med alder at gøre. Nogle synes at amning er det mest fantastiske i verden, andre bryder sig ikke om det. And so be it!

Præcis .P

Anmeld

16. august 2011

Isabella_mor

Ansemusen skriver:

Det passer ikke helt. Min veninde kæmper lige nu med den psykiske nedtur over ikke at have mælk nok til sin datter! Hun har altid troet at ALLE kunne amme, at det var en selvfølgelig at det kunne man hvis man ville. Og det passer desværre ikke  De fleste kan amme, men ikke alle, hvilket også var en af grundene til højere spædbarnsdød i 'gamle dage', hvor MME ikke fandtes. Ikke alle i samfundet havde råd til/mulighed for en amme, der kunne træde til i sådanne situationer. Og barnet døde af sult.

Det er rigtig trist at der i mange bøger står, at alle kan amme. Det passer simpelthen ikke. Min veninde har kæmpet lige fra dag 1, og kæmper stadig nu på fjerde måned. Hun har prøvet ALT og prøvet igen og igen og igen, men hun har bare ikke mælk nok! Hendes krop reagerer lynhurtigt på søvnmangel, humørskkift osv. og nedsætter produktionen. Så hendes datter får nu både MME og brystmælk, fordi min seje seje veninde nægter at give op og bare VIL amme!
(Til jer som kaster håndklædet i ringen - det er bare helt i orden, det er ikke meningen at amning skal lykkes for enhver pris. Jeg tror at et barn er bedre tjent med en glad mor som ikke ammer, end en ulykkelig mor, som forgæves forsøger og forsøger, fordi hun føler at det er det der forventes af hende)!

jeg mente nu heller ike at ALLE kan amme på den måde at ALLE KAN amme fuldt ud.. 

men din venninde kan jo amme lidt. og det giver også noget... og din venninde er bestemt en sej tøs.. ingen tvivl om det..

du må undskylde at jeg ikke udtrykte mig helt tydeligt.. 

Anmeld

16. august 2011

JustAnotherName

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

Med første barn fik det en dårlig start. Hun blev ½ ammebarn og ½ flaske

Med barn nr. 2, var jeg SÅ STÆDIG, trods brystvorterne revnede og gik slemt i stykker, og jeg havde enorme smerter, så kæmpede jeg videre....... 6 uger!!! - Så lykkedes det mig at amme hende 100%

Anmeld

16. august 2011

Molly8

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

Jeg synes, det er den størst bevarede hemmelighed omkring fødsler, at amning skal læres - af både mor OG barn. Jeg har hørt flere, der har bøvlet med amning, end hvor det gik let. Det vigtigste er, at få hjælp til det fra starten. Hvis du er kommet hjem og har bøvl, så henvend dig til fødegangen, sundhedsplejersken eller en ammerådgiver fra Forældre og Fødsel. Men hvis du kan blive på patienthotel, så bliv til det fungerer. Hellere dét, end at blive indlagt igen med et udsultet barn.

Man kan også få bøvl senere i forløbet, og mange har problemer omkring 3 mdr.'s alderen.

Jeg kan rigtig meget anbefale ammerådgiverne fra Forældre og Fødsel (fof.dk) De tager telefonen alle dage også weekender og aftener.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.