annec skriver:
Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.
Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.
Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?
Jeg synes, det er den størst bevarede hemmelighed omkring fødsler, at amning skal læres - af både mor OG barn. Jeg har hørt flere, der har bøvlet med amning, end hvor det gik let. Det vigtigste er, at få hjælp til det fra starten. Hvis du er kommet hjem og har bøvl, så henvend dig til fødegangen, sundhedsplejersken eller en ammerådgiver fra Forældre og Fødsel. Men hvis du kan blive på patienthotel, så bliv til det fungerer. Hellere dét, end at blive indlagt igen med et udsultet barn.
Man kan også få bøvl senere i forløbet, og mange har problemer omkring 3 mdr.'s alderen.
Jeg kan rigtig meget anbefale ammerådgiverne fra Forældre og Fødsel (fof.dk) De tager telefonen alle dage også weekender og aftener.
Kh Molly
Anmeld