Ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

mortilflere

1) ammede 2 mdr så fandt vi ud af han ikke kunne tåle min mælk

2) 6 mdr 

3) 12 mdr så blev det for meget med maven 

4) fuldt ud i 17 mdr .... hun fik ik andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

annec

Tak for alle de mange svar alle sammen

Anmeld

16. august 2011

SussieThyssen

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

Jeg har stemt blank.

Det skyldes at jeg nok har ammet, det jeg havde, men det var aldrig så meget at det kunne måles på vægten.
Mine unger fik det jeg havde, men fik suplering med MME fra starten, og da jeg fik min første mens ca 8 uger efter fødsel, stoppede det helt fra den ene dag til den anden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. august 2011

Maddox

JA - Jeg har ammet begge mine, helt uden problemer

Min datter blev ammet fuldt til hun var 6 mdr. og derefter delammet til hun var 10 mdr.

Min søn blev ammet fuldt til han var 5 mdr. og derefter delammet til han var 14 mdr.

Anmeld

16. august 2011

Ayasmor

Jeg har stemt ja, men burde nok have stemt blankt. Jeg kunne godt amme min datter, og det gik fint i 5 uger, hvorefter jeg var nødsaget til at supplere op med MME, da hun tabte sig, og jeg havde ikke nok mælk.. Efter en mdr. i ammehelvede hvor jeg prøvede at få produktionen op igen, kastede jeg håndklædet i ringen, og min datter blev 100% flaskebarn da hun var lidt over 2 mdr.

Anmeld

16. august 2011

morethanperfect

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

Både og .. Ammede den første måned da der ikke var næring nok i min mælk til at mætte ham .. :/

Mælk var der rigeligt af , man han spiste hver time og det skulle han jo ikke .. Så vi blev nød til at skifte til Nan1 .. Desværre .

Anmeld

16. august 2011

cash83

Ranarupta skriver:

Jeg ammede - indtil min søn var knap et år.

Jeg havde lidt svært ved at producere nok mælk, men det var vist psykisk, da vi var indlagt 3 uger på neonatal.
Så jeg fik nogle piller til at øge mængden (men vil ikke anbefale det til andre uden at de kender ALLE bivirkningerne)...

Jeg ammede de første 5 dage, så måtte jeg give op :/ Mælken var der rigeligt af, men smerten var ulidelig. Stortudede hver gang jeg skulle give min søn mad..

Meeen jeg skulle nok  ha givet det en chance.. De siger jo at de første dage kan være slemme

Så ved jeg det en anden gang

Pøj pøj med det  Held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld

16. august 2011

cash83

132319 skriver:

Det er da 100 gange bedre for et barn at have en mor som har gjort op med sig selv, om hun vil amme eller ej.

Jeg ved ikke med dig, men de gange jeg har været til jordemoder er jeg faktisk blevet spurgt OM jeg ville amme! Det accepteres fuld ud i dag, hvis en mor ikke har lyst.

Det står jo moderen frit for og det er som sagt langt bedre at have en glad mor der giver flaske, end en ulykkelig mor der ammer "fordi det skal man"

Og det har intet med alder at gøre. Nogle synes at amning er det mest fantastiske i verden, andre bryder sig ikke om det. And so be it!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.