Ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

Moar2011

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

Ja, jeg ammet - det eneste der var , var at jeg fødte 33+3 så jeg sku fremkalde mælken, men havde meeeget - du skal bare gå indtil det med positiv indstilling, og så bare kæmpe for det, hvis det kommer dertil, så jeg sikker på at du nok skal komme til at amme dit vidnder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

raca

jeg ammer... stadig har aldrig haft problemer med det.. eller jo der har været hårder perioder hvor det ikke er lutter lagkage.. og rosenrød amning som på billederne.. for amning er hårdt i perioder og skal læres... af både mor og barn.

jeg tror ikke på man ikke kan mætte et 4 kg barn jeg har fuldammet et på 10kg i perioder.. mest når de var syge.. men sidst min søn var tilnærmelsesvis fuldammet var han 2 år og syg med myllerbæ og opkast.. der var han fuldammet.i a en uge.. og han tabte sig ikke.. så man laver bare det mælk der skal bruges.

man skal forvente mange amninger i starten

min datter

Anmeld

16. august 2011

MortilCilas

Jeg VILLE amme, her skulle ingen komme og sige sådan. Og jeg kunne amme, utroligt nok fik jeg brystbetændelse med feber og det hele, plus at det vælted ud med mælk når jeg ammed, altså på det modsatte bryst. Og de sagde på barselsgangen at det burde have været svært at få amningen igang, fordi jeg misted så meget blod. Og jeg ammer stadig, dog ikke ret meget, men sådan er det jo.

Anmeld

16. august 2011

Mi

Ja, men jeg kunne ikke lide det, så stoppede delvis efter et par måneder og helt efter tre måneder

Anmeld

16. august 2011

Annette A

Det er da ærgeligt, når du siger du vil amme, at folk ikke bare siger at det lyder da godt eller sådan, i stedet for at virke negative. Det handler jo meget om at man tror på det, har jeg hørt noget om. Selv ammede jeg også med stor glæde og jo det gjorde da lidt ondt i starten indtil man vænnede sig til det det. Desværre var mælkeproduktionen lav pga stress, så han måtte suppleres op med modermælkserstatning. Men det fungerede fint og jeg fortsatte med at amme ham i et halvt år, så stoppede han selv, så kombinerede det som andre også skriver. Hellere han fik lidt end slet ikke andet end erstaningen tænkte jeg.

Men held og lykke med det og håber du får nogle gode erfaringer med at amme.. Håber også selv på at jeg får held med det denne gang, ellers håber jeg bare på at kunne gøre det som første gang. 

Anmeld

16. august 2011

DLM

Har stemt ja. Min søn er 13 måneder og han får stadig en gang i mellem om morgenen. Har haft rigeligt med mælk til ham.

Anmeld

16. august 2011

aya-zia

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

jeg ammede ik.... jeg havde ik lyst...

og min kæreste var VILD glad for at han måtte være med til at give mad...

men vigtigste af det hele jeg VIL ik

Anmeld

16. august 2011

snøvsen

Amning er ikke altid nemt, men jeg tror, at man gå ind til det positiv ånd.

Ved min den første blev mine brystvorter suttet fuldstændig i stykker og det gjorde helt vildt ondt hver gang, at han skulle spise. Men vi blev ved og han fik hos mig til han var et halv år supleret med grød de sidste par måneder.

Anden gang gik det bedre og hun tog rigtig fat med det samme og jeg havde masse af mælk til hende. Hun blev ammet fuldt ud i seks måneder og jeg måtte have piller til at stoppe det med, da hun sagde fra og ikke ville ammes mere.

Jeg har begge gange haft brystbetændelse, men det har været min egen fejl, da jeg ikke har sørget for at holde dem varme

Så det er bare med at klø på og trot på, at det nok skal gå

Anmeld

16. august 2011

Muhmi

annec skriver:

Du skal bare vende det døve øre til dem der siger sådan noget... Det er noget værre pjat at sætte i hovedet på dig! Du skal nok kunne amme, det kræver arbejde, men det skal nok komme... Selvfølgelig er der nogle der ikke kan, men det er altså ikke særlig mange.. I skal bare sørge for at få en god start på tingene og så burde det komme helt af sig selv

Anmeld

16. august 2011

Ciss

Jeg ammede men var nødt til at delamme. Fik aldrig stor nok produktion. Prøvede alt og fik en masse hjælp. Men jeg gjorde det, jeg fik til. Skulle ønske , jeg havde kunnet gøre det fuldt ud.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.